Status: leverans slutet på Mars

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Re: Status: leverans slutet på Mars

Inlägg av Nicklas »

Andreas Welin skrev:
F-n, nu börjar jag övergå till bitter. Tidig beställning, tidigt färdigbyggd, tidigt bortglömd. Buhu. :(
Jag tror dom går ganska mycket efter när man beställde i grupper om liknande bestyckning...
- och eftersom du beställde någon vecka efter D-eventet så kom du nog ganska långt efter... Jag såg en som beställt 1 dag efter mig (12:e) som fick ett VIN på nästan 1000 högre... Om detta innebär att 1000 bilar beställdes under en dag så förstår jag om du får vänta lite...

Klen tröst, men det kanske hjälper :?
- Det är ju kul att de säljer många bilar :)
Användarvisningsbild
Andreas Welin
Teslaägare

Inlägg av Andreas Welin »

Tack iaf för de värmande orden! Vi håller ut, allihopa. :)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

De producerar i olika cykler till olika marknader. Prickar man den processen med tur eller otur så blir upplevelsen olika. Tycker man får räkna med ca 6 månader från order till man sitter i bilen i Sverige. D är ju en ny modell så kanske något extra lag där.

Utmaningen är hur man sätter förväntningarna, hur man kommunicerar, när man får leveransdatum. Det är den mjuka biten de är dåliga på som skapar frustration. En köpare av en bil för miljonen vill kunna planera saker som sälja befintlig bil, planera finansiering, planera arbete och semestrar etc etc. Att få en hel månad blockerad då leverans kanske kan komma och sedan flyttas steg för steg skapar en enorm frustration. Grunden i en kundrelation är rätt satta förväntningar och helst överleverera... Sedan är det lite speciellt när en Teslapundare provkört och sedan sitter och väntar på knarket... Frusrationen är på en högre nivå än vanligt...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
cjk
Teslaägare

Inlägg av cjk »

hybris skrev:
Utmaningen är hur man sätter förväntningarna, hur man kommunicerar, när man får leveransdatum. Det är den mjuka biten de är dåliga på som skapar frustration. En köpare av en bil för miljonen vill kunna planera saker som sälja befintlig bil, planera finansiering, planera arbete och semestrar etc etc. Att få en hel månad blockerad då leverans kanske kan komma och sedan flyttas steg för steg skapar en enorm frustration. Grunden i en kundrelation är rätt satta förväntningar och helst överleverera...
Bra sagt hybris, precis så känner jag.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

hybris skrev:
De producerar i olika cykler till olika marknader. Prickar man den processen med tur eller otur så blir upplevelsen olika. Tycker man får räkna med ca 6 månader från order till man sitter i bilen i Sverige. D är ju en ny modell så kanske något extra lag där.

Utmaningen är hur man sätter förväntningarna, hur man kommunicerar, när man får leveransdatum. Det är den mjuka biten de är dåliga på som skapar frustration. En köpare av en bil för miljonen vill kunna planera saker som sälja befintlig bil, planera finansiering, planera arbete och semestrar etc etc. Att få en hel månad blockerad då leverans kanske kan komma och sedan flyttas steg för steg skapar en enorm frustration. Grunden i en kundrelation är rätt satta förväntningar och helst överleverera... Sedan är det lite speciellt när en Teslapundare provkört och sedan sitter och väntar på knarket... Frusrationen är på en högre nivå än vanligt...
Men du har själv i varje fall lite knark redan nu om än den svagare varianten :-)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

hybris skrev:

Men du har själv i varje fall lite knark redan nu om än den svagare varianten :-)
Men jag håller med om vad du beskrivit här.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Andreas Welin
Teslaägare

Word, hybris. Fått nåt datum? Nån Uppsalabo som fått?
Stripe68

Inlägg av Stripe68 »

Andreas Welin skrev:
Jag väntar fortfarande. Status är oförändrad, "In transit from the factory" och "Late March".
Användarvisningsbild
cjk
Teslaägare

Inlägg av cjk »

Stripe68 skrev:
Jag väntar fortfarande. Status är oförändrad, "In transit from the factory" och "Late March".
Min är "Production Complete. Your Model S is in transit from the factory." och "March"
Användarvisningsbild
lennart
Teslaägare

Inlägg av lennart »

fick dag och tid för upphämtning idag. Plus order att betala på stuts.
31 mars kl 17.00
slutspurt på 1a kvartalets leverans siffror?
skall bli kul och se hur många som levererats i Sverige detta kvartal.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Min kommer den 29/3 :D .
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Andreas Welin skrev:
Onsdag hämtar jag bilen om allt klaffar
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare

Inlägg av Datordoktorn »

Och då är vi säkert några stycken här på forumet som är nyfikna på om hybris ska bli först i Sverige med att äga två modell S....?

Eller hur har du löst det här egentligen?
Leaf 2012
S85 2014 grått skinn
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber

Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Säljer min P85+ privat. Misstänker att jag kommer ångra mig lite då,jag faktiskt inte tror att skillnaden är såååå enorm. Men vad fasen så får det bli...
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Datordoktorn skrev:
Och då är vi säkert några stycken här på forumet som är nyfikna på om hybris ska bli först i Sverige med att äga två modell S....?

Hm, någon som har missat Tibor´s reportage häromdagen...
http://teslaclubsweden.se/p85d-testkord/
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

hybris skrev:
Säljer min P85+ privat. Misstänker att jag kommer ångra mig lite då,jag faktiskt inte tror att skillnaden är såååå enorm. Men vad fasen så får det bli...
Står spekulanterna i kö nu eller? Priset motsvarar inte produkten. ALLDELES FÖR BILLIGT! ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare

Inlägg av Datordoktorn »

lite off topic men jag testade en P85D i helgen uppe i Jönköping. Har ju en modell S idag.

Trodde faktiskt den skulle vara ännu brutalare (och missförstå mig inte nu, den går som fasiken förstås)! Men att lägga mellan 4-500 kkr emellan mot min nuvarande...? Njae...

Kände samma sak när jag köpte min vanliga S och jämförde mot en P85, då var väl skillnaden runt 120 kkr. Tyckte inte det kändes motiverat för att kunna axa lite snabbare.

Men om de kommer ut med lite autopilot funktioner som funkar på motorväg åtminstone (vilket Elon påstår ligger 6 månader bort, så troligen 1 år) så dyker säkert funderingen på en P85D upp igen.

Jag är ju datornörd, jag vill ha skojiga funktioner! :D
Leaf 2012
S85 2014 grått skinn
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber

Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Skall du sälja en Tesla skall du använda en bilfirma är mitt tips. Teslas inbytesprogram är inte värt namnet. Så se till att kör via en seriös bilfirma. Blocket fungerar kass för bilar över 500K. Utmaningen är inte priset utan finansiering har jag märkt. Nej priset jag säljer för är inte det jag tycker den är värd men samtidigt har jag inte tid att gå via annan kanal.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Datordoktorn skrev:
lite off topic men jag testade en P85D i helgen uppe i Jönköping. Har ju en modell S idag.

Trodde faktiskt den skulle vara ännu brutalare (och missförstå mig inte nu, den går som fasiken förstås)! Men att lägga mellan 4-500 kkr emellan mot min nuvarande...? Njae...

Kände samma sak när jag köpte min vanliga S och jämförde mot en P85, då var väl skillnaden runt 120 kkr. Tyckte inte det kändes motiverat för att kunna axa lite snabbare.

Men om de kommer ut med lite autopilot funktioner som funkar på motorväg åtminstone (vilket Elon påstår ligger 6 månader bort, så troligen 1 år) så dyker säkert funderingen på en P85D upp igen.

Jag är ju datornörd, jag vill ha skojiga funktioner! :D
Nu fick jag min P85D till det gamla priset vilket är 140000 SEK billigare än vad den kostar nu. Så på det hela stora ok. Hade det varit dagens pris på P85D hade jag backat ur och kört vidare på min P85+.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Om jag kunde fixa finansieringen skulle jag absolut köpa din bil, Hybris. Finare begbil går nog inte att uppbringa.
Användarvisningsbild
Andreas Welin
Teslaägare

hybris skrev:
Andreas Welin skrev:
Grattis!! När fick du besked?
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

lator skrev:
Datordoktorn skrev:

Hm, någon som har missat Tibor´s reportage häromdagen...
http://teslaclubsweden.se/p85d-testkord/
Ja fast tibor har gjort en provkörning. Jag har kört bilen i ett år. Så vi får se vad jag tycker efter säg 3-4 veckor.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

lator skrev:
Om jag kunde fixa finansieringen skulle jag absolut köpa din bil, Hybris. Finare begbil går nog inte att uppbringa.
Jo den är fin. Kommer säkert sakna den snabbaste färgen också. Den röda är klart snygg.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Andreas Welin skrev:
hybris skrev:
Andreas Welin skrev:
Grattis!! När fick du besked?
Tror det var i Måndags jag fick tiden.
Användarvisningsbild
Andreas Welin
Teslaägare

Onsdag hämtar jag bilen om allt klaffar[/quote]

Grattis!! När fick du besked?[/quote]

Tror det var i Måndags jag fick tiden.[/quote]
Ska vara en tidigare ägare för att hinna glömma det ;)
Skriv svar