Jag älskar min bil och det är den bästa bilden jag haft, men jag kan köpa vissa klagomål ibland.
Detta är en bil som kostar va 1,7 miljoner. Då kan jag faktiskt tycka att dom kan ha lite bättre precision och koll på bilarna. Dom bör kunna lägga mer tid på att kontrollera bilarna innan leverans och dom bör åtgärda alla småfel som dom hittar innan leverans. Har vi inte råkat ut för det själva så har vi alla läst om många småproblem. Det kan vara dörrar som inte ligger i linje, eller inte stänger rätt, drag som inte går att montera, dålig lack, rutor som inte håller tätt och mycket annat.
Inget av detta gör att bilen är sämre, men det säger en del om Teslas sätt att hantera leveranser och det ger en dålig bild.
Om man är van vid att köpa en bil i denna prisklassen, så kanske man blir väldigt besviken och snöar in på dessa småsaker som egentligen borde ha åtgärdats innan leverans.
Jag hade en del småsaker som jag upptäckte inom 2 minuter när jag undersökte min bil vid leverans. Sen fick Jag lämna in bilen och vara av med den i en hel vecka för att dom skulle åtgärda detta.
Hade Tesla haft noggranna kontroller innan leverans så hade jag sluppit strul och Tesla hade sluppit få in den på verkstaden direkt.
Det är detta som jag kan störa mig på och jag tycker det kan finnas en hel del befogad kritik mot Tesla. Detta behöver inte va negativt utan bara en möjlighet för Tesla att lära sig. Hoppas bara dom tar till sig av denna kritik (och ignorerar alla idioter som bara klagar för att den går på batteri.)