P100D utan premium, med 19" och utan AP .... Vem köper en sån? OK, AP går att efter aktivera. Utan soltak kan jag förstå men det andra? Beats me.EnTraktor skrev:Nu finns det ett gäng nya fräscha bilar uppe på sajten, inkl 2 st P100D
Om du ska beställa en, använda gärna koden http://--- för att få ytterligare 8000 kr rabatt.
Priserna på Teslas demobilar
Moderator: Redaktion
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Priserna på Teslas demobilar
Tesla Model Y
Ja det är ju lite konstigt att man lägger så mycket pengar på P100D, men "snålar in" på premium interiör.gellerstam skrev:P100D utan premium, med 19" och utan AP .... Vem köper en sån? OK, AP går att efter aktivera. Utan soltak kan jag förstå men det andra? Beats me.EnTraktor skrev:Nu finns det ett gäng nya fräscha bilar uppe på sajten, inkl 2 st P100D
Om du ska beställa en, använda gärna koden http://--- för att få ytterligare 8000 kr rabatt.
Men så vi vet inte heller bakgrunden till bilens existens.
Kanske är den bara resultatet av en öl för mycket? ...eller två?
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Ibland får jag intrycket av att en del bilar byggts med delar de hade tillgängliga, bara för att få ut bilarna ur fabriken. Typ: Vi har en bil som kan bli färdig om vi skippar skinnklädsel/hifi/något annat, ok let's do it!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Precis, let's bygga en snik P100D, det finns kanske nån som vill spara sisådär 100' på en 2 miljonersbil.HelectriC skrev:Ibland får jag intrycket av att en del bilar byggts med delar de hade tillgängliga, bara för att få ut bilarna ur fabriken. Typ: Vi har en bil som kan bli färdig om vi skippar skinnklädsel/hifi/något annat, ok let's do it!

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Har sett en 90D på norska sidan ett tag med ett schysst pris. Den har allt utom skinn. Hade det varit premiumstolarna i tyg är det ju ok, men inte de gamla, så jag förstår varför den inte blir såld. Det som får en att fundera är när den har premiumpaket men inte skinn. Det är ju en väldigt dålig kombo att beställa eftersom du betalar fullt pris för premium, men inte får hälften av innehållet (skinnklädd instrumentpanel, dörrsidor etc). Känns inte som någon har beställt den via designstudion.mati skrev:Precis, let's bygga en snik P100D, det finns kanske nån som vill spara sisådär 100' på en 2 miljonersbil.HelectriC skrev:Ibland får jag intrycket av att en del bilar byggts med delar de hade tillgängliga, bara för att få ut bilarna ur fabriken. Typ: Vi har en bil som kan bli färdig om vi skippar skinnklädsel/hifi/något annat, ok let's do it!
Model 3-24/Polestar 3-24
Ja, det känns som ett hopplock. Men är det inte lite konstigt? Varför bygger de bilar som inte stämmer överens med utrustningsnivåerna i designstudion? Att man kanske lägger till lite extra kan jag förstå, men varför plockar man bort nånting i en så pass dyr bil? Jag får inte ihop det.HelectriC skrev:Har sett en 90D på norska sidan ett tag med ett schysst pris. Den har allt utom skinn. Hade det varit premiumstolarna i tyg är det ju ok, men inte de gamla, så jag förstår varför den inte blir såld. Det som får en att fundera är när den har premiumpaket men inte skinn. Det är ju en väldigt dålig kombo att beställa eftersom du betalar fullt pris för premium, men inte får hälften av innehållet (skinnklädd instrumentpanel, dörrsidor etc). Känns inte som någon har beställt den via designstudion.
Kan ju vara en vegetarian i judt det falletmati skrev:Ja, det känns som ett hopplock. Men är det inte lite konstigt? Varför bygger de bilar som inte stämmer överens med utrustningsnivåerna i designstudion? Att man kanske lägger till lite extra kan jag förstå, men varför plockar man bort nånting i en så pass dyr bil? Jag får inte ihop det.HelectriC skrev:Har sett en 90D på norska sidan ett tag med ett schysst pris. Den har allt utom skinn. Hade det varit premiumstolarna i tyg är det ju ok, men inte de gamla, så jag förstår varför den inte blir såld. Det som får en att fundera är när den har premiumpaket men inte skinn. Det är ju en väldigt dålig kombo att beställa eftersom du betalar fullt pris för premium, men inte får hälften av innehållet (skinnklädd instrumentpanel, dörrsidor etc). Känns inte som någon har beställt den via designstudion.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Alla gillar ju inte inte skinnklädsel.
Model Y LR AWD 2022
Tygklädseln är inte heltäckande tyg.
Det är "del-läder", så man kommer inte undan djur-huden där heller.

Model X75D & Model S75D
plast_ko?Zoidberg skrev:Tygklädseln är inte heltäckande tyg.
Det är "del-läder", så man kommer inte undan djur-huden där heller. :cry:
ms 76132 "Eleamore"
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja va fan prestanda is the shit!mati skrev:Precis, let's bygga en snik P100D, det finns kanske nån som vill spara sisådär 100' på en 2 miljonersbil.HelectriC skrev:Ibland får jag intrycket av att en del bilar byggts med delar de hade tillgängliga, bara för att få ut bilarna ur fabriken. Typ: Vi har en bil som kan bli färdig om vi skippar skinnklädsel/hifi/något annat, ok let's do it!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare
Det är väl "äkta konstläder" i tygstolarna?Zoidberg skrev:Tygklädseln är inte heltäckande tyg.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Jag förstår att vissa tycker beige är snyggt, men nästan alla 90d har beige skinnklädsel. Personligen tycker jag det är fult.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Håller med. påminner om min gamla 740.. Helsvart skall det vara..Tars skrev:Jag förstår att vissa tycker beige är snyggt, men nästan alla 90d har beige skinnklädsel. Personligen tycker jag det är fult.
Samma här. Jag tycker det är gräsligt. För mig spelar det inte så stor roll om kon är gjord av plast eller hud, men den får inte vara gul.Tars skrev:Jag förstår att vissa tycker beige är snyggt, men nästan alla 90d har beige skinnklädsel. Personligen tycker jag det är fult.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Eller vitt.jos32 skrev:Håller med. påminner om min gamla 740.. Helsvart skall det vara..Tars skrev:Jag förstår att vissa tycker beige är snyggt, men nästan alla 90d har beige skinnklädsel. Personligen tycker jag det är fult.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Tesla måste haft mycket beige över, även flertalet lagerbilar i Schweiz har beige klädsel. 

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Ju ljusare skinnklädsel desto snyggare. Tyvärr är det fortfarande alldeles för mycket svarta ytor i Teslas bilar. Det vore skönt om man skulle kunna välja en option där hela dörrsidorna, stolsryggarna, golvmattorna och åtminstone nedre delen av i-brädan är i samma färg som den ljusa skinnklädseln.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Det är därför man ska ha ljust innertak. 

- Niklas Z
- Teslaägare
Ljust innertak är en självklarhet, men det räcker inte.mati skrev:Det är därför man ska ha ljust innertak.
Alla verkar ha olika smak. Jag har helsvart tak och inredning. Tycker det bidrar till att det ser lite lyxigare ut..Niklas Z skrev:Ljust innertak är en självklarhet, men det räcker inte.mati skrev:Det är därför man ska ha ljust innertak.
Men då har du pano-tak antar jag? Annars blir det ju så himla mörkt i bilen. Men det är kanske inte alla som upplever det så.jos32 skrev:Alla verkar ha olika smak. Jag har helsvart tak och inredning. Tycker det bidrar till att det ser lite lyxigare ut..Niklas Z skrev:Ljust innertak är en självklarhet, men det räcker inte.mati skrev:Det är därför man ska ha ljust innertak.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag gillar oxo mest svart och allra helst med röda detaljer eller tom mest rött (funkar lika bra med gult), gillar inte det ljusa diarebruna i min bil direkt
Kanske lite väl kaxigt i en Tesla men snyggt är det som fan iaf!
Hur ser din ut DSTR?

Hur ser din ut DSTR?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Niklas Z
- Teslaägare
Ja, smaken är olika. Jag tycker inte bara att ljust är snyggare, det ser lyxigare ut också (vilket bidrar till ett snyggare intryck). Svart ser däremot billigt ut.jos32 skrev:Alla verkar ha olika smak. Jag har helsvart tak och inredning. Tycker det bidrar till att det ser lite lyxigare ut..Niklas Z skrev:Ljust innertak är en självklarhet, men det räcker inte.mati skrev:Det är därför man ska ha ljust innertak.
Ja det där är kanske lite väl mycket rött, men annars är svart-rött väldigt snyggt.