Vad fungerar i Autopilot 2 ?
Moderator: Redaktion
Re: Vad fungerar i Autopilot 2 ?
Det där liknar ett önsketänkande tror jag
Autopiloten i nivå med AP1 = 2017-05-15
Autopilot som nyttjar 8 kameror istället för 4 = 2017-09-01
Autopilot nivå 4 beta = 2017-12-31
Autopilot nivå 4 skarp= 2018-12-31
Autopilot nivå 5 beta = 2019-12-31
Godkänd enligt lag....... 2022?
Autopiloten i nivå med AP1 = 2017-05-15
Autopilot som nyttjar 8 kameror istället för 4 = 2017-09-01
Autopilot nivå 4 beta = 2017-12-31
Autopilot nivå 4 skarp= 2018-12-31
Autopilot nivå 5 beta = 2019-12-31
Godkänd enligt lag....... 2022?
Att köpa total självkörningsförmåga
Känns meningslöst, kommer inte att bli godkänd inom tre år.
Känns meningslöst, kommer inte att bli godkänd inom tre år.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Kul tanke med total självkörningsförmåga i betaversion 
Som att flyga flygplan i betaversion.
Känslan är ju dock att det är mycket snack om både elbilar och självkörande fordon, eller är det bara för att man har köpt en elbil som man lägger märke till hur många artiklar som skrivs samt hur många tillverkare börjar vakna till liv?
Tror att Sveriges lagar och regler baseras på när Volvo får ut sin version, så det kanske blir 2020 tidigast?

Känslan är ju dock att det är mycket snack om både elbilar och självkörande fordon, eller är det bara för att man har köpt en elbil som man lägger märke till hur många artiklar som skrivs samt hur många tillverkare börjar vakna till liv?
Tror att Sveriges lagar och regler baseras på när Volvo får ut sin version, så det kanske blir 2020 tidigast?
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
Jag är nog den stora pessimisten här, men jag tror inte det finns en chans att självkörande bilar kommer vara godkända före 2030. Att systemen funkar hyfsat bra och mer eller mindre kan köra själva i de flesta situationer kommer säkert att ske långt tidigare, men övergången från att föraren fortfarande är ansvarig till det att bilen är ansvarig tror jag dröjer många många år. Det är helt enkelt för många komplexa situationer och omständigheter som behöver säkras innan det blir aktuellt att släppa ut en självbärande bil på vägarna. Bara för att höfta något så tycker jag spontant min AP1 känns ungefär som 10% autonom och att det är en sjukt lång resa kvar.Gastrogate skrev:Kul tanke med total självkörningsförmåga i betaversion
Som sagt, riktigt intressant utveckling framåt och ingen mer än jag hoppas utvecklingen går fort framåt!
Volvo har sagt att de 2019 har kommit så långt i teknikutvecklingen med autonoma fordon att de är beredda att ta det juridiska ansvaret. Ska bli intressant att se om den tidsplanen håller. Därmed inte sagt att det juridiska regelverket är på plats till dess, det lär dröja ett antal år till.helix skrev:Jag är nog den stora pessimisten här, men jag tror inte det finns en chans att självkörande bilar kommer vara godkända före 2030. Att systemen funkar hyfsat bra och mer eller mindre kan köra själva i de flesta situationer kommer säkert att ske långt tidigare, men övergången från att föraren fortfarande är ansvarig till det att bilen är ansvarig tror jag dröjer många många år. Det är helt enkelt för många komplexa situationer och omständigheter som behöver säkras innan det blir aktuellt att släppa ut en självbärande bil på vägarna. Bara för att höfta något så tycker jag spontant min AP1 känns ungefär som 10% autonom och att det är en sjukt lång resa kvar.Gastrogate skrev:Kul tanke med total självkörningsförmåga i betaversion
Som sagt, riktigt intressant utveckling framåt och ingen mer än jag hoppas utvecklingen går fort framåt!
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Så länge jag har haft Volvo-bilar har de inte ens klarat av att implementera en klocka som automatisk byter mellan sommartid och vintertid. Det fick man vackert göra manuellt. Det var för 3 år sedan, jag vet inte om de har fått till det i nyare bilar. Ska de om ytterligare några få år ha implementerat en autonom bil? Sorry, jag tror det när jag ser det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Haha, skönt perspektiv det gav.mati skrev:Så länge jag har haft Volvo-bilar har de inte ens klarat av att implementera en klocka som automatisk byter mellan sommartid och vintertid. Det fick man vackert göra manuellt. Det var för 3 år sedan, jag vet inte om de har fått till det i nyare bilar. Ska de om ytterligare några få år ha implementerat en autonom bil? Sorry, jag tror det när jag ser det.

Min andra bil med AP2 har inte fått upp detta ännu, någon annan som inte heller kan se detta?Emil skrev:Vill bara tipsa om att man nu äntligen kan köpa till Uppgraderad Autopilot (AP2) i efterhand!Loggar man in på MyTesla möts man av detta:
mati skrev:Så länge jag har haft Volvo-bilar har de inte ens klarat av att implementera en klocka som automatisk byter mellan sommartid och vintertid. Det fick man vackert göra manuellt. Det var för 3 år sedan, jag vet inte om de har fått till det i nyare bilar. Ska de om ytterligare några få år ha implementerat en autonom bil? Sorry, jag tror det när jag ser det.

Model YP 2024
Fast Tesla klarar ju inte av att göra vindrutetorkare som gör rent rutan eller en gps som kan lägga till mellanstopp. Så det handlar väl om vad man lägger energi på...mahulkp skrev:mati skrev:Så länge jag har haft Volvo-bilar har de inte ens klarat av att implementera en klocka som automatisk byter mellan sommartid och vintertid. Det fick man vackert göra manuellt. Det var för 3 år sedan, jag vet inte om de har fått till det i nyare bilar. Ska de om ytterligare några få år ha implementerat en autonom bil? Sorry, jag tror det när jag ser det.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Vad menar de med "local roads"? Har inte fått det att fungera i närheten av mitt hus om det är de dom menar.Gastrogate skrev:Latest firmware release: 17.5.28
Current confirmed working list on AP HW2
1. Turn headlights on and off auto (they do NOT auto dim though)
2. Side collision warnings are present
3. Speed Assist (Cruise control)
4. Parking assist
5. Traffic-aware cruise control (Beta)
6. Forward collision warning
7. Low-Speed Autosteer (Beta) 50mph
8. Side Collision warning
9. Autosteer while on local roads (17.5.36)
Current confirmed non-working list on AP 2.0
1. Auto high beam dimming of the headlights
2. Blind spot detection
3. Auto emergency braking
4. Lane departure warning
5. Auto lane change
6. Autopark
7. Summon
8. Auto transition to another freeway
9. Auto freeway exit
10.Auto wipers
11.headlight movement with steering
Är det vägar som bilar med ap2 ofta passerar eller?
2017 Model S P100D
Jag har haft möjlighet att uppgradera till "total självkörningsförmåga" sedan 2 veckor tillbaka.beef skrev:Min andra bil med AP2 har inte fått upp detta ännu, någon annan som inte heller kan se detta?Emil skrev:Vill bara tipsa om att man nu äntligen kan köpa till Uppgraderad Autopilot (AP2) i efterhand!Loggar man in på MyTesla möts man av detta:
Men varför ska man köpa det...? För stunden så fungerar AP1 bättre än AP2 fortfarande.
Jag tycker den senaste uppdateringen var ett stort steg framåt men har fortfarande ingen större nytta av AP2 än. Åkte 70 mil i helgen sthlm<->småland och det var förvisso trevligt, men hade önskat kunna använda Autopiloten på motorvägen, vilket inte går (begränsad till 80km/h, vem kör så segt.... bara stockholmare

Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
deffe skrev:.. vem kör så segt.... bara stockholmarebeef skrev:Min andra bil med AP2 har inte fått upp detta ännu, någon annan som inte heller kan se detta?Emil skrev:Vill bara tipsa om att man nu äntligen kan köpa till Uppgraderad Autopilot (AP2) i efterhand!Loggar man in på MyTesla möts man av detta:

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19