En som inte gillar mörkret

Moderator: Redaktion
Det låter trevligtEnTraktor skrev:Jag har inget hus men en lägenhet utanför Marbella i Spanien. Känns väldigt lyxigt att under höst/vinter kunna boka en flight i sista minuten och inte behöva tänka på väskor, packning eller bagage. Man kan t.ex. flyga ned med bara handbagage torsdag morgon till söndag kväll och få i stort sett 4 hela dagar för att ladda batterierna. I september är det upp till ca 28 grader, oktober är det upp till ca 25 grader, november upp till ca 22 grader. December, Januari, Februari upp till ca 20 och sedan vänder det upp igen. Var nere nyår för 3 år sedan och då var det 21 grader på nyårsafton.
Skulle kunna skrivit det där själv!EnTraktor skrev:Jag har inget hus men en lägenhet utanför Marbella i Spanien. Känns väldigt lyxigt att under höst/vinter kunna boka en flight i sista minuten och inte behöva tänka på väskor, packning eller bagage. Man kan t.ex. flyga ned med bara handbagage torsdag morgon till söndag kväll och få i stort sett 4 hela dagar för att ladda batterierna. I september är det upp till ca 28 grader, oktober är det upp till ca 25 grader, november upp till ca 22 grader. December, Januari, Februari upp till ca 20 och sedan vänder det upp igen. Var nere nyår för 3 år sedan och då var det 21 grader på nyårsafton.
Då bor du nära mina föräldrar, kul! De har ett hus väldigt nära golfklubben Atalaya.EnTraktor skrev:Jag har lgh uppe på en kulle mellan San Pedro och Benahavis. Fantastisk utsikt över berg, hav, golfbanor och t.o.m Gibraltar/Afrika vid klart väder.
Kan även nämna att restaurangutbudet är fantastiskt och folket väldigt trevligt. Man trivs verkligen.
Jag var nere 3ggr i nov, 2ggr i dec, 2 ggr i feb och planerar köra ner med Teslan i maj.
Jag vet inte om jag ska ta det allvarligt eller inte med tanke på dina emojis, så jag frågar istället: Brukar du åka ner med Teslan?bullen skrev:Jag köpte Tesla för att kunna åka ner med bättre samvete![]()
Jag vill också ta Teslan till mitt hus utomlands...bullen skrev:Jag köpte Tesla för att kunna åka ner med bättre samvete![]()
+1 på denbullen skrev:Jag köpte Tesla för att kunna åka ner med bättre samvete![]()
Det ser trevligt utTeslaBSL skrev:Hej,
Vi har hus i Chamonix med 2 destinationsladdare! Fri laddning för våra gäster.
http://www.chaletlorignal.com
Bara vanligt enfasuttag, men får ordna trefas när jag tar teslan ner...Nyren skrev:Har du laddplats där?
Not bad, not bad at all!Svenssons skrev:Ett par bilder från Thailand. Thaipaviljongen kom de med på en vanlig pickup... Ska sätta upp solceller på taket över parkeringen. Funderar på om det ska vara offgridd som laddar batteri och AC eller ongridd. Lite osäker hur det fungerar i Thailand. Vill ha möjlighet att använda solcellerna när strömmen gå vilket händer rätt ofta.
Ja verkligen!! +1000 på dete5m1r skrev:Ni får fixa sekt priser