Kul att få lite data pået
http://insideevs.com/model-3-tracker-no ... arly-data/
Moderator: Redaktion
Nu har jag lagt till min.Kalle skrev:Här borde vi peta in våra reservationer
Kul att få lite data pået
http://insideevs.com/model-3-tracker-no ... arly-data/
Jag kan inte minnas att jag hört nåt annat iafBeck skrev:Om man äger en tesla kommer man fortfarande före i kön mot ikke-ägare?
4WD är aldrig fel men bor man i ex soliga Kalifornien så är väl inte behovet speciellt stort. Och det lär kosta åtminstone 3000$ extra.Smutt skrev:Stort batteri handlar nog ofta om att man vill kunna ladda 80% alltid och endå ha gått om mil i batteriet 4hjulsdrift är alldrig fel, men vad ska man med snabbare ax en sex sekunder till?
Glöm inte att awd ger längre räckvidd. Om man väljer största batteriet men inte performance, så är man klart intresserada v så lång räckvidd som möjligt och då hjälper ju awd på det.Laban skrev:4WD är aldrig fel men bor man i ex soliga Kalifornien så är väl inte behovet speciellt stort. Och det lär kosta åtminstone 3000$ extra.Smutt skrev:Stort batteri handlar nog ofta om att man vill kunna ladda 80% alltid och endå ha gått om mil i batteriet 4hjulsdrift är alldrig fel, men vad ska man med snabbare ax en sex sekunder till?
Däremot förstår jag att de flesta väljer bort prestandan. 6 sekunder räcker som du nämner för de flesta och med det stora batteriet är det säkert <=5s som standard (90D = 4.4s). Gissningsvis 3-4s under vad köparnas nuvarande bilar klarar.
Nu vet vi ju inte säkert att det blir lika på model 3, att 4wd ger bättre räckvidd, men det är ganska troligt iafHelectriC skrev:Glöm inte att awd ger längre räckvidd. Om man väljer största batteriet men inte performance, så är man klart intresserada v så lång räckvidd som möjligt och då hjälper ju awd på det.Laban skrev:4WD är aldrig fel men bor man i ex soliga Kalifornien så är väl inte behovet speciellt stort. Och det lär kosta åtminstone 3000$ extra.Smutt skrev:Stort batteri handlar nog ofta om att man vill kunna ladda 80% alltid och endå ha gått om mil i batteriet 4hjulsdrift är alldrig fel, men vad ska man med snabbare ax en sex sekunder till?
Däremot förstår jag att de flesta väljer bort prestandan. 6 sekunder räcker som du nämner för de flesta och med det stora batteriet är det säkert <=5s som standard (90D = 4.4s). Gissningsvis 3-4s under vad köparnas nuvarande bilar klarar.