Svart alcantara nu valbar
Moderator: Redaktion
Svart alcantara nu valbar
Såg nu på Teslas sida att nu väljer man om man vill ha alcantara tak under interiör istället för tidigare och nu kan man tydligen även välja svart alcantara i taket. Ser däremot ut som dom har tagit bort valmöjligheten att ha utökat alcantara på instrumentpanelen
Re: Svart alcantara nu valbar
Tror att det är så nu att alcantara på instrumentpanel inte går att välja bort om man väljer alcantara i tak. Synd då instrumentpanel i skinn är mkt snyggare.
Ja, alcantara tak inkluderar nu alcantara på instrumebträdan. Går inte att välja bort.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Vilket är egentligen snyggast, svart eller ljus alcantara? Förutsatt ljusbrunt skinn och pano.
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Jag har valt svart alcantara, eller rättare sagt allt svart invändigt, röd kulör på bilen, grå 21" fälgar, kolfiberspoiler bak, samt kolfiberpaneler på instrumentbrädan, och jag är mycket nöjd. En sak att tänka på är att det är bra att välja paneler på instrumentbrädan där inte fingeravtryck syns. Kolfiber är bra i det avseendet, medan pianosvart är känslig för fingeravtryck.
Jag tycker svart tak och beige läder. Det vita är en annan nyans än det beiga och det blir rörigt många nyanser. Med svart blir det en nyans mindre vilket är snyggt. Så säger min smak och så beställde jag den nya kärran
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Och jag håller inte alls med.
Men det är bra att vi har olika smak, hur skulle det se ut om alla åkte Tesla
Men det är bra att vi har olika smak, hur skulle det se ut om alla åkte Tesla

Svart med svart och svart känns för svart... Faktiskt trött på svart skinn efter 10 år med det.
tycker den beige är riktigt classy. Har det på min röda nu och beställde det igen. Yepp klart nöjd. Men svart innertak för kombinationen ännu bättre.

Beige skinn för mig också till 100%, men har inte bestämt om svart tak verkligen är snyggare. .. Gillar det ljusa iofs men svart kanske ser sportigare ut och mer enhetligt med det övriga svarta i bilen precis som Hybris säger?
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Kolla lite bilder. Det som är trist är att alcantra taket har en annan nyans. Hade den varit alignad med skinn etc. Men det blir en extra nyans.,med den svarta förlängs det svarts på dörrar etc och blir mer enhetligt. Sök på lite olika bilder på nätet.
Man kan se det hyfsat i konfiguratorn. Eller om du vill kolla live i min bil. Har ju beige med ljus alcantra idag. Det är absolut inte fult men tror som sagt att det svarta taket blir ett snäpp mer harmoniskt.,får se om jag tycker lika vid leverans... 

Men ja man skall nog ha panorama för den konfigen.,annars blir det nog för svart. Dvs panorama, next gen i beige, carbon och svart alcantra tak. Det är min favokombo just nu
Dum fråga kanske men har sett på klipp från bland annat Dragtimes att det på främre delen av instrumentpanelen är klädd i alcantara. I vilket paket måste man ha valt för att detta skall ingå?
Jag har det. Jag vet dock inte vilket paket som gav det. Jag har svart alcantaratak och premium interior package.Silious81 skrev:Dum fråga kanske men har sett på klipp från bland annat Dragtimes att det på främre delen av instrumentpanelen är klädd i alcantara. I vilket paket måste man ha valt för att detta skall ingå?
- kanylbullen
- Teslaägare
Jag tog svart tak och grå skinnklädsel. Får se snart om det blev snyggt annars lär jag väl gråta en tår varje gång jag sätter mig i bilen.
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Jag tog samma kombo. Såg det på en bil utanför infra, och ändrade min svarta till just grått. Såg skitsnyggt ut! Vissa sa att det var lite gubbvarningkanylbullen skrev:Jag tog svart tak och grå skinnklädsel. Får se snart om det blev snyggt annars lär jag väl gråta en tår varje gång jag sätter mig i bilen.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Samma här 

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- kanylbullen
- Teslaägare
Jag tänkte tona rutorna rejält och var lite orolig över att det skulle bli för mörkt inne i bilen med all inredning svart också. Beige är gubbvarning tycker jag däremotTars skrev:Jag tog samma kombo. Såg det på en bil utanför infra, och ändrade min svarta till just grått. Såg skitsnyggt ut! Vissa sa att det var lite gubbvarningkanylbullen skrev:Jag tog svart tak och grå skinnklädsel. Får se snart om det blev snyggt annars lär jag väl gråta en tår varje gång jag sätter mig i bilen., men jag gillar det!

Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Misstänker starkt att det är med Premium interior, vilket jag inte har lagt till. Vet någon annan?dstr skrev:Jag har det. Jag vet dock inte vilket paket som gav det. Jag har svart alcantaratak och premium interior package.Silious81 skrev:Dum fråga kanske men har sett på klipp från bland annat Dragtimes att det på främre delen av instrumentpanelen är klädd i alcantara. I vilket paket måste man ha valt för att detta skall ingå?
Premium ger det inte. Det är väl alcantrataket numera eller? Premiumpaketwt trodde jag inge valde till. Skämt gällande skinnet och kanten på stolen kommer bli nött snabbt vilket kommer se skabb ut...
Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 1 gånger.
Beige är verkligen skitsnyggt med svart. Blandningen ör extremt classy och får alltid kommentarer över hur snyggt det är. Grå är gubbvarningen och svart med svart är perfekt för begravningen...kanylbullen skrev:Jag tänkte tona rutorna rejält och var lite orolig över att det skulle bli för mörkt inne i bilen med all inredning svart också. Beige är gubbvarning tycker jag däremotTars skrev:Jag tog samma kombo. Såg det på en bil utanför infra, och ändrade min svarta till just grått. Såg skitsnyggt ut! Vissa sa att det var lite gubbvarningkanylbullen skrev:Jag tog svart tak och grå skinnklädsel. Får se snart om det blev snyggt annars lär jag väl gråta en tår varje gång jag sätter mig i bilen., men jag gillar det!
Jag valde premium för extra mys-led-belysningen.hybris skrev:Premium ger det inte. Det är väl alcantrataket numera eller? Premiumpaketwt trodde jag inge valde till. Skämt gällande skinnet och kanten på stolen kommer bli nött snabbt vilket kommer se skabb ut...
Vad är det för kant på stolen du refererar till?
Vet inte om de löst det på nya bilar men det finns en kant påmstolarna som sticker ut som man ofta kommer åt när man går,ur och i. Med extended skinn bli den delen i skinn och nöts iom det snabbt. En liten del som sticker fram lite. Du borde se på,din P85+ vad jag menar. Osäker på om det problemet ör kvar på nya bilar...