Demobilarna gåt åt snabbt. Men tycker att det är dålig omsättning på de begagnade. Hoppas att priserna sjunker. Hoppas att jag till semestern 2018 ska kunna köpa mig en Tesla att ha som sommarbil. Äga den i en 3-4 månader innan den säljs vidare. Man borde inte förlora så mycket pengar då. Och blir definitivt billigare än att hyra en så länge.
En Model S före facelift före autopilot borde väl kunna fås för under 500000kr.
Billigaste just nu är en 85kwh för 715000kr. Nånting sånt om ett 12-16 månader borde väl ligga under 500000kr? Kan även ha mindre batteripaket. 60kwh räcker fint.
Den skulle bara användas för att glida iväg till stranden och liknande.
NU finns det återigen ett antal bilar på "direktleveranssidan". Det som är lite förbryllande för mig är prissättningen. En S 75 med 233 mil på mätaren och väldigt lite utrustning kostar mer än en S 90D, 590 mil och vad jag förstår, mera utrustning... Dessutom kan man ju fundera på huruvida en bil som har gått 600 mil är att anse som ny.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
NU finns det återigen ett antal bilar på "direktleveranssidan". Det som är lite förbryllande för mig är prissättningen. En S 75 med 233 mil på mätaren och väldigt lite utrustning kostar mer än en S 90D, 590 mil och vad jag förstår, mera utrustning... Dessutom kan man ju fundera på huruvida en bil som har gått 600 mil är att anse som ny.
Nej, men 590 mil räknas som ny
I alla fall vid bilimport så går den magiska gränsen vid 600 mil och 6 månader sedan första datum i trafik.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
NU finns det återigen ett antal bilar på "direktleveranssidan". Det som är lite förbryllande för mig är prissättningen. En S 75 med 233 mil på mätaren och väldigt lite utrustning kostar mer än en S 90D, 590 mil och vad jag förstår, mera utrustning... Dessutom kan man ju fundera på huruvida en bil som har gått 600 mil är att anse som ny.
Nej, men 590 mil räknas som ny
I alla fall vid bilimport så går den magiska gränsen vid 600 mil och 6 månader sedan första datum i trafik.
Men de här kan väl inte ge någon supermiljöbilspremie iaf?
Det beror på om bilen varit i trafik. En demobil kan ha gått en bit utan att ha tagits i trafik om den körts på saluvagnsskyltar.
Sedan har jag hör att Tesla drar av dessa 40 000 kr om de redan fått dem själva för att de tagit den i trafik. Bäst är såklart att fråga Tesla själva vad som gäller för en viss bil.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Läste nånstans att 50 mil är vad ARN tycker man får acceptera som kund om man köper en fabriksny bil, över det så får säljaren inte marknadsföra den som ny.
Gränsen på 600 mil är skatteverkets definition och avser privatimport från annat land och har med momsregler att göra.
Nu finns det ett gäng nya fräscha bilar uppe på sajten, inkl 2 st P100D
Om du ska beställa en, använda gärna koden http://--- för att få ytterligare 8000 kr rabatt.
Min pappa funderade på att slå på en demobil och där låg den 75an med lite mil på sig bra till men nu är den borta så han var visst för långsam. Får se om han är villig att gå upp i pris till någon av de andra.