Telia - Tesla

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare
Kontakt:

Telia - Tesla

Inlägg av Henrik »

Jag var nyligen närvarande på ett Telia-seminarium i Stockholm.

Nu såg jag att de har spelat in alla presentationer på deras livestream - De kan nu spelas upp i efterhand.

Jag har noterat på detta forum efter att jag har kommit hem från Tesla att det är få som vet vem Peter Carlsson är.

Peter är nämligen med här och pratar om Tesla. Tänkte det kan vara en kul grej för er som inte har hört om honom tidigare och vad Tesla har för avtal med Telia etc..

Gå in på länken och tryck på:

Biltillverkning i en digitaliserad värld

Peter Carlsson, VP Supply Chain, från Tesla delar med sig av insikter kring hur digitaliseringen bidragit till företagets framgångar och vilken roll digitala teknologier spelar för upplevelsen av Tesla.

Man får scrolla ner lite på sidan.

Här är länken:

http://c2b.telia.se/livestreaming/
Senast redigerad av Henrik, redigerad totalt 1 gånger.
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Re: Telia - Tesla

Inlägg av Jojo »

Jag är inte så förtjust att Tesla har valt just Felia för deras uppkoppling mm. Under alla mina år som kund hos Felia (innan telekommunikationsmarknaden privatiserades) har jag haft såååå mycket strul och krångel att jag har lovat mig att aldrig mera använda mig av dem, vilket jag konsekvent har gjort så fort detta var möjligt. Nu blir det svårt... Skulle det finnas ett alternativ, skulle jag genast välja bort dem. Även om det skulle betyda att jag skulle behöva betala pristillägg!
Användarvisningsbild
Henrik
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

De har valt Telia pga detta:

https://www.youtube.com/watch?v=5khRa3q-1eE

Jag håller med dig, har flera kunder (jag är it-support vid sidan om..) som lämnar Telia (Felia.. ;)) just pga av de argument du tar upp!

Men det där hoppas jag kommer att förändras inom de närmaste åren.

Om de får upp satelliter som ger internet till hela världen + att man tar bort "telefon" helt och hållet. Så att man ringer via internetuppkopplingen istället.

Tror att Telia och andra sådana bolag är lite "dödsdömda" för man kommer inte behöva dem i framtiden.

Jag gillar att se hur saker fungerar, simkort tex är programmerade med Java. Det är sjukt enkelt att programmera förbi dem. Så jag testade att använda mig av en gratistjänst (som något mindre bolag har) och använda min telefon som router. Funkade finfint! (Har Telia)
Senast redigerad av Henrik, redigerad totalt 1 gånger.
TESLA Model S | P85+
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Jojo skrev:
Jag är inte så förtjust att Tesla har valt just Felia för deras uppkoppling mm. Under alla mina år som kund hos Felia (innan telekommunikationsmarknaden privatiserades) har jag haft såååå mycket strul och krångel att jag har lovat mig att aldrig mera använda mig av dem, vilket jag konsekvent har gjort så fort detta var möjligt. Nu blir det svårt... Skulle det finnas ett alternativ, skulle jag genast välja bort dem. Även om det skulle betyda att jag skulle behöva betala pristillägg!
+1

Med tanke på vad vet och hört om bolaget kommer väl några högre uppsatta sitta och köra bilarna som sina egna, fast det kallas för att det görs i reklamsyfte och försöka låta bli att betala ett öre i skatt eller förmån till företaget...
Ursäkta att jag gnäller men det kommer automatiskt när jag hör namnet. Finns säkert de som har mycket bättre erfarenheter också.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Nu sitter det ett förbetalt m2m kort i dessa belar, och vad jag förstår det så är man fri att byta ut simkortet, så då kan man fixa vad man vill. Själv kör jag Telenor och kommer efter 4 år sätta i mitt tvillingkort. Kommer kanske då ha möjlighet till thetering.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

Vet någon vad det sitter för gsmmodul?
Tänkte vad den klarar.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Tars skrev:
Tänkte vad den klarar.
Den sitter bakom skärmen, inte lätt att komma åt och jag tror inte det är så enkelt att bara byta ut SIM-kortet i den med tanke på APN bland annat.

Får tacka Henrik för länken. Fanns även med en hint om att Model 3 grundmodel kommer ha ca 50-55 kWh batteri med tanke på att Peter sa att det krävs nästan lika många battericeller som Model S.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

Svenssons skrev:
Tars skrev:
Tänkte vad den klarar.
Den sitter bakom skärmen, inte lätt att komma åt och jag tror inte det är så enkelt att bara byta ut SIM-kortet i den med tanke på APN bland annat.

Får tacka Henrik för länken. Fanns även med en hint om att Model 3 grundmodel kommer ha ca 50-55 kWh batteri med tanke på att Peter sa att det krävs nästan lika många battericeller som Model S.
Tack för infon.
Tror att apn är det minsta problemet. Såg hur SIM-kortet satt. Men allt går som sagt var.
Skriv svar