Vem får sin P85D först?
Moderator: Redaktion
Re: Vem får sin P85D först?
Du körde P85+ innan?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Pool eller uppgradera från P85+. Vad tycker du? 

Tror segelflygaren fortfarande äger sin P85+, nu har han båda!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Fick du 265:or?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Nej, beställde standardfälgar 19" som numera sitter på P85+, och tog 21" hjulen från p85+ till p85D.Kilowatt skrev:Fick du 265:or?
- Segelflygaren
- Teslaägare
På det svarar jag hus i Thailand, så kan du få in lite inkomster när du inte nyttjar det självhybris skrev:Pool eller uppgradera från P85+. Vad tycker du?

Skämt åsido, så skulle jag nog välja pool om jag hade små barn, och uppgradering av bilen om barnen var lite större, eftersom deras intresse för pool kraftigt minskar någonstans i 10-15 års åldern.
Vackert!Segelflygaren skrev:
Jag bifogar även en bild på bilen (och mig speglad i kromet).
http://teslaclubsweden.se/forum/downloa ... php?id=301
=)
Hus i Thailand kan du inte äga om du inte är thailändsk medborgare. Skulle du vara thaimedborgare så skulle du få två hus i Thailand för priset av en Model S P85D. Ett för släkten och kanske ett för dig själv...

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Segelflygaren
- Teslaägare
Fast jag vill inte bo Thailand. Sydamerika är redan klart så det räcker nog...
- Segelflygaren
- Teslaägare
Fast pool och lite tuna hembiorummet... Mitt problem är att jag hatar lån så vill vara skuldfri på saker som bilar. Börjat höra av sig en ganska många på min P85+ nu.,får jag priset jag tänkt mig så blir det nog ok med byte. Även om man har råd blir man snål...
Iofs är jag rädd för att inte bli superduperimponerad av P85D. Låter som du har den könslan... Skall du behålla båda?

Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 1 gånger.
Ja tonfisk har du väl råd med? 

Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Niclas är du från Götet? 

Segelflygaren: några fler reflektioner om vad som är förbättrat?
Vaddå, har de dålig humor där elle'?
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Offtopic men.. 

- Segelflygaren
- Teslaägare
Den lilla skärmen har fått klart bättre upplösning.hybris skrev:Segelflygaren: några fler reflektioner om vad som är förbättrat?
Autopilotfunktionerna är en stor förbättring även om dom är begränsade så här långt.
Väghållningen är så bra att den nästan är tråkig, bilen är helt enkelt löjligt lättkörd, även om man självklart ska ha respekt för 700 hk.
Bromskraften har minskat.
Den angivna räckvidden har ökat, i alla fall i jämförelse med vår P85+ som snart rullat 4 000 mil.
Hörde att lane departure var riktigt usel. Provat?
- Segelflygaren
- Teslaägare
Den vibrerar svagt vilket jag tycker är bra.hybris skrev:Hörde att lane departure var riktigt usel. Provat?
Har haft funktionen på en Volvo tidigare, där jag fick lov att stänga av den för att den var för störande.
Inte lika mycket vinst att hyra ut ett hus man hyr som man kan bli av med när man minst anar det. Tror du har gjort rätt val med Model S P85D. Bättre allroundbil är nog svår att få tag i. Supersportbilsegenskaper i en familjebil.Segelflygaren skrev:Skrev jag att man skulle äga huset?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Många skriver att det imponerande är accet 0-100, men att det drastiskt minskar efter 100. Dock har jag ännu inte sett en enda vbox-repa efter 100 km/h. Är det någon som kommer att få en P85D som äger en prestandamätare som kan mäta prestanda efter 100? 100-150, 100-200 etc. Omkörningsprestanda är åtminstone för mig mer intressant än att vara snabbast från rödljuset, även om det också har sin tjusning 

402m är ett rätt bra mått på prestanda. Slutfarten säger effekten, typ oavsett hur bra start du gör eller inte. Sluttiden säger hur bra start du gjorde.erbo73 skrev:Många skriver att det imponerande är accet 0-100, men att det drastiskt minskar efter 100. Dock har jag ännu inte sett en enda vbox-repa efter 100 km/h. Är det någon som kommer att få en P85D som äger en prestandamätare som kan mäta prestanda efter 100? 100-150, 100-200 etc. Omkörningsprestanda är åtminstone för mig mer intressant än att vara snabbast från rödljuset, även om det också har sin tjusning
P85D verkar gå kring 183km/h i slutfart. Det är inte några 700hk. Där emot går den väldigt bra 60-fot tider och det är lätt 700hk, i synnerhet på en så pass tung bil. Sen som de flesta vet så kan man inte jämföra en bensinmotor med elmotor rakt av utan bara konstatera att bilen studsar av linjen som om hade den betydligt mer än 700hk, men går över mållinjen som om hade den betydligt mindre än 700hk. Detta kan ses i div rejs mot lamborghinis etc.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Jag vet att den skulle ha begränsad tophastighet i början som ska ökas med en uppdatering men är tophastigheten bara 183 km/h eller missförstår jag något?18650 skrev:402m är ett rätt bra mått på prestanda. Slutfarten säger effekten, typ oavsett hur bra start du gör eller inte. Sluttiden säger hur bra start du gjorde.erbo73 skrev:Många skriver att det imponerande är accet 0-100, men att det drastiskt minskar efter 100. Dock har jag ännu inte sett en enda vbox-repa efter 100 km/h. Är det någon som kommer att få en P85D som äger en prestandamätare som kan mäta prestanda efter 100? 100-150, 100-200 etc. Omkörningsprestanda är åtminstone för mig mer intressant än att vara snabbast från rödljuset, även om det också har sin tjusning
P85D verkar gå kring 183km/h i slutfart. Det är inte några 700hk. Där emot går den väldigt bra 60-fot tider och det är lätt 700hk, i synnerhet på en så pass tung bil. Sen som de flesta vet så kan man inte jämföra en bensinmotor med elmotor rakt av utan bara konstatera att bilen studsar av linjen som om hade den betydligt mer än 700hk, men går över mållinjen som om hade den betydligt mindre än 700hk. Detta kan ses i div rejs mot lamborghinis etc.
Det ska nog läsas som 183 km/h efter en kvarts engelsk mil (402 m).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Min A 45 AMG med 360hk gjorde 12.68/181km/h på strippen. Nog för att den hade dubbelkopplingsväxellåda, men en liten förlust för växlingarna finns ändå att beakta.18650 skrev:402m är ett rätt bra mått på prestanda. Slutfarten säger effekten, typ oavsett hur bra start du gör eller inte. Sluttiden säger hur bra start du gjorde.
Teslan verkar helt klart vara optimerad för 0-100 sprinten men något säger mig att det även finns tillräcklig effekt för "säkra omkörningar". Låt mig återkomma kring det efter helgen.

edit: A45'an är specad till 4.6 på 0-100 tiden, så skillnaden verkar helt klart ligga där.
Senast redigerad av dstr, redigerad totalt 1 gånger.