Spolarvätskebehållare
Moderator: Redaktion
Spolarvätskebehållare
Hur kan man tillverka en bil med en behållare till spolarvätska som är mindre än 4 liter.
Riktigt störigt.
Riktigt störigt.
Re: Spolarvätskebehållare
För att det enligt vissa är så dåligt tryck i spolarna att den ändå räcker i en evighet?Martinen skrev:Hur kan man tillverka en bil med en behållare till spolarvätska som är mindre än 4 liter.
Riktigt störigt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Utan rengöring på strålkastare så kan den lika gärna vara 2lMartinen skrev:Hur kan man tillverka en bil med en behållare till spolarvätska som är mindre än 4 liter.
Riktigt störigt.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- nicklasandersson
- Teslaägare
+1bylund skrev:För att det enligt vissa är så dåligt tryck i spolarna att den ändå räcker i en evighet?

MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning

Eftersom det är så dåligt tryck så måste man spola i en halvtimme för att det ska hända nått. Och då tömmer man halva behållaren.bylund skrev:För att det enligt vissa är så dåligt tryck i spolarna att den ändå räcker i en evighet?Martinen skrev:Hur kan man tillverka en bil med en behållare till spolarvätska som är mindre än 4 liter.
Riktigt störigt.
Köper man en dunk så vill man ju tömma hela direkt. Och inte behöva ha en sladd kvar
Man köper alltid 3literspåsarna, så slipper man problemet 

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag har flera sladdar kvar oavsett mängd spolarvätskaMartinen skrev:
Eftersom det är så dåligt tryck så måste man spola i en halvtimme för att det ska hända nått. Och då tömmer man halva behållaren.bylund skrev:För att det enligt vissa är så dåligt tryck i spolarna att den ändå räcker i en evighet?Martinen skrev:Hur kan man tillverka en bil med en behållare till spolarvätska som är mindre än 4 liter.
Riktigt störigt.
Köper man en dunk så vill man ju tömma hela direkt. Och inte behöva ha en sladd kvar

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Kan det vara så att den rymmer 1 US gallon = 3.78 liter? I så fall passar det säkert bra till dunkar i USA.Martinen skrev:Hur kan man tillverka en bil med en behållare till spolarvätska som är mindre än 4 liter.
Riktigt störigt.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Det är precis lika korkat i så fall för man brukar väl vilja fylla på innan det är helt slut. Behållaren i Model S är större.Nyren skrev:Kan det vara så att den rymmer 1 US gallon = 3.78 liter? I så fall passar det säkert bra till dunkar i USA.Martinen skrev:Hur kan man tillverka en bil med en behållare till spolarvätska som är mindre än 4 liter.
Riktigt störigt.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag tycker att utan strålkastarspolare så räcker spolarvätskan ändå en evighet. Jäklar vad såna drar vätska. Jag har haft bilar med sexliterstank för spolarvätska som behövt fyllas på två gånger i månaden vintertid.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jag har haft min bil i snart två vintrar och vet fortfarande inte var man fyller på spolarvätska! Jag vet att man är olika nervös på spolfunktionen. På en resa mellan Stockholm och Borås en gång, föreslog jag att han som körde, när han kom till en mack, att han skulle be om full tank och samtidigt kolla dieseln. Vi hade olika spolmönster.danni skrev:Jag tycker att utan strålkastarspolare så räcker spolarvätskan ändå en evighet. Jäklar vad såna drar vätska. Jag har haft bilar med sexliterstank för spolarvätska som behövt fyllas på två gånger i månaden vintertid.
Jag skall ut och ta reda på var påfyllningen är nu.

Model S P85D,
Jag har en MS sedan oktober dvs merparten under "skitiga tiden" o förbrukat 1100mil, fortfarande inte fyllt på. Jag tror jag har fått automatiska påfyllningspaket eller 80liters behållare
jag får väl köpa upp en hel pall spolarvätska snart.

Haft min sedan juli. Fyllde första gången nu för ett par veckor, men det var för att jag skulle på en långresa och inte för att den var tom!
Servicecentret brukar ju gilla att fylla på spolarvätskan oavsett varför man är där, så på Model S är det snudd på att det räcker att följa serviceplanen så behöver man inte fylla på själv alls. Jag tror att jag gjort den en eller två gånger på drygt två år nu.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det var väldans vad ni förbrukar lite spolarvätska. Kör ni så lite eller bor ni nånstans där det inte saltas på vägarna? Visst går det åt mindre sprit än på bilar med strålkastarspolning, men å andra sida tycker jag att man behöver spola oftare och längre för att rutan inte blir ren annars. Jag har fyllt på flera gånger bara i år och då har jag ändå inte kört särskilt långt eftersom jag jobbar mest hemifrån.
Dessutom ligger det alltid en flaska med fönsterputs i bilen som jag använder nästan varje gång jag sätter mig i bilen.
Dessutom ligger det alltid en flaska med fönsterputs i bilen som jag använder nästan varje gång jag sätter mig i bilen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Min Model S fyllde jag aldrig på på 2200 mil. Min Model X har jag fyllt två gånger på två månader.
Model X, Pearl White
Jag håller med mati, det går en väldans massa spolarvätska tycker jag här i salt-land. Har kört 350 mil än så länge och förbrukat runt 1,5 tankar spolarvätska. Känns som det går en liter varje gång man kör några mil motorväg. Beror nog mycket på att man måste flöda som en galning för att få upp någon spolarvätska över halva rutan.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
På min X går det åt nästan noll. Det är bara nederst på förarsidan som det inte blir rent. Har dock inte kört så mycket i motorvägsfart ännu
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Exakt samma sak för mig.Remuz skrev:På min X går det åt nästan noll. Det är bara nederst på förarsidan som det inte blir rent. Har dock inte kört så mycket i motorvägsfart ännu
Jag har fyllt på min Model x 2 gånger på mindre än en måndag.
Eftersom spolarvätskan kommer så ojämnt på fönstret så måste man slösa som Fan för att få det rent framför platsen.
Har felanmält detta och hoppas på förbättring
Eftersom spolarvätskan kommer så ojämnt på fönstret så måste man slösa som Fan för att få det rent framför platsen.
Tankar man inte alltid spolarvätska med speciell spolarvätsketankstation.
Då slipper man den överblivna slatten och krångla med att hälla från dunk när påfyllningen sitter lite dumt till.
Då slipper man den överblivna slatten och krångla med att hälla från dunk när påfyllningen sitter lite dumt till.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Bor man där det inte riskerar att bli riktigt kallt så kanske det funkar men jag vill iaf ha koll själv på hur det är blandat... Dvs så att det funkar om det smäller
till och blir svinkallt.
Dom har en viss koll (på statoil iaf) men inte riktigt bra, jag hade iaf is i min tank förut och la ner det projektet, extra viktigt när man kör elbil (ingen motor som indirekt värmer spolartanken osv).
Bäst är att slippa åka till macken öht

till och blir svinkallt.
Dom har en viss koll (på statoil iaf) men inte riktigt bra, jag hade iaf is i min tank förut och la ner det projektet, extra viktigt när man kör elbil (ingen motor som indirekt värmer spolartanken osv).
Bäst är att slippa åka till macken öht

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Kanske får prova o fylla på en torsdag iställetMartinen skrev:Jag har fyllt på min Model x 2 gånger på mindre än en måndag.

De gör alltid jag!
O min rymmer 4liter, eller ivf en hel dunk från biltema...

Frun fyllade på för nån dag sen o var så himla glad, - Det gick ju i en hel dunk! Konstaterade hon glatt. (i hennes går de bara i typ 2,5 liter...)
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Vad jag inte förstår är hur de kan sätta påfyllningen på en så idiotisk plats. Det är ju helt omöjligt att fylla på från en dunk. Man måste alltid fylla på en liten flaska för att sedan fylla på från den, och så vidare. Mycket dumt!
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Använd en tratt...? Om du frågar vid macken nästa gång du köper spolarvätska så brukar de till och med ha engångstrattar i papper för ändamålet.iCar skrev:Vad jag inte förstår är hur de kan sätta påfyllningen på en så idiotisk plats. Det är ju helt omöjligt att fylla på från en dunk. Man måste alltid fylla på en liten flaska för att sedan fylla på från den, och så vidare. Mycket dumt!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD