Första H-bilen i Sverige
Moderator: Redaktion
Första H-bilen i Sverige
Bokstaven som avses är den 10:e från vänster i VIN och avser modellår på bilen, där G=2016 och H=2017.
På TMC-forumet verkar det vara en del intresse kring om man får en en G- eller H-bil så här runt omkring årsskiftet.
På listan över Tesla Sweden ABs innehav på http://biluppgifter.se/brukare/5569314098 så har det nu dykt upp en första Tesla med H i VIN
Ni som har beställningar inne och väntar på leverans, hur ser det ut på er VIN?
På TMC-forumet verkar det vara en del intresse kring om man får en en G- eller H-bil så här runt omkring årsskiftet.
På listan över Tesla Sweden ABs innehav på http://biluppgifter.se/brukare/5569314098 så har det nu dykt upp en första Tesla med H i VIN
Re: Första H-bilen i Sverige
Vin numret ändrades från G till H i samband med produktionen vecka 2. Ska levereras i slutet på mars. är just nu på fartyg mot europa
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Sitter i bilen och laddar när jag läser detta och flabbar högtBjelke skrev:Tesla är alltså inte på G längre

Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Jag har H i mitt VIN. Har dock inte fått regnummer än
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Jag som trodde det gällde vätgasbil efter att ha läst rubriken... Detta var dock mer intressant information! 

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vad är det för slags sökning du gjort på biluppgifter.se ?widell skrev:Bokstaven som avses är den 10:e från vänster i VIN och avser modellår på bilen, där G=2016 och H=2017.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Söker man på TM Sweden AB på merinfo.se så kan man se vilka teslor som är regade på Tesla sweden innan ägarebytet till kund.kler skrev:Vad är det för slags sökning du gjort på biluppgifter.se ?
Länk https://www.merinfo.se/foretag/TM-Swede ... tq9e-19l07
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Mitt VIN är ett H-nr trots beställning redan i september. Gick i produktion direkt efter årsskiftet, typ 3/1, enligt MyTesla, men var inte klar förrän ungefär 14/1, så antagligen var första veckan en stoppvecka?
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Jag har ett H på Atlanten också
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
När jag först läste rubriken trodde jag det skulle handla om väte. Nu blev jag besviken. 

- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag har också ett H på Atlanten, med planerad leverans sent februari - mars.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vilka år blir det S & X, min bil måste väl vara från framtiden eller nåt

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Första H-bilen i Sve
Min blev färdigbyggd nånstans 3 - 5 januari och har ett H.thomas76 skrev:Söker man på TM Sweden AB på merinfo.se så kan man se vilka teslor som är regade på Tesla sweden innan ägarebytet till kund.kler skrev:Vad är det för slags sökning du gjort på biluppgifter.se ?
Länk https://www.merinfo.se/foretag/TM-Swede ... tq9e-19l07
Vilka bilar reggar Tesla själva? För dom reggar väl inte bilar som skall direkt till kund? I så fall skulle väl dom få premien, eller är det inte första "ägaren" som får den?
Kanske fattat fel nånstans...
Ser ut som att bilar tillverkade från mitten av december 2016 och framåt har fått H i sina VIN. Den Model S med H som nu kommit till Sverige har tillverkningsmånad december 2016.Alfred skrev:Mitt VIN är ett H-nr trots beställning redan i september. Gick i produktion direkt efter årsskiftet, typ 3/1, enligt MyTesla, men var inte klar förrän ungefär 14/1, så antagligen var första veckan en stoppvecka?
Normalt är det nog bara provkörnings- och lånebilar som de ställer på och därmed blir 1:a ägare på. Lagerbilar och beställda bilar är bara förregistrerade och inte påställda, och det är när avställningen upphör som bilen får sin första "riktiga" ägare och också blir berättigad för miljöpremien.zeb skrev:Vilka bilar reggar Tesla själva? För dom reggar väl inte bilar som skall direkt till kund? I så fall skulle väl dom få premien, eller är det inte första "ägaren" som får den?
Bjelke skrev:Vilka år blir det S & X, min bil måste väl vara från framtiden eller nåt![]()

(man hoppar över I, O, Q och V av olika anledningar)
Och inte ens provkörningsbilar ställs på, de går med grön saluvagnsskylt.widell skrev:Normalt är det nog bara provkörnings- och lånebilar som de ställer på och därmed blir 1:a ägare på. Lagerbilar och beställda bilar är bara förregistrerade och inte påställda, och det är när avställningen upphör som bilen får sin första "riktiga" ägare och också blir berättigad för miljöpremien.zeb skrev:Vilka bilar reggar Tesla själva? För dom reggar väl inte bilar som skall direkt till kund? I så fall skulle väl dom få premien, eller är det inte första "ägaren" som får den?
Och precis, det är första ägare i trafik som räknas som första ägare på registreringsbeviset och som får premien. Min mc har t ex både importör och handlare som ägare innan mig, men ändå står det som en ägare i registreringsbeviset.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
10:e siffran från vänster i VIN-numret G eller H? Nörderi Level more than 9000!
Model X, Pearl White
Har också en H tillverkad och på väg! 

Tesla Model S 75 med Glastaklucka & Autopilot v2. Solid svart, svarta säten, svart innertak, svarta fälgar - ja jag gillar svart 

Min gick i produktion i dec. Sen 21e jan står det att den är på väg till hamnen i USA.
Och ja det är ett H i den.
Och ja det är ett H i den.
Svart X90D, bokat en M3.