Elstolar standard?
Moderator: Redaktion
Elstolar standard?
Hej! Har beställt en Model S facelift. Är elstolar standard, dvs inställningen av stolarna?
Antar att de i så fall kan anpassas efter olika förare?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Elstolar standard?
Japp. Du kan ha flera profiler så att varje förares inställningar sparas separat. Numera kan de även bindas till FOB:en så att rätt profil väljs beroende på vilken nyckel som är i bilen. Så stolen ställs in rätt automatiskt.
Någon som redan tagit leverans får gärna rätta mig om jag fått något om bakfoten.
Någon som redan tagit leverans får gärna rätta mig om jag fått något om bakfoten.

2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Rattläge och sidospeglars inställngar sparas också under personliga inställningar. Inställningar för räckviddsindikering, (Typical/Rated, km/miles) inställning för styrservo ,creep (on/of), regen (hi/low) mm, mm, följer också personliga inställningar.halipte skrev:Hej! Har beställt en Model S facelift. Är elstolar standard, dvs inställningen av stolarna?
Jag har personliga inställningar för viloläge (ratten höjd och ryggstödet helt fällt.
Knyta till fob är sisådär då den tex varann gång ställer sig efter frun, Dvs försöker krossa mig, för att hon har sin fob i fickan när jag ska köra henne
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Du får låta henne köra dit så får du åka hem senRemuz skrev:Knyta till fob är sisådär då den tex varann gång ställer sig efter frun, Dvs försöker krossa mig, för att hon har sin fob i fickan när jag ska köra henne

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Är jag med kör jagchpaulin skrev:Du får låta henne köra dit så får du åka hem senRemuz skrev:Knyta till fob är sisådär då den tex varann gång ställer sig efter frun, Dvs försöker krossa mig, för att hon har sin fob i fickan när jag ska köra henne

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Är inte den profilen beroende på vilken fob som låser upp bilen, eller ändrar det sig alltså efter att du låst upp den? Inte när du kör hoppas jag?Remuz skrev:Knyta till fob är sisådär då den tex varann gång ställer sig efter frun, Dvs försöker krossa mig, för att hon har sin fob i fickan när jag ska köra henne
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Att det är elratt med minne uppskattar jag mycket. Det har jag inte haft på tidigare bilar med elstolar och minne, så det har ändå blivit lite att ställa om varje gång man bytt förare.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
den försöker döda mig när jag sätter mig i stolen (tänk soppressen i starwars). Troligen tycker bilen att hon låste upp, vå båda har fon i fickan så bilen låser upp när vi kommer gående.bylund skrev:Är inte den profilen beroende på vilken fob som låser upp bilen, eller ändrar det sig alltså efter att du låst upp den? Inte när du kör hoppas jag?Remuz skrev:Knyta till fob är sisådär då den tex varann gång ställer sig efter frun, Dvs försöker krossa mig, för att hon har sin fob i fickan när jag ska köra henne
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Kan tipsa om att man kan spara flera profiler. Jag har en jobbprofil med stolen längst bak o ratten längst fram. Perfekt om man sitter i bilen vid laddning med laptopen o knäet. Sen är det bara o byta när man åker iväg
Och jag som har korta ben o därmed sitter ganska nära ratten har en "Parkering-profil" som jag trycker på när jag ska kliva ut bilen för att ha gott om space att kliva ur och in. Smidigt o bekvämt!
Hur långa armar har du? Stolen längst bak så når inte jag skärmen.bullen skrev:Kan tipsa om att man kan spara flera profiler. Jag har en jobbprofil med stolen längst bak o ratten längst fram. Perfekt om man sitter i bilen vid laddning med laptopen o knäet. Sen är det bara o byta när man åker iväg

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Innerbackspegeln är väl det enda man får kämpa med själv
Det är mängder med annat som lagras i Förarprofilen.
T.ex.
km/h + - gällande hastighet.
Styrinställningen sport ... Comfort
Regen
Tilt mirors
Fold Mirrors
osv.
Jag har tex gjort en profil för att sitta så långt fram som är möjligt för mig om jag måste ha nån vuxen bakom mig. Det kan bli lite förvirrande. Första gången man gör en extra profil står man ju i sin vanliga profil och kopierar därmed alla inställningar. Går man sen in och stänger av auto fold mirrors för man vill det på vintern så blir det i den profil man har för tillfället. Byter man sen profil så viker de glatt in igen. Man måste alltså gå igenom alla profiler om man vill ändra nåt sådant.
Creep mode läste jag nånstans att det inte lagras.
Önskar lite en passagerarprofil för sätet. Hade vart bra med några förval för stolinställningen som Frun, stor-gubbe (Utan nån bakom), liten gubbe, osv. Vet dock inte om det är möjligt, om systemet har koll på läget på den stolen eller att den bara har motorerna för att ändra den.

Det är mängder med annat som lagras i Förarprofilen.
T.ex.
km/h + - gällande hastighet.
Styrinställningen sport ... Comfort
Regen
Tilt mirors
Fold Mirrors
osv.
Jag har tex gjort en profil för att sitta så långt fram som är möjligt för mig om jag måste ha nån vuxen bakom mig. Det kan bli lite förvirrande. Första gången man gör en extra profil står man ju i sin vanliga profil och kopierar därmed alla inställningar. Går man sen in och stänger av auto fold mirrors för man vill det på vintern så blir det i den profil man har för tillfället. Byter man sen profil så viker de glatt in igen. Man måste alltså gå igenom alla profiler om man vill ändra nåt sådant.
Creep mode läste jag nånstans att det inte lagras.
Önskar lite en passagerarprofil för sätet. Hade vart bra med några förval för stolinställningen som Frun, stor-gubbe (Utan nån bakom), liten gubbe, osv. Vet dock inte om det är möjligt, om systemet har koll på läget på den stolen eller att den bara har motorerna för att ändra den.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Creep mode lagras också. Det kom i en uppdatering förra året. Mycket välkommet för mig, eftersom jag inte vill ha creep medan min fru vill ha det. Tror dock man får se till att byta profil medan bilen fortfarande är i P (har inte orkat verifiera det här, men man kan ju inte slå av/på creep vanligtvis om man inte är i P).
Svankstödet däremot sparas inte.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Svankstödet är inget problem för det måste ändå stå på max för att göra någon som helst nytta i den här bilen
(jämfört med många andra bilar jag haft där det är betydligt bättre)

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Där ser man, det gäller att hänga med uppdateringarna. Jag körde med Creep i början, men när Hold blev så pass bra så har jag nöjt mig med det.danni skrev:Creep mode lagras också. Det kom i en uppdatering förra året. Mycket välkommet för mig, eftersom jag inte vill ha creep medan min fru vill ha det. Tror dock man får se till att byta profil medan bilen fortfarande är i P (har inte orkat verifiera det här, men man kan ju inte slå av/på creep vanligtvis om man inte är i P).
Kör också på max eller nära max ute/fram (eller vad man kallar det, men höjden måste väl variera med olika längd på föraren?Bjelke skrev:Svankstödet är inget problem för det måste ändå stå på max för att göra någon som helst nytta i den här bilen![]()
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jo höjden varierar ju såklartBjorn skrev:Där ser man, det gäller att hänga med uppdateringarna. Jag körde med Creep i början, men när Hold blev så pass bra så har jag nöjt mig med det.danni skrev:Creep mode lagras också. Det kom i en uppdatering förra året. Mycket välkommet för mig, eftersom jag inte vill ha creep medan min fru vill ha det. Tror dock man får se till att byta profil medan bilen fortfarande är i P (har inte orkat verifiera det här, men man kan ju inte slå av/på creep vanligtvis om man inte är i P).
Kör också på max eller nära max ute/fram (eller vad man kallar det, men höjden måste väl variera med olika längd på föraren?Bjelke skrev:Svankstödet är inget problem för det måste ändå stå på max för att göra någon som helst nytta i den här bilen![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Svakstödet i max? Oj vad olika vi är, själv kan jag inte ha något alls. Kan inte ha en fotboll bakom ryggen när man kör 

2016 Model S 75