iPhone eller Android?
Moderator: Redaktion
iPhone eller Android?
I väntans tider på min Tesla tänkte jag investera i en ny lur.
Till vilken finns det bäst appar till Tesla, Andoid eller iPhone?
iWatch appen ser ju lovande ut..
P.s ber om ursäkt om det redan finns en tråd om detta som jag inte hittat
Beställd Model X Long Range
Såld Model X 90D 2016
Såld Model S 85D 2015
Såld Model S 85D 2015
Re: iPhone eller Android?
Jag använder Android, men den saknar än så länge notifieringar som iOS-appen har. Jag hoppas att Androidappen kommer ikapp så småningom.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Tydligen är ingen av dessa i närheten av Windows Phone appen:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store ... 61c9d259cd
Schemaläggning av klimat/laddning någon...
Tänkte precis nämna Windows Phone. Kan rekommendera Nokia Lumia 1520 för den som vill ha superbatteri och en mini platta, eller Lumia 930, men den har inte inte statusskärm i vänteläge.Nicklas skrev:Tydligen är ingen av dessa i närheten av Windows Phone appen:
P85D med leverans i mitten på mars!!
Man kanske ska tänka lite längre än hur Tesla-appen fungerar när man väljer operativsystem.
Window mobile är en ickefråga för mej efter att ha sett Microsoft spendera ett halvt liv på att försöka få ihop något användarvänligt utan att lyckas.....
Mellan Android och Apple är väl ett bra ställe att börja fundera. Själv fastnade jag för Apple efter att ha haft både operativen parallellt några år, men vi har alla olika tankar om vad som väger tyngst när valet ska göras. En Apple Watch är nog ett troligt komplement till min telefon.
Lycka till med valet!
Window mobile är en ickefråga för mej efter att ha sett Microsoft spendera ett halvt liv på att försöka få ihop något användarvänligt utan att lyckas.....
Mellan Android och Apple är väl ett bra ställe att börja fundera. Själv fastnade jag för Apple efter att ha haft både operativen parallellt några år, men vi har alla olika tankar om vad som väger tyngst när valet ska göras. En Apple Watch är nog ett troligt komplement till min telefon.
Lycka till med valet!
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
De flesta går på vad andra har för telefon på jobbet och väljer då mellan iOS eller android. Jag valde Nokia pga att de är bäst på just det jag använder telefonen till. Samtalskvalitet, batteritid och laggfritt system. Kan påpeka att jag använder en Iphone 6 plus också pga att jag måste ha vissa appar till arbetet. Lite synd att behöva två telefoner. Skapa dig en uppfattning själv om du går till en affär där alla operativsystem finns.
P85D med leverans i mitten på mars!!
Tack för tipsen
Brukar skifta mellan android (Sony) och iPhone, hade tänkt att köpa en Xperia Z3 denna gången som jag tycker är en mycket bra telefon men blev lite tveksam när jag såg iWatch appen som känns spännande.
I telefonerna verkar Windows appen bäst men inte aktuell för min del.
Det låter som Tesla utvecklar nya features till iOS före Android?
Brukar skifta mellan android (Sony) och iPhone, hade tänkt att köpa en Xperia Z3 denna gången som jag tycker är en mycket bra telefon men blev lite tveksam när jag såg iWatch appen som känns spännande.
I telefonerna verkar Windows appen bäst men inte aktuell för min del.
Det låter som Tesla utvecklar nya features till iOS före Android?
Beställd Model X Long Range
Såld Model X 90D 2016
Såld Model S 85D 2015
Såld Model S 85D 2015
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
iPhone eller Android?
Den stora snackisen just nu är att Tesla aggressivt rekryterar utvecklare från Apple - det skrivs otroligt mycket om detta i amerikanska medier. Nu har de hämtat 150 Apple-utvecklare. Om det innebär ett storfokus på Androidutveckling återstår att se, men jag skulle satsa mina pengar på att iOS även fortsättningsvis blir prioriterat.mikl skrev:I väntans tider på min Tesla tänkte jag investera i en ny lur.
http://time.com/3698754/tesla-apple-employees/
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- kanylbullen
- Teslaägare
Användarvänlighet är just det Microsoft lyckats med enligt mig. Däremot är det ett extremt sorgligt stöd med officiella appar, och det saknas fortfarande en hel del interopabilitet mellan apparna. Jag skulle gärna välja Windows Phone om det inte vore för bristen på appar jag använder till vardags.Bengt skrev:Man kanske ska tänka lite längre än hur Tesla-appen fungerar när man väljer operativsystem.
Tills dess blir det Android och det ger den lilla bonusen att jag kan göra vad jag vill med min telefon utan att behöva förlita mig på nåt jailbreak som eventuellt dyker upp på något forum.
Senaste iPhone verkar dock inte lika tråkig som föregångarna...
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Ni som har teslaappen till android eller ios, finns det någon meny där man kan välja en profil så att sätet ställs in innan man kommer fram till bilen?
Om inte, så är det en väldigt vettig funktion att ha.
Om inte, så är det en väldigt vettig funktion att ha.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

- Tars
- Teslaägare
Skicka in ett förslag om det?Dan skrev:Det finns dessvärre inte på ios appen i varje fall.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Finns inte på Android heller.. hade önskat funktionen på nyckeln. En nyckel till ena profilen, en profil på andra.
- Tars
- Teslaägare
Blir problematiskt om det är två nycklar i samma bil...Fredriksv skrev:Finns inte på Android heller.. hade önskat funktionen på nyckeln. En nyckel till ena profilen, en profil på andra.

Sitter säkert en antenn på förarsidan, ..annars får man väl till nöds kosta på sig att trycka på knappen på den fjärr som har önskad profil kopplad.Tars skrev:Blir problematiskt om det är två nycklar i samma bil...Fredriksv skrev:Finns inte på Android heller.. hade önskat funktionen på nyckeln. En nyckel till ena profilen, en profil på andra.
- Tars
- Teslaägare
Har skickat förslaget till de som gjort appen till Windows Phone.
Får hoppas att de kommer med det snart.
Får hoppas att de kommer med det snart.

Vet ej varför de inte fixat detta än. Både en gammal Voyager och nuvarande S-Max fixar detta utan problem. Så bekvämt. Saaben får vi trycka på stolen för att ändra profil. Är sambon kortare som i mitt fall är det till att trockla sig in..... 

- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Nu förstår jag inte hur du menar...Bengt skrev:Man kanske ska tänka lite längre än hur Tesla-appen fungerar när man väljer operativsystem.
Lycka till med valet!

- kab bli spännande att koppla ihop en iWatch med en Windows Phone

- Tars
- Teslaägare
Pebble har stöd för wp idag. Kanske inte fungerar 100. Man kan kanske göra så det funkar med wp.Nicklas skrev:Nu förstår jag inte hur du menar...Bengt skrev:Man kanske ska tänka lite längre än hur Tesla-appen fungerar när man väljer operativsystem.
Lycka till med valet!![]()
- kab bli spännande att koppla ihop en iWatch med en Windows Phone

Jag har fortfarande en Nokia Lumia 1020. Kameran är fasen magisk. Telefonen blir inte slöare med nya versioner.,har inte orkat uppgradera den till Windows 10 ännu. Tesla appen är kanon. Jag är i varje fall klart nöjd.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Fast kunna rita små gulliga teckningar och skicka till andra verkar väldigt användbart...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Jag tror att de bästa applikationerna för Tesla fortfarande finns på iPhone. Jag tror att Tesla i framtiden kommer att i allt högre grad använda applikationer med artificiell intelligens och Apple kommer att hantera dem bättre. Förresten, här är en bra blogg om konstgjord intelligens, du kan lära dig mer om den här tekniken här https://spd.group
Hade Huawei (android) men keyless funkade inget vidare alls.
Bytte till Nokia som använder en omoddad Androidversion (samma som anvämds i OS Googles egna telefoner (Android One). Nu funkar keyless perfekt.
Det är ju den viktigaste funktionen på telefonen numera!
Bytte till Nokia som använder en omoddad Androidversion (samma som anvämds i OS Googles egna telefoner (Android One). Nu funkar keyless perfekt.
Det är ju den viktigaste funktionen på telefonen numera!

Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance