Lackbehandling av karossen på MX o MS

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaX Anders
Teslaägare
Inlägg: 162
Blev medlem: 09 nov 2016 21:27
Ort: Mölndal

Lackbehandling av karossen på MX o MS

Inlägg av TeslaX Anders »

Förhoppningsvis dyker vår beställda X upp i slutet av februari eller början av mars. Har just nu en Volvo XC 60 som jag lackbehandlat regelbundet(var 18:e månad) med Volvo´s "eget" märke på Bilia i Sisjön. Hittills väldigt nöjd med detta.Tesla erbjuder ju ingen sådan behandling på SC vad jag förstått. Ni som redan är lyckliga ägare till en Tesla vad rekommenderar ni för typ av lackbehandling/karosskydd. Jag uppfattar att det finns olika typer av lackbehandling, dels lite mer "kortverkande" men också keramiska behandlingar som håller längre(och är dyrare).
Förslag på bra firmor som gör lackbehandlingar i Göteborgsområdet mottages tacksamt.

MVH
Anders
MX 90D Midnight Silver med namnet "Bumblebee".
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Lackbehandling av karossen på MX o MS

Inlägg av lem »

Vad är skillnaden med "old school" dvs klassiskt hårdvax och olika lackbehandlingar?

Något måste jag göra för saltsmutsen "biter in" i lacken. Jag har inte haft en vit bil på 20 år och inser varför NU !

Skall man resonera annorlunda med massiv lack resp metallic/klarlack (jag har vit massiv lack)?

Många klagar på lackbehandlingar (håller ej/dyrt)...
20170129_150057[1].jpg
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Skriv svar