bylund skrev:
Och ingen anledning till oro, ägarna som är listade innan fordonet tas i trafik första gången räknas inte i "antal ägare" på registreringsbeviset.
Jag tar alltid den siffran med en stor nypa salt, då en av mina tidigare bilar "haft otur" med den. Kolla alltid vilka ägare det varit, inte bara siffran.
Jag hade en Mitsubishi Evo 6 som tjänstebil. Ägarhistoriken var något i stil med:
1. Mitsubishi (dom hade alla Evo's på sig initialt, i sitt lager)
2. Den bilfirma som alla det företagets tjänstebilar köptes genom (svågerpolitik)
3. Min arbetsgivare (och jag som första ägare)
4. SEB som stal bilen några timmar när den skulle skrivas över på min nästa arbetsgivare
5. Min nästa arbetsgivare
6. Bilhandlaren som köpte bilen av mig
7. Bilhandlaren som köpte bilen av bilhandlaren för att sälja till sin kund
8. Ägare nummer 2
9. Samma bilhandlare igen
10. Ägare nummer 2 ångrar sig och köper bilen igen
11. Bilhandlare
12. Ägare nummer 3
13. En dag efter, ägare nummer 3's mamma (skenförsäkring)
Och så fortsatte det upp till 24 ägare innan bilen exporterades till Norge - totalt var det nog 5-6 "riktiga" ägare under den tiden.