Blev ett thule wingbar. Hade dock problem med gängningen, gick ganska trögt på alla och väldigt trögt på ena. Någon mer som upplevt detta på nya modellen? Känns ungefär som om det var lack i gängorna som inte skurits ur men hade svårt att se. Enligt manualen skulle det räcka med 3Nm tror jag det stod...
Har läst att det var vanligt på de gamla fästena men inte hört att det även skulle vara problem på den nya.
Rent allmänt tyckte jag det var förvånansvärt krångligt att montera och ger en hel del lösa smådelar när man har det avmonterat. När jag tidigare haft thuleräcken för tak utan några fästen alls så har allt suttit ihop när man tagit av det och tom insexnyckeln varit snyggt gömt i foten. Hade förväntat mig att fixpoint skulle vara enklare men där bedrog jag mig tydligen.
Takbox
Moderator: Redaktion
Re: Takbox
Mina kärvar också nu på vintern. Det var bättre i somras.
Många smådelar blir det. Jag lägger in skruv, hylsa och bricka i själva foten på räcket när det inte används.
Många smådelar blir det. Jag lägger in skruv, hylsa och bricka i själva foten på räcket när det inte används.
90D
Re: Takbox
Jo det går ganska tungt att dra i skruvarna. Antar att det blir bättre när man ska montera dem en andra gång och fått igång gängorna. Problemet är att med mina thule wingbars och thules dynamic 900 box så tar bakluckan i boxen.. skulle gärna kunnat öppna luckan mer när man ska lasta!
2016 Model S 75