AP 2.0 - 17.3.2
Moderator: Redaktion
Re: AP 2.0 - 17.3.2
Uppdateringen laddas nu ner. Är jag verkligen den första att få in uppdateringen? 

Uppdateringen nedladdad och installerad, idag blir det testkörning! Bifogat release notes.
| 2x Model 3 |
Jag har installerat den. Ska testa under dagen. Dock står det att autosteer är limited till 70 km/h. Vad har man då för nytta av den :p.
Hjälp gärna att se till att ev-fw.com har så mycket info som möjligt. Behöver inte ge några uppgifter om bilen förutom model och när du fick uppdateringen. Hjälper mycket.
Uppdateringen klar, skall köra runt ett par timmar runt Löddeköpinge och testa 70 vägarna!
Härligt, väntar med spänning på rapport! (Och jag ska låta bli att tuta om jag kommer ikapp en gubbkörande Teslabeef skrev:Uppdateringen klar, skall köra runt ett par timmar runt Löddeköpinge och testa 70 vägarna!

Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Det var dessvärre en besvikelse när det kommer till Autosteer.
Adaptiva farthållaren funkar mycket bra.
Vill förtydliga föregående inlägg.
Hittar inga vägar runt Löddeköpinge som är godkända för Autosteer. Testat allt från 50 till 70 vägar. Samma meddelande varje gång.
Hittar inga vägar runt Löddeköpinge som är godkända för Autosteer. Testat allt från 50 till 70 vägar. Samma meddelande varje gång.
Tuta du gärna, borde vara TCS kutym.blincoln skrev:Härligt, väntar med spänning på rapport! (Och jag ska låta bli att tuta om jag kommer ikapp en gubbkörande Teslabeef skrev:Uppdateringen klar, skall köra runt ett par timmar runt Löddeköpinge och testa 70 vägarna!)

Kan tänka mig att Fleet learning kräver att 100 bilar ska ha kört vägen i shadow mode innan.beef skrev:Det var dessvärre en besvikelse när det kommer till Autosteer.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Borde räcka att jag kör där 100ggr då?!Zalman3 skrev:Kan tänka mig att Fleet learning kräver att 100 bilar ska ha kört vägen i shadow mode innan.beef skrev:Det var dessvärre en besvikelse när det kommer till Autosteer.

Hur är det med motorvägen som passerar?beef skrev:Vill förtydliga föregående inlägg.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skall köra motorvägen tillbaka strax, dock är Autosteer begränsad till 70km/h. Får se vilket meddelande jag får upp.bylund skrev:Hur är det med motorvägen som passerar?beef skrev:Vill förtydliga föregående inlägg.
Autosteer funkade faktiskt på motorvägen i 70km/h. Hittade en lucka där jag kunde sänka farten snabbt. Inga andra vägar funkar hittills.bylund skrev:Hur är det med motorvägen som passerar?beef skrev:Vill förtydliga föregående inlägg.
Rätt säker att de flesta har felmonterade kameror, som Elon nämner, då vägen som kameran detekterar verkligen är ryckig oavsett hastighet.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Därför många gnällt i USA, bara motorväg och så låg hastighet att den inte är användbar.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Installerar! Måste hitta ett svepskäl till att åka ut en sväng sen.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Undrar när ni hittar ngn väg som är godkänd för APn och inte är en 110-väg, väntar med spänning här 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nu har jag också installerat nergraderingen.
Nu har jag inte ens vanlig farthållare. Nån annan som fått samma?
Nu har jag inte ens vanlig farthållare. Nån annan som fått samma?