2.52.22
Moderator: Redaktion
Re: 2.52.22
Upptäckte idag att +5 km/h har kommit tillbaka som marginal i AP på "restricted roads" 

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Skulle det inte komma lite features till AP2.0 i och med denna uppdatering? Trodde jag skulle få prova att släppa ratten idag men icke... 

Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Som jag fattade är det en förberedande uppdatering inför AP2 uppdateringen ...eric skrev:Skulle det inte komma lite features till AP2.0 i och med denna uppdatering? Trodde jag skulle få prova att släppa ratten idag men icke...
HW2 Autopilot now downloading to all HW2 cars, but in non-actuating mode to assess reliability. If looks good, actuation by end of week.
Aha, trodde han sa det förra veckan.stefan007 skrev:Som jag fattade är det en förberedande uppdatering inför AP2 uppdateringen ...
HW2 Autopilot now downloading to all HW2 cars, but in non-actuating mode to assess reliability. If looks good, actuation by end of week.

Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
När autopilot kommer så måste du gå in i inställningar och aktivera det innan du kan använda det så det är inte lönt att testa förrän du har hittat det i inställningar och aktiverat det.eric skrev:Aha, trodde han sa det förra veckan.stefan007 skrev:Som jag fattade är det en förberedande uppdatering inför AP2 uppdateringen ...
HW2 Autopilot now downloading to all HW2 cars, but in non-actuating mode to assess reliability. If looks good, actuation by end of week.Jag får hålla mig (i ratten) ett tag till då!
Min bil la sig mellan två filer när den skulle följa bilen framför som nu var blå markerad och körde i den vänstra filen både i verkligheten och på min instrumentbräda. Är det bara jag som fått för mig att AP blivit sämre på att följa bilen framför med de två senaste uppdateringarna?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det låter ju lite flängt... Måste testa (blir inte mkt AP på vintern häromkring men just den funktionen kan man ju leka med ibland eg.)Pontus skrev:Min bil la sig mellan två filer när den skulle följa bilen framför som nu var blå markerad och körde i den vänstra filen både i verkligheten och på min instrumentbräda. Är det bara jag som fått för mig att AP blivit sämre på att följa bilen framför med de två senaste uppdateringarna?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ja, jag tycker AP har blivit vinglig på sistone.Bjelke skrev:Det låter ju lite flängt... Måste testa (blir inte mkt AP på vintern häromkring men just den funktionen kan man ju leka med ibland eg.)Pontus skrev:Min bil la sig mellan två filer när den skulle följa bilen framför som nu var blå markerad och körde i den vänstra filen både i verkligheten och på min instrumentbräda. Är det bara jag som fått för mig att AP blivit sämre på att följa bilen framför med de två senaste uppdateringarna?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- Monark1954
- Teslaägare
Jag har tappat möjligheten att öppna förardörren med Fobben.
Med avaktiverad "autoöppna" har jag dubbelklickat på taket på fobben och då öppnades förardörren.
Hittar ingen inställning i menyn där detta kan aktiveras eller avaktiveras.
Har det med 2.52.22 att göra eller hur öppnar jag nu förardörren med fobben?
Med avaktiverad "autoöppna" har jag dubbelklickat på taket på fobben och då öppnades förardörren.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Stark Varg el enduro
- Bjelke
- Teslaägare
Testade lite igår (det var ganska halt så...) och den ville gärna hålla väldans långt åt höger jämfört med bilen den låst på... Kunde/vågade inte testa hur långt.Kilowatt skrev:Ja, jag tycker AP har blivit vinglig på sistone.Bjelke skrev:Det låter ju lite flängt... Måste testa (blir inte mkt AP på vintern häromkring men just den funktionen kan man ju leka med ibland eg.)Pontus skrev:Min bil la sig mellan två filer när den skulle följa bilen framför som nu var blå markerad och körde i den vänstra filen både i verkligheten och på min instrumentbräda. Är det bara jag som fått för mig att AP blivit sämre på att följa bilen framför med de två senaste uppdateringarna?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Vet inte om det var en feature som dök upp i 2.52.22, men igår visade displayen/AP en "bil" framför mig när en (visserligen något korpulent) kvinna passerade ett par meter framför bilen
Jag hann tyvärr inte ta någon bild

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Gillar inte heller den ändringen. Jag hade automatisk dörröppning avaktiverad men öppnade nästan alltid dörren med fobben vilket inte längre går med 2.52.22. Tror dock att förändringen kom i tidigare version. Jag har nu slagit på auto present doors och inte haft några större bekymmer med den ännu. Pappa undrade dock varför bildörren öppnades och stängdes när vi var ute och gick runt bilen.Monark1954 skrev:Jag har tappat möjligheten att öppna förardörren med Fobben.
Nytt numera är att det också går att öppna passagerar dörren genom att dubbelklicka en andra gång efter första. Dock verkar det som att man alltså öppnar bägge framdörrarna när man kanske bara vill öppna passagerardörren. Viktigare kanske är att det går att tillfälligt inaktivera den automatiska dörröppningen om man trippelklickar på fobben.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Den reagerade nog på bilringarnaJohnalm skrev:Vet inte om det var en feature som dök upp i 2.52.22, men igår visade displayen/AP en "bil" framför mig när en (visserligen något korpulent) kvinna passerade ett par meter framför bilen![]()

- Monark1954
- Teslaägare
Testade igår, AP var stabil.Bjelke skrev:Testade lite igår (det var ganska halt så...) och den ville gärna hålla väldans långt åt höger jämfört med bilen den låst på... Kunde/vågade inte testa hur långt.Kilowatt skrev:Ja, jag tycker AP har blivit vinglig på sistone.Bjelke skrev:Det låter ju lite flängt... Måste testa (blir inte mkt AP på vintern häromkring men just den funktionen kan man ju leka med ibland eg.)Pontus skrev:Min bil la sig mellan två filer när den skulle följa bilen framför som nu var blå markerad och körde i den vänstra filen både i verkligheten och på min instrumentbräda. Är det bara jag som fått för mig att AP blivit sämre på att följa bilen framför med de två senaste uppdateringarna?
Kanske ännu bättre även om väglinjen är gränsen mellan asfalt och snö på väggrenen. Dock testat för lite.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Stark Varg el enduro
Stark Varg el enduro
- Monark1954
- Teslaägare
Har lagt tillbaka automatisk öppning, tack för tippset.Svenssons skrev:Gillar inte heller den ändringen. Jag hade automatisk dörröppning avaktiverad men öppnade nästan alltid dörren med fobben vilket inte längre går med 2.52.22. Tror dock att förändringen kom i tidigare version. Jag har nu slagit på auto present doors och inte haft några större bekymmer med den ännu. Pappa undrade dock varför bildörren öppnades och stängdes när vi var ute och gick runt bilen.Monark1954 skrev:Jag har tappat möjligheten att öppna förardörren med Fobben.
Nytt numera är att det också går att öppna passagerar dörren genom att dubbelklicka en andra gång efter första. Dock verkar det som att man alltså öppnar bägge framdörrarna när man kanske bara vill öppna passagerardörren. Viktigare kanske är att det går att tillfälligt inaktivera den automatiska dörröppningen om man trippelklickar på fobben.
Kul att även kunna öppna pasagerardörren genom att dubbelklicka en gång. Antar att har förardörren öppnats så öppnar passagerardörren på första dubbelklicket.
Tillfällig inaktivering av autoöppna i 30 sekunder sker enligt relice noten genom att klicka på taket på fobben när man närmar sig bilen. (Testade, inaktiveringen är 4-5 minuter.)
Stark Varg el enduro
Stark Varg el enduro
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Hade varit bra om s:en har denna funktion med. Tanke på priset så hade jag tyckt att det skulle ha varit en standard i bilen. Kommer säkert till nästa facelift. Då kommer s:en säkert ha tryckhandtag som x:en.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Ja, jag har också märkt det. Den verkar justera även "restricted roads" med +- inställning man har gjort i sin förarprofil nu. Logiskt och bra tycker jag.mahulkp skrev:Upptäckte idag att +5 km/h har kommit tillbaka som marginal i AP på "restricted roads"
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
- Bjelke
- Teslaägare
Tyvärr inget unikt för X min S ser spöken och inte nog med det ibland är de röda och dessa är den rädd för då den stannarMikke996 skrev:Nu ser den spökbilar!

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag fick för någon vecka sedan en nedladdning som drogstillbaka. Nu kom den igen och jag la in den 2.52.22 . EQ verkar fungera MEN det verkar som jag har fått bakre höger passageradörr ur funktion utifrån. Dörrhandtagen går ut men just den dörren öppnar inte. Inifrån ok. Någon som har ett bra tips? Jag har provat plocka bort nya synkning fob o Driver profiles. Provat via controls Doors & locks o unlock. Provat mjuk nerstängning. Läste att någon hade liknande men det var framdörrarna. Tips emottages!