Google - 100 procent förnybart!

Här diskuterar vi miljöteknik.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Google - 100 procent förnybart!

Inlägg av +46 »

Just nu producerar den svenska vindkraften lika mycket el som sex av våra kärnkraftverk. Visst, det fläktar lite extra idag, men på Google tar man höjd för detta och kommer redan i år att uppnå att hela verksamheten, world wide, drivs med 100 procent förnybar elproduktion!

https://environment.google/projects/announcement-100/
Senast redigerad av +46, redigerad totalt 1 gånger.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Re: Goggle - 100 procent förnybart!

Inlägg av Teslaspolen »

Ja det är väl det positiva med den här @&€(% blåsten, försöker tänka på det varje gång det håller på så här! :lol:
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Re: Google - 100 procent förnybart!

Inlägg av +46 »

Teslaspolen skrev:
Ja det är väl det positiva med den här @&€(% blåsten, försöker tänka på det varje gång det håller på så här! :lol:
Ha, ha - jag brukar ha strömavbrott så fort det kommer lite snö eller blåst, men det senaste året har jag knappt haft ett handfull avbrott. Mailade till Vattenfall och sa att de kunde ta det lite lugnare med att vädersäkra elnätet. Tidigare år har jag nästan gått plus på deras generösa avbrottsersättning :lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av +46, redigerad totalt 1 gånger.
Installerat 13,2 kWp solceller
vigge50

Re: Goggle - 100 procent förnybart!

Inlägg av vigge50 »

+46 skrev:
Teslaspolen skrev:
Ha, ha - jag brukar ha strömavbrott så fort det kommer lite snö eller blåst, men det senaste året har jag knappt haft ett handfull avbrott. Mailade till Vattenfall och sa att de kunde ta det lite lugnare med att vädersäkra elnätet. Tidigare år har jag nästan gått plus på deras generösa avbrottsersättning :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol:
Skriv svar