Ska jag sälja mina 21" Arachnid?
Moderator: Redaktion
Ska jag sälja mina 21" Arachnid?
Jag började fundera på om jag ska använda eller sälja mina 21" gråa Arachnid som jag kommer få genom referral-programmet. Att använda dom var grundtanken, men om det finns andra som är mer sugna och vill betala något vettigt, så kanske det är ett alternativ...
Vad skulle du vara villig att betala (om du alls är seriöst intresserad) för en uppsättning oanvända 21" Arachnid i grå färg med däck?
Det går att leka med hur det ser ut på bilen här: http://teslanerd.com/arachnid-designer/
Vad skulle du vara villig att betala (om du alls är seriöst intresserad) för en uppsättning oanvända 21" Arachnid i grå färg med däck?
Det går att leka med hur det ser ut på bilen här: http://teslanerd.com/arachnid-designer/
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Ska jag sälja mina 21" Arachnid?
Har du redan fått dom?
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Nej, men jag har "beställt" dom i grå färg. Nu är det ju vinter, så det gör inget att dom dröjer.Zoidberg skrev:Har du redan fått dom?

Hur mycket kommer du att få betala i vinstskatt?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Spontant skulle jag kunna ge 40.000 kr för dessa utan att veta vad dessa är värda.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Ingen aning...Niclas skrev:Hur mycket kommer du att få betala i vinstskatt?
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Den korta tid Tesla sålde dem tog de över 80 000 kr för en uppsättning. Själv tror jag att jag kunde släppa en uppsättning (om jag får två) som allra lägst för 50 000 kr...Alexander skrev:Spontant skulle jag kunna ge 40.000 kr för dessa utan att veta vad dessa är värda.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
... man kanske ska lugna sig lite... och inte sälja sånt man inte har? Kanske prata pris först när man har dom hemma?
Nä, gör som ni vill. Jag är bara bitter för att jag kanske inte får några.
Jag fick "bara" 5/5 värvningar i somras och hela programmet är oerhört känsligt för ev. avhopp/byten.
Även om bilen blir levererad till någon, så måste samma person som beställde bilen även ta emot den för att värvningen ska gälla.
Det faller alltså om en enda av "mina" köpare lämnar över sin beställning till en annan, och/eller istället vill beställa ny bil med AP2.

Nä, gör som ni vill. Jag är bara bitter för att jag kanske inte får några.
Jag fick "bara" 5/5 värvningar i somras och hela programmet är oerhört känsligt för ev. avhopp/byten.
Även om bilen blir levererad till någon, så måste samma person som beställde bilen även ta emot den för att värvningen ska gälla.
Det faller alltså om en enda av "mina" köpare lämnar över sin beställning till en annan, och/eller istället vill beställa ny bil med AP2.
Model X75D & Model S75D
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det var ju lite konstigt, det är ju en "köpare" och inte en specifik bil vi förväntas värva till Tesla, så om hen ändrar sig till en annan konfig så borde det ju ff räknas,Zoidberg skrev:
hen köper ju trots allt en bil även om det skulle råka bli en annan bil rent fysiskt (om hen ändrar sig för sent alltså, eller tex tar en lagerbil vilket dessutom faktiskt
kan hända ändå i vissa fall), och det borde inte spela ngn roll om det uppstår ett glapp tidsmässigt (att hen avbokar och säg efter en vecka beställer en annan bil).
Åter igen lite småaktigt av Tesla att hantera det så, även om jag förstår själva principen (systemet skulle kanske kräva viss manuell hantering men why not lixom).
Har du lyckats värva 5 miljonkronors-bils-köpare så hoppas jag verkligen att du får dina fälgar!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag känner mig ganska säker på att mina dyker upp förr eller senare då jag fick ihop 9 värvningar. Montering på bilen ingår, men om jag ska sälja dom så vill jag ju inte ha dom monterade på min bil. Därav att jag frågar innan jag har dom hemma. Eventuell affär kan förstås inte ske förrän hjulen materialiserar sig.Zoidberg skrev:... man kanske ska lugna sig lite... och inte sälja sånt man inte har? Kanske prata pris först när man har dom hemma?![]()
Vi håller tummarna för att du får dina också.

- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Någon som har arachnid fälgarna och kan kika på baksidan vem som är tillverkaren och i vilket land de är tillverkade?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: Ska jag sälja mina 21
Var det så uppenbart att jag var bitter?Surfaren skrev:Jag känner mig ganska säker på att mina dyker upp förr eller senare då jag fick ihop 9 värvningar. Montering på bilen ingår, men om jag ska sälja dom så vill jag ju inte ha dom monterade på min bil. Därav att jag frågar innan jag har dom hemma. Eventuell affär kan förstås inte ske förrän hjulen materialiserar sig.Zoidberg skrev:... man kanske ska lugna sig lite... och inte sälja sånt man inte har? Kanske prata pris först när man har dom hemma?![]()
Vi håller tummarna för att du får dina också.

Jag känner mig genomskinlig.

Model X75D & Model S75D
Det är det nog ingen här som har, men jag skulle tro att de är gjorda i USA.AGCF skrev:Någon som har arachnid fälgarna och kan kika på baksidan vem som är tillverkaren och i vilket land de är tillverkade?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
En del Teslafälgar tillverkas i Mexico. Standard 19' t ex. Men det säger ju ingenting om var Arachnidfälgarna tillverkas.bylund skrev:Det är det nog ingen här som har, men jag skulle tro att de är gjorda i USA.AGCF skrev:Någon som har arachnid fälgarna och kan kika på baksidan vem som är tillverkaren och i vilket land de är tillverkade?

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Aha, då tar jag tillbaka påståendet ovan, då jag trodde alla andra fälgar, inklusive 19" gjordes i USA.Nicke Nyfiken skrev:En del Teslafälgar tillverkas i Mexico. Standard 19' t ex. Men det säger ju ingenting om var Arachnidfälgarna tillverkas.bylund skrev:Det är det nog ingen här som har, men jag skulle tro att de är gjorda i USA.AGCF skrev:Någon som har arachnid fälgarna och kan kika på baksidan vem som är tillverkaren och i vilket land de är tillverkade?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag kollade in min sommarfälgar i garderoben, och de verkar ju helt klart gjorda i USA. 19" standard, men det kanske är de nya 19"-fälgarna som tillverkas i Mexiko?
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Från början tillverkades nog alla Teslas fälgar i USA men de kom väl på att det var billigare att producera i Mexico. Jag har två uppsättningar 19" En från USA (2014) och en från Mexico (2015)bylund skrev:Aha, då tar jag tillbaka påståendet ovan, då jag trodde alla andra fälgar, inklusive 19" gjordes i USA.Nicke Nyfiken skrev:En del Teslafälgar tillverkas i Mexico. Standard 19' t ex. Men det säger ju ingenting om var Arachnidfälgarna tillverkas.bylund skrev:Det är det nog ingen här som har, men jag skulle tro att de är gjorda i USA.AGCF skrev:Någon som har arachnid fälgarna och kan kika på baksidan vem som är tillverkaren och i vilket land de är tillverkade?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Hehehe, det var en aning glasklart, ja.Zoidberg skrev:Var det så uppenbart att jag var bitter?![]()
Jag känner mig genomskinlig.

- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Arachnid är smidda fälgar (forged) och jag tror att de är tillverkade i UK. Det är det jag vill få bekräftat. Jag vet att det skickades 200 fälgar från en firma i UK till Tesla i april förra året. Om någon har tillgång till panjiva.com så kam mi PMa mig.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag tror inte att Arachnid-fälgarna från referralprogrammet har börjat levereras ut än.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Det verkar stämma. Men de gick att köpa för 8000 USD i slutet av 2015 i några månader. Franz von Holzhausen hade dem på sin bil i april 2016 har jag sett på en bild. Rent teoretiskt skulle någon svensk kunna ha demdanni skrev:Jag tror inte att Arachnid-fälgarna från referralprogrammet har börjat levereras ut än.