Inredningsfrågor...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inredningsfrågor...

Inlägg av Jocce »

Hej (igen! ;) )
Ny här och är klart sugen på en Tesla Model S.

Ni som kört Model S ett tag nu, hur upplever ni inredningen?
Både hur den är rent användarmässigt (kändes som det saknades en hel del fack att lägga saker i...men då kör jag Amerikansk stor bil i dagsläget där det finns fack för ALLT)?

Men även hur inredningskvaliteten är efter ett antal tusen mil?

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Inredningsfrågor...

Inlägg av hybris »

Det finns inte jättemycket fack. Men p andra sidan är golvet mellan förare och passagerare grymt bra iom att det inte finns någon mittkonsol. Perfekt för kasse, väska etc.

Inredningen efter 2000 mil är som den var vid leveransen. Jag ser ingen skillnad på något.

Jämfört med highend Tyska bilar så är Tesla ganska ren designmässigt. Kvalitet är bra men de bästa i klassen är nog snäppet bättre. Men ingen dealbreaker.

Jag är klart nöjd. Skall även berätta att jag inte packar med mig så mycket småsaker i bilen. Datorväska, mobiltelefon... Så väldigt enkla behov personligen.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare

Inlägg av josve »

Har kört 3000 mil. Trodde att jag skulle sakna alla fack som min gamla bil hade men trivs bra med den öppna lösningen. Viss risk att det kan se lite stökigt ut när det inte finns något fack att stänga. Har inte märkt av några kvalitetsproblem invändigt (har en 5 och 7 åring som härjar i bilen).
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Kan bara hålla med ovanstående. Saknade mittkonsolen och lite småfack först och lade en order på en mittkonsol från Tesla. Nu efter ett halvår och jag fortfarande inte fått den så saknar jag den mindre och mindre. Det stora utrymmet är bra att ställa ner väskan i. Eller påsen med hämtmaten...
Senast redigerad av olarsson, redigerad totalt 1 gånger.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

I början saknade jag också massa fack. Nu skulle jag aldrig vilja ha ngn mittkonsol!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
jans
Teslaägare

Inlägg av jans »

Kvalitetsmässigt, allt ser nytt ut efter 1000 mil. Finns ju inte mycket mekaniskt som kan gå sönder heller... (en knapp till just handskfacket, that´s it !)
Jag kan nog sakna lite plats för skrapor, borste mm, det kan bli lite trångt i handskfacket, blir väl mycket grejer i mittutrymmet ibland, men .... det funkar.
.
Model S P85+ Juni 2014
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Ni vet att det finns ett utrymme under stolen fram? ;-)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Där ska väl pistolen ligga antar jag, för den amerikanska marknaden
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare

Inlägg av MEL »

Interiören är enklare jämfört med andra bilar i samma prisklass. Personligen gillar jag den nedtonade och avskalade inredningen och tycker att det passar en bil som är så revolutionerande på andra sätt. (Om man nu kan säga nedtonad med tanke på 17 tums touchscreen.)

Är inne på andra vintern med bilen och tycker att det är stryktåliga material som inte påverkats alls trots två barn, 5 och 7, som dock ofta (och med glädje) sitter i de bakåtvända stolarna längst bak.

Trodde att jag skulle reagera negativt på avsaknaden av fack i förarmiljön och hade tänkt beställa mitt-konsolen. Så blev dock inte fallet och som så många andra lovordar jag istället utrymmet mellan framsätena.

Den lilla fickan som finns i framsidan av förarstolen rymmer lite små-prylar, (med betoning på små) och utan alla gamla cd-skivor saknar jag faktiskt inte de förvaringsutrymmen som jag tidigare vant mig vid.
Användarvisningsbild
LarsHarry
Teslaägare

Inlägg av LarsHarry »

En mycket enkel variant för diverse småprylar som vi har i en låda från Granit och som passar bra.
Tesla.jpg
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Inlägg av Telsa »

Hur är det med knarr från inredningen? Brist på förvaring vänjer man sig vid, men knarr kan jag bli galen på.
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inlägg av Delta »

Telsa skrev:
Hur är det med knarr från inredningen? Brist på förvaring vänjer man sig vid, men knarr kan jag bli galen på.
Håller med. Ofta är det ju saker som ligger i diverse fack såsom isskrapor, solglasögon, tabblettaskar, nycklar, mynt mm. som hörs.
Har 19"däck samt inget pano-tak och är helt förskonad från skrammelljud. Har valt till ljudpaketet. Akustik som en konsertsal.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Har panorama, 21", ultra etc etc. Inget skrammel. Hade skrammel efter Tesla uppdaterat någon sak i mittkonsolen. Någon styrenhet. De fixade det skrammlet efter påpekande. Var en klips som de missat att trycka i ordentligt. Man hör sådant skrammel direkt i en model S. Också allergisk mot rattle.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Inget knarr, dock är tyget i taket lite snålt tilltaget och når inte fram till gummilisterna över framdörrarna, vilket gör att tygfransar syns. Klart irriterande. Har påpekat det för Tesla Servicecenter, men det var inget de kunde göra något åt. Var tydligen rätt vanligt enligt min kundmottagare.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Skriv svar