Den sänker på stadsvägar om man kör på autopilot snabbare än hastighetsgränsen. Jag har inte sett att den skulle höja igen när hastighetsgränsen höjs.Bjelke skrev:What?Schelin skrev:Tänkte jag också, men verkar inte ha funkat. Nu justera den hastigheten efter skyltarna också![]()
Skickat från min F8131 via Tapatalkjusterar den "på riktigt" nu? Alltså både upp och ner osv?
2.50.15
Moderator: Redaktion
Re: 2.50.15
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Den höjer och återgår till tidigare hastighet när restriktionerna försvinner.bylund skrev:Den sänker på stadsvägar om man kör på autopilot snabbare än hastighetsgränsen. Jag har inte sett att den skulle höja igen när hastighetsgränsen höjs.Bjelke skrev:What?Schelin skrev:Tänkte jag också, men verkar inte ha funkat. Nu justera den hastigheten efter skyltarna också![]()
Skickat från min F8131 via Tapatalkjusterar den "på riktigt" nu? Alltså både upp och ner osv?
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
I och med att bilen inte kan köras under en uppgradering så tror jag att man kan tolka det som att alla datorer startas om under uppgraderingen. Så att starta om navigationsdatorn igen tror jag inte har någon effekt.Bjelke skrev:Efter just en sån uppdatering borde det ju inte behövas ngn omstart kan man ju tycka men kanske behövs ibland... Jag brukar inte göra det iaf.Schelin skrev:Fick 2.50.144 dan innan julafton, har tyckt att autopilot blivit mycket sämre men idag startade jag om lilla skärmen med de två övre knapparna. Nu funkar det klockrent igen. Brukar ni startaom båda skärmarna efter uppdateringar?
Skickat från min F8131 via Tapatalk
(Den startar väl om så det räcker iom installation)
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Tidigare ändrade den inte inställningen på farthållaren, men höll en lägre hastighet genom det begränsande området (hastighetsgräns + 10 km/h). Nu ändrar den inställningen på farthållaren. Har du verkligen sett att den går upp i till hastighet igen efter att har installerat denna version eller högre?mahulkp skrev:Den höjer och återgår till tidigare hastighet när restriktionerna försvinner.bylund skrev:Den sänker på stadsvägar om man kör på autopilot snabbare än hastighetsgränsen. Jag har inte sett att den skulle höja igen när hastighetsgränsen höjs.Bjelke skrev:What?Schelin skrev:Tänkte jag också, men verkar inte ha funkat. Nu justera den hastigheten efter skyltarna också![]()
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja det undrar jag oxå... Det vore isf nyttbylund skrev:Tidigare ändrade den inte inställningen på farthållaren, men höll en lägre hastighet genom det begränsande området (hastighetsgräns + 10 km/h). Nu ändrar den inställningen på farthållaren. Har du verkligen sett att den går upp i till hastighet igen efter att har installerat denna version eller högre?mahulkp skrev:Den höjer och återgår till tidigare hastighet när restriktionerna försvinner.bylund skrev:Den sänker på stadsvägar om man kör på autopilot snabbare än hastighetsgränsen. Jag har inte sett att den skulle höja igen när hastighetsgränsen höjs.Bjelke skrev:What?Schelin skrev:Tänkte jag också, men verkar inte ha funkat. Nu justera den hastigheten efter skyltarna också![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nej, gammalt hävdar jag... Att den gick ner i fart på begränsade vägar och upp igen när begränsningen upphörde. Jag har inte sett det beteendet på sistone.Bjelke skrev:Ja det undrar jag oxå... Det vore isf nyttbylund skrev:Tidigare ändrade den inte inställningen på farthållaren, men höll en lägre hastighet genom det begränsande området (hastighetsgräns + 10 km/h). Nu ändrar den inställningen på farthållaren. Har du verkligen sett att den går upp i till hastighet igen efter att har installerat denna version eller högre?
- Bjelke
- Teslaägare
Aha, trodde inte den kunde det, men så kör jag ju med AP ganska lite oxo..bylund skrev:Nej, gammalt hävdar jag... Att den gick ner i fart på begränsade vägar och upp igen när begränsningen upphörde. Jag har inte sett det beteendet på sistone.Bjelke skrev:Ja det undrar jag oxå... Det vore isf nyttbylund skrev:Tidigare ändrade den inte inställningen på farthållaren, men höll en lägre hastighet genom det begränsande området (hastighetsgräns + 10 km/h). Nu ändrar den inställningen på farthållaren. Har du verkligen sett att den går upp i till hastighet igen efter att har installerat denna version eller högre?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Hej! Ny här, fick leverans av min model S för i dagarna två veckor sedan. Har premiumljudet och senaste mjukvaran (tror jag), men fortfarande bara trebands equalizer? Är det något jag missförstått?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Koppla in bilen på ett wi-fi och låt bilen ladda. Inom några timmar bör du få en uppdatering.jpfriis skrev:Hej! Ny här, fick leverans av min model S för i dagarna två veckor sedan. Har premiumljudet och senaste mjukvaran (tror jag), men fortfarande bara trebands equalizer? Är det något jag missförstått?
Om inte, så finns det en mängd andra medlemmar som kan komma med andra tips.
Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Vad är det för mjukvara du har ?jpfriis skrev:Hej! Ny här, fick leverans av min model S för i dagarna två veckor sedan. Har premiumljudet och senaste mjukvaran (tror jag), men fortfarande bara trebands equalizer? Är det något jag missförstått?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Tars
- Teslaägare
Tro det var Svensson som hade en Tesladans han utförde samtidigt som han ökade voltantalet på 2:a fasen. Samtidigt som man öppnar takluckan 12%.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Själv är jag på 2.50.114 och har 5 band som dessutom håller inställningenjpfriis skrev:Dubbelkollade, det är 2.50.15.

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
OK, tack, får prova det.Tars skrev:Koppla in bilen på ett wi-fi och låt bilen ladda. Inom några timmar bör du få en uppdatering.jpfriis skrev:Hej! Ny här, fick leverans av min model S för i dagarna två veckor sedan. Har premiumljudet och senaste mjukvaran (tror jag), men fortfarande bara trebands equalizer? Är det något jag missförstått?
Om inte, så finns det en mängd andra medlemmar som kan komma med andra tips.
Rättelse, det var falkvingedörren på passagerarsidan som öppnades 12%, har ingen taklucka. Jag tryckte dessutom in en hemlig sifferkombination som börjar på 077 efter att ha startat sista appen i bilen och körde några månader senare 371 km och ställde den på Aminogatan 32B. Efter en natts sömn så hoppade mjukvaran från 2.36.31 till 2.50.144. 2.50.144 verkar även innehålla en rensning av smuts eftersom bilen var skinande ren när jag kom till den.Tars skrev:Tro det var Svensson som hade en Tesladans han utförde samtidigt som han ökade voltantalet på 2:a fasen. Samtidigt som man öppnar takluckan 12%.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Tars
- Teslaägare
Jag visste att det var något sånt.Svenssons skrev:Rättelse, det var falkvingedörren på passagerarsidan som öppnades 12%, har ingen taklucka. Jag tryckte dessutom in en hemlig sifferkombination som börjar på 077 efter att ha startat sista appen i bilen och körde några månader senare 371 km och ställde den på Aminogatan 32B. Efter en natts sömn så hoppade mjukvaran från 2.36.31 till 2.50.144. 2.50.144 verkar även innehålla en rensning av smuts eftersom bilen var skinande ren när jag kom till den.Tars skrev:Tro det var Svensson som hade en Tesladans han utförde samtidigt som han ökade voltantalet på 2:a fasen. Samtidigt som man öppnar takluckan 12%.
Mycket viktigt att göra alla dessa saker först.
Funkar det om man lånar en x och ställer den bredvid sin s och provar att uppdatera, eller måste man köpa en x igen?

Troligen! Jag lånade en Model S när jag lämnade bilen på den speciella platsen och även Model S fick 2.50.144 över natten!Tars skrev:Jag visste att det var något sånt.Svenssons skrev:Rättelse, det var falkvingedörren på passagerarsidan som öppnades 12%, har ingen taklucka. Jag tryckte dessutom in en hemlig sifferkombination som börjar på 077 efter att ha startat sista appen i bilen och körde några månader senare 371 km och ställde den på Aminogatan 32B. Efter en natts sömn så hoppade mjukvaran från 2.36.31 till 2.50.144. 2.50.144 verkar även innehålla en rensning av smuts eftersom bilen var skinande ren när jag kom till den.Tars skrev:Tro det var Svensson som hade en Tesladans han utförde samtidigt som han ökade voltantalet på 2:a fasen. Samtidigt som man öppnar takluckan 12%.
Funkar det om man lånar en x och ställer den bredvid sin s och provar att uppdatera, eller måste man köpa en x igen?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
Svenssons skrev:Troligen! Jag lånade en Model S när jag lämnade bilen på den speciella platsen och även Model S fick 2.50.144 över natten!Tars skrev:Jag visste att det var något sånt.Svenssons skrev:Rättelse, det var falkvingedörren på passagerarsidan som öppnades 12%, har ingen taklucka. Jag tryckte dessutom in en hemlig sifferkombination som börjar på 077 efter att ha startat sista appen i bilen och körde några månader senare 371 km och ställde den på Aminogatan 32B. Efter en natts sömn så hoppade mjukvaran från 2.36.31 till 2.50.144. 2.50.144 verkar även innehålla en rensning av smuts eftersom bilen var skinande ren när jag kom till den.Tars skrev:Tro det var Svensson som hade en Tesladans han utförde samtidigt som han ökade voltantalet på 2:a fasen. Samtidigt som man öppnar takluckan 12%.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Hur får man equalizern att inte gå tillbaka till default efter varje stopp? Blir ju aningen jobbigt att ställa in den varje dag, varje gång man kör. Står kanske i tråden, men för många sidor att läsa igenom
det måste väl vara en bugg?

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Prova att spara om din profil efter du ställt inHelectriC skrev:Hur får man equalizern att inte gå tillbaka till default efter varje stopp? Blir ju aningen jobbigt att ställa in den varje dag, varje gång man kör. Står kanske i tråden, men för många sidor att läsa igenomdet måste väl vara en bugg?
- Bjelke
- Teslaägare
Japp, en bugg, och det funkar inte med att spara osve5m1r skrev:Prova att spara om din profil efter du ställt inHelectriC skrev:Hur får man equalizern att inte gå tillbaka till default efter varje stopp? Blir ju aningen jobbigt att ställa in den varje dag, varje gång man kör. Står kanske i tråden, men för många sidor att läsa igenomdet måste väl vara en bugg?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
En jäkligt märklig bugg eftersom värdet den ställer sig på varierar. Jag har fått alla band på 0 vid något tillfälle, och +6,0 vid några tillfälle men vanligast är att alla står på +7,5.Bjelke skrev:Japp, en bugg, och det funkar inte med att spara osve5m1r skrev:Prova att spara om din profil efter du ställt inHelectriC skrev:Hur får man equalizern att inte gå tillbaka till default efter varje stopp? Blir ju aningen jobbigt att ställa in den varje dag, varje gång man kör. Står kanske i tråden, men för många sidor att läsa igenomdet måste väl vara en bugg?

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Bjelke
- Teslaägare
Samma här, kan bli vad som helst ju...Nicke Nyfiken skrev:En jäkligt märklig bugg eftersom värdet den ställer sig på varierar. Jag har fått alla band på 0 vid något tillfälle, och +6,0 vid några tillfälle men vanligast är att alla står på +7,5.Bjelke skrev:Japp, en bugg, och det funkar inte med att spara osve5m1r skrev:Prova att spara om din profil efter du ställt inHelectriC skrev:Hur får man equalizern att inte gå tillbaka till default efter varje stopp? Blir ju aningen jobbigt att ställa in den varje dag, varje gång man kör. Står kanske i tråden, men för många sidor att läsa igenomdet måste väl vara en bugg?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag tycker det är mest brist av test av implementationen som är förvånande. Just den utvecklare som satt med den feature kan väl ändå inte varit så extremt jagad att få ut funktionen så att all form av sanity check innan release ansågs ta för mycket tid.. Slarvepellar.Nicke Nyfiken skrev:En jäkligt märklig bugg eftersom värdet den ställer sig på varierar. Jag har fått alla band på 0 vid något tillfälle, och +6,0 vid några tillfälle men vanligast är att alla står på +7,5.Bjelke skrev:Japp, en bugg, och det funkar inte med att spara osve5m1r skrev:Prova att spara om din profil efter du ställt inHelectriC skrev:Hur får man equalizern att inte gå tillbaka till default efter varje stopp? Blir ju aningen jobbigt att ställa in den varje dag, varje gång man kör. Står kanske i tråden, men för många sidor att läsa igenomdet måste väl vara en bugg?
Eq funkar på min bil