Sedan drygt två veckor tillbaka kör jag en vackert röd S 90 D. Det är en före detta demobil, som jag hämtade i Upplands Väsby den 22/12. Eftersom jag bor i Helsingborg fick jag omedelbart ett utmärkt tillfälle att prova på en lite längre resa och jag kan sammanfatta mina intryck i en mening; jag är fast. Det är, helt enkelt, en smått fantastisk upplevelse att köra Tesla. Känslan av att glida iväg nästan ljudlöst, den blixtrande accelerationen, omkörningsresurserna, tekniken, bilens linjer.. jag kan fortsätta ett bra tag till

Sammanfattningsvis har Teslan således överträffat mina förväntningar och de små farhågor jag haft kommit på skam. Innan jag bestämde mig provkörde jag åtskilliga alternativ (MB, BMW, Audi, Volvo, Porsche och Maserati), men kunde inte bortse från att hur fina bilar det än är, så bygger de på en föråldrad (låt vara ytterst förfinad) teknik. Jag valde vad jag tror är framtiden. Jag förmodar att jag liksom andra kommer att drabbas av små förtretligheter, men så är det väl oftast med ny teknik. Jag ser fram mot många sköna, relativt gröna mil (jag kör cirka 2 500 mil/år).
Ha en skön trettonhelg!