Hämtat bilen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Re: Hämtat bilen

Inlägg av Kalle »

Grattis till teslan :)

Angående rån grejen så
Kanske är läge att dra igång en tråd där man kan rapirtera "skummisar" och märkliga beteenden runt laddarna.

Borde ha den fast pinnad så den inte försvinner i mängden och är lätt att hitta.
Det lär ju va ganska tyst i den tråden för det mesta får vi hoppas, men bra att göra folk uppmerksamma.
18650

Inlägg av 18650 »

eric skrev:
Med tanke på rånförsök eller liknande som detta, finns det någon nöd-funktion i bilen som får den att blinka hej vilt och tuta för att påkalla uppmärksamhet?
Hålla inne T-et en stund och skriv holliday som accesskod. :!:
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

18650 skrev:
eric skrev:
Med tanke på rånförsök eller liknande som detta, finns det någon nöd-funktion i bilen som får den att blinka hej vilt och tuta för att påkalla uppmärksamhet?
Hålla inne T-et en stund och skriv holliday som accesskod. :!:
:lol:
(ytterligare ett jättesuperbra skäl till att dom gör en liknande till model S oxo hehe)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

HelectriC skrev:
far1far2 skrev:
Stort GRATTIS! Får man säja att det var arabiska? Är man inte rasist eller vad det nu kallas?
Det är väl knappast rasistiskt att konstatera att ett specifikt språk används när man faktiskt vet vilket språk det är?
I så fall hade det ju varit rasistiskt att säga samma sak om en tysk eller engelsman som talar sitt modersmål och som jag enkelt kan identifiera.
Jo men nu var ju "språkandet" tydligen hopsnurrat med ett rån in spe! Eller?
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare

Inlägg av provoman »

Insåg rånrisken redan för ett år sedan. Man sitter lite låst med kabeln kopplad liksom. Har alltid med mig "något" i bilen om det skulle bli gruff.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

En bekant var på Åsele marknad, hamnade i dispyt under kvällen med några överförfriskade typer. Gick iväg och lade sig i sitt tält, och trodde att det var över. Men de fulla typerna hade samlat fler likasinnade och skulle ge min bekant spö. De stod utanför tältet och planerade sin gärning. Min bekant förstod situationen och hade en motorsåg i tältet. Startade motorsågen och sprang ut med den på fullgas! Helt plötsligt var det ingen som ville bråka längre, få vill slåss med en motorsåg...

Edit.
I detta fall är faktiskt en bensindriven bättre än en eldriven. :-D
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Det luktar ganska otrevligt med en bensinmotorsåg i bilen, erfarenhet från skogskörningar. Men effekten blir ju inte alls lika tung med en eldriven motorsåg.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Zalman3 skrev:
En bekant var på Åsele marknad, hamnade i dispyt under kvällen med några överförfriskade typer. Gick iväg och lade sig i sitt tält, och trodde att det var över. Men de fulla typerna hade samlat fler likasinnade och skulle ge min bekant spö. De stod utanför tältet och planerade sin gärning. Min bekant förstod situationen och hade en motorsåg i tältet. Startade motorsågen och sprang ut med den på fullgas! Helt plötsligt var det ingen som ville bråka längre, få vill slåss med en motorsåg...

Edit.
I detta fall är faktiskt en bensindriven bättre än en eldriven. :-D
Man får ha den i bilen och en hockeymask. Bild

Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Skriv svar