Behöver en referral/värvning till!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare

Re: Behöver en referral/värvning till!

Inlägg av Elektrokungen »

danni skrev:
Jag ställer mig också helt och fullt bakom Zoidberg! Han är helt enkelt världens trevligaste och förtjänar verkligen en PowerWall. Ska man ge en referral går det inte göra större skillnad än att puffa någon från 6 till 7 i nuvarande omgången, så det blir "maximal valuta" på länken dessutom. Jag har fått massa referrals via det här forumet vilket jag är evigt tacksam för, men om någon gått och funderat på att använda min länk så vill jag be er att använda Zoidbergs istället.
+1

Jag undrar dock luttrat när dessa PowerWalls kommer att levereras. Jag vann en via det första referel-programmet men har ännu inte sett röken av den. Någon annan som har fått sin?
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare

Inlägg av Anders77 »

Jag skulle absolut inte rekomendera Zoidberg. Bara för att han är snäll, trevlig och en riktig Tesla nerd. Som uppenbarligen ställer upp, tar reda på saker kring Tesla och att jag själv använt hans länk ger han inga pluspoäng hos mig.

Tacka vet jag alla som spammar forumet med sin länk, i sin tag på inläggen och inte bidrar med något direkt. De förtjänar en referral helt klart mer än fantastiska Zoidberg. :D
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Anders77 skrev:
Jag skulle absolut inte rekomendera Zoidberg. Bara för att han är snäll, trevlig och en riktig Tesla nerd. Som uppenbarligen ställer upp, tar reda på saker kring Tesla och att jag själv använt hans länk ger han inga pluspoäng hos mig.

Tacka vet jag alla som spammar forumet med sin länk, i sin tag på inläggen och inte bidrar med något direkt. De förtjänar en referral helt klart mer än fantastiska Zoidberg. :D
:lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Jag är nu uppe i fem referrals. Om jag lyckas skrapa ihop ytterligare två så får jag också en Powerwall som givetvis skulle recenseras i Teslapodden.

Alltså: Om du planerar att köpa en Tesla Model S eller Model X, använd jättegärna min länk före den 15:e januari och få 8000kr i rabatt!

http://---
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare

Inlägg av thomas76 »

Ja en Powerwall skulle vara fint att ha till Tesla hörnan i garaget :)
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Om jag mot förmodan skulle råka få en referral så kanske jag får en fin plånbok eller nåt :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Bjelke skrev:
Om jag mot förmodan skulle råka få en referral så kanske jag får en fin plånbok eller nåt :lol:
Man behöver två för att få något alls. I denna omgång får man då en kabinväska.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Kapar denna tråd på samma tema, då jag behöver två referrals för att få en kabinväska :lol:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare

Inlägg av thomas76 »

Har Tesla slutat med utlottning av en bil?
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

thomas76 skrev:
Vem vet... ngn gång i framtiden igen kanske, men just nu har dom inget sånt iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Bjelke skrev:
thomas76 skrev:
Vem vet... ngn gång i framtiden igen kanske, men just nu har dom inget sånt iaf...
På den amerikanska sidan så har dom info om utlottning av S/X, men inte på den svenska:
tesla.com skrev:
Ludicrous P100D Model S or Model X
Each qualified referral you make gives you an additional entry into a drawing to win your choice of either a Ludicrous P100D Model S or Model X.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Surfaren skrev:
Bjelke skrev:
thomas76 skrev:
På den amerikanska sidan så har dom info om utlottning av S/X, men inte på den svenska:
tesla.com skrev:
Ludicrous P100D Model S or Model X
Each qualified referral you make gives you an additional entry into a drawing to win your choice of either a Ludicrous P100D Model S or Model X.
Just fasiken, DÄR finns det ju kvar...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Inläggav Stefan » 28 dec 2016 09:54

Ni som tänker beställa en bil nu så skulle jag varmt rekommendera att ni anvönder Zoidberg's länk. Han har så många gånger get mig tillfälle att provköra sin bil. Grymt snäll och skulle jag beställa så hade jag använt mig av Zoidberg's länk nu... Men tyvärr så får jag vänta och hoppas på att jag kan använda den när jag skall designa min Model 3.

Så ni som skall beställa, använd Zoidberg's länk :)
Inläggav Teslaägare danni » 28 dec 2016 11:24

Jag ställer mig också helt och fullt bakom Zoidberg! Han är helt enkelt världens trevligaste och förtjänar verkligen en PowerWall. Ska man ge en referral går det inte göra större skillnad än att puffa någon från 6 till 7 i nuvarande omgången, så det blir "maximal valuta" på länken dessutom. Jag har fått massa referrals via det här forumet vilket jag är evigt tacksam för, men om någon gått och funderat på att använda min länk så vill jag be er att använda Zoidbergs istället.
Inläggav Teslaägare Elektrokungen » 28 dec 2016 17:39

+1

Jag undrar dock luttrat när dessa PowerWalls kommer att levereras. Jag vann en via det första referel-programmet men har ännu inte sett röken av den. Någon annan som har fått sin?
Inläggav Anders77 » 28 dec 2016 18:48

Vilket entourage man har :D
Tack för fina kommentarer! alla förutom du Anders77... Dig vet jag inte om jag vill höra av igen. ;) Du kan snällt vänta på din Model X i tysthet. Jag har inte mycket erfarenhet om den bilen och kan inte hjälpa dig mycket mer ändå.

Jag behöver dock fortfarande en rekommendation till för att få PowerWall... Så om någon känner någon som är köpsugen så har jag en finfin länk!
God fortsättning!
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare

Inlägg av Anders77 »

Zoidberg skrev:

Inläggav Stefan » 28 dec 2016 09:54

Ni som tänker beställa en bil nu så skulle jag varmt rekommendera att ni anvönder Zoidberg's länk. Han har så många gånger get mig tillfälle att provköra sin bil. Grymt snäll och skulle jag beställa så hade jag använt mig av Zoidberg's länk nu... Men tyvärr så får jag vänta och hoppas på att jag kan använda den när jag skall designa min Model 3.

Så ni som skall beställa, använd Zoidberg's länk :)
Inläggav Teslaägare danni » 28 dec 2016 11:24

Inläggav Teslaägare Elektrokungen » 28 dec 2016 17:39

+1

Inläggav Anders77 » 28 dec 2016 18:48

Vilket entourage man har :D
Tack för fina kommentarer! alla förutom du Anders77... Dig vet jag inte om jag vill höra av igen. ;) Du kan snällt vänta på din Model X i tysthet. Jag har inte mycket erfarenhet om den bilen och kan inte hjälpa dig mycket mer ändå.

Jag behöver dock fortfarande en rekommendation till för att få PowerWall... Så om någon känner någon som är köpsugen så har jag en finfin länk!
God fortsättning!
Jag väntar och väntar.....

Sen borde nån helt klart nyttja din länk tycker jag om jag skall vara ärlig. :)
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Pushar igen för att jag bara behöver två ytterligare sålda Teslor för att nå ett teslabatteri. Om någon går i tankar att köpa en Tesla inom de närmaste dagarna, vänligen klicka på min länk vid beställning och få 8000kr i rabatt.
Jag kommer vid 7 värvningar att få ett teslabatteri av Tesla och kan då recensera hela prosessen kring installation av batteriet i Teslapodden.

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Herr X skrev:
Pushar igen för att jag bara behöver två ytterligare sålda Teslor för att nå ett teslabatteri. Om någon går i tankar att köpa en Tesla inom de närmaste dagarna, vänligen klicka på min länk vid beställning och få 8000kr i rabatt.
Jag kommer vid 7 värvningar att få ett teslabatteri av Tesla och kan då recensera hela prosessen kring installation av batteriet i Teslapodden.
Samtidigt som jag absolut inte missunnar herr_teslapodd en (eller två) värvningar så är jag nu endast en rekommendation från samma nivå.

Herr X, du har ju rötter i samma kommun, så du kan ju alltid komma hem till mig och recensera PowerWall istället. ;)

Skämt åsido. Använd den länk ni känner mest för. Det är så värvningsprogrammet är menat att fungera.
Vi är alla glada fantaster på detta forumet. N'ect ce pas?

Ps. Tråden heter ... Behöver en värvning till. Håll dig on topic Herr X! ;)
Model X75D & Model S75D
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Då har jag tillslut nått nivå på 7st värvade glada Tesla- aspiranter! Så tacksam för alla snälla och goa som står ut med mig! :mrgreen:

Visserligen sägs det att man bara får en klottrad PowerWall vid 7värvade... som antagligen stått i lager för länge eller nått... men bättre än inget! :lol:

Härmed avsäger jag mig alla ytterligare länk-klickare! Edit: för denna gången...

Hänvisar istället till andra som också är sugna på väskor/väggbatteri.
Ex. Herr X, som dagligen sprider sina tankar och funderingar på diverse medier. Får han 7st värvade lovar jag att han kommer prata i säkert två timmar om det, på sin och fabbes podd. Vem vill missa det..?
Model X75D & Model S75D
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Efter att Herr X har fått en värvning till så tar jag gärna en värvning till. Jag ligger på blygsamma 1 värvning för tillfället men frugan skulle nog bli rätt glad för en väska och då skulle jag kunna köra bilen lite mer. Funderar på en nattlig tur till Kristianstad för att flytta sten t.ex.

Herr X länk: http://---

Min länk: http://---
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Zoidberg skrev:
Ex. Herr X, som dagligen sprider sina tankar och funderingar på diverse medier. Får han 7st värvade lovar jag att han kommer prata i säkert två timmar om det, på sin och fabbes podd. Vem vill missa det..?
Tack, det var snällt att du pushar för mig - jag har 6st värvningar och behöver bara en till för att nå batteriet. Det hade varit snörpligt att falla på mållinjen.

Om du beställer en Tesla under de närmaste 4 dagarna genom att använda min länk, så får du inte bara 8000kr i rabatt - du kommer få en unik radiorapport i Teslapodden från installationen av teslas nya hembatterilösning!

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Då det rent ut sagt sket sig med Powerwall förra gången, där två värvningar avbokade, så satsar jag på att få 5 levererade denna gången istället.

Såhär ser det ut just nu:
IMG_8529.PNG
Så, om någon är i loppet av att beställa så hjälper jag gräna till med information/ övertalning eller vad som helst för att få en värvning till.

Eller ja... kanske inte vad som helst. Men jag är beredd att ställa upp för äran att få ge någon 8000:- rabatt!

Överblivna väskor och jackor (med mera) har jag skänkt bort till bättre behövande*. Ni vet vilka ni är. Jag behöver inte fler jackor här hemma och att sälja en jacka som skriker ut TESLA!!!! känns inte helt ok heller.
Den är inte direkt diskret. Det ser ut som man jobbar som Tesla-Tekniker. :D
Nästan så man skäms på lunch-träffen också. :lol:

(*.. folks "behov" av materiella ting är dock högst oklar. Men dom blir nog glada, dom som fick varsin väska/jacka.)
Hursom, jag hade blivit glad av en PW! :)
Hjälp mig förtjäna den!
Model X75D & Model S75D
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Zoidberg skrev:
Då det rent ut sagt sket sig med Powerwall förra gången, där två värvningar avbokade, så satsar jag på att få 5 levererade denna gången istället.
Ps. Man har såklart min fulla förståelse om man tvingas/ behöver avbeställa. No hard feelings.
Senast redigerad av Zoidberg, redigerad totalt 1 gånger.
Model X75D & Model S75D
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Står bakom @zoidberg till 100% så om nån tänkt använda min gör det inte använd hans
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Vad ska du egentligen med en Power Wall till? Har du sol- eller vindkraftverk? Annars är det väl tämligen ointressant?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Mickep

Inlägg av Mickep »

kan ni inte flytta referal emellan så kan den som får dem betala en liten slant?
om det är så stor skillnad mellan 4 och 5 st så kan det nästan vara värt att betala någon som har en någon tusenlapp.
Jag menar om några stycken går ihop och skaffar 25 st så FÅR de en miljonbil + alla vinster innan den. Då säljer man bilen sedan och delar på pengarna (kan fördela med ant ref som de gick in med) (alla har ju redan en tesla så varför skaffa en till, eller så köper en ut de andra (blir fortfarande billigare) Eller är alla så egoistiska att de inte vill dela med sig?
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

HelectriC skrev:
Vad ska du egentligen med en Power Wall till? Har du sol- eller vindkraftverk? Annars är det väl tämligen ointressant?
Inte riktigt. Man kan ladda upp sin PW på natten. betalar man spot-pris så är det 30% billigare då än på dagen. Vissa effektförluster finns ju men...
Och vad jag har och inte har varierar över tid. Solceller är på önskelistan, men innan dess ska trädgården på plats med allt vad det innebär... Därefter cykelskjul, vedbod, mm.. mm..

Funderar på vad ett litet vindkraftverk skulle kunna bidra med också! Det är ett %¤&%# blåshål vi bosatt oss i. ;)
Senast redigerad av Zoidberg, redigerad totalt 1 gånger.
Model X75D & Model S75D
Skriv svar