X-spotting
Moderator: Redaktion
Re: X-spotting
Närmsta ingång är till långvården, stroke, hjärta osv
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Påväg hem från en dagsresa på 50 mil drömmer jag mig bort i tankarna att om några månader kommer jag att åka i en X istället för min 1L/mil bil.
Mitt i mina tankar ser jag ett par bakljus som jag tycker mig känna igen i mörkret mellan Motala och Vadstena. Kör ikapp och konstaterar att jag just har sett min första X i verkligheten. Troligen låg jag en smula nära för rätt som det var körde den om framförvarande bil och drog iväg.
suck, mars är snart här...
Mitt i mina tankar ser jag ett par bakljus som jag tycker mig känna igen i mörkret mellan Motala och Vadstena. Kör ikapp och konstaterar att jag just har sett min första X i verkligheten. Troligen låg jag en smula nära för rätt som det var körde den om framförvarande bil och drog iväg.
suck, mars är snart här...
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Jag mötte igår en biltransport (med släp) på E20 norr om Skara som var fullastad med en massa X. Det blir många glada nya ägare. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Körde om en X med släp på RV73 igår morse nån gång efter 8.
Model Y LR AWD 2022
Häromdagen körde jag upp jämsides med en P90DL och vinkade - han (tänkte skriva föraren, men han "körde" nog liksom jag med AP påslagen) vinkade tillbaka strax innan Arninge-avfarten på E18 norrut.
Det såg ut som en titanium, men inte helt enkelt att se med rådande väglag... någon här kanske?
Det såg ut som en titanium, men inte helt enkelt att se med rådande väglag... någon här kanske?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Snyggt, fullt möjlig kombo av bokstäver på modeller när Y kommer utsch123 skrev:Såg denna parkerad i höglekardalen... Lämpligt reg nr

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Kanske är fel tråd, men vet någon var man kan kolla på en X utan premiumpaket? I Täby har dom bara med premium. Helst med textilsäten också
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Har en sån i Sundbyberg
pma om du vill kika

Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Och jag en på Tyresö. Har dock ultravita säten.Remuz skrev:Kanske är fel tråd, men vet någon var man kan kolla på en X utan premiumpaket? I Täby har dom bara med premium. Helst med textilsäten också
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Inte jag. Jag var visserligen i Åre i går (fredag 30/12) fast teslan stod parkerad en bit bredvid brandstationen på förmiddagen.beef skrev:Såg en läcker svart X60D uppe i Åre (vid rödkullen) idag, vem känner sig träffad?
Själv såg jag några model S, både norska och svenska, i Åre.
Kör titangrå X 90D "med extra allt" utom L&P&Dubbelladdare
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
X-spotting
Sc i Väsby har min gamla inne. Det har vita säten. Tyw805Remuz skrev:Kanske är fel tråd, men vet någon var man kan kolla på en X utan premiumpaket? I Täby har dom bara med premium. Helst med textilsäten också
Skickat från min Nokia 3310 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

- peterlauri
- Teslaägare
Har du bytt?Tars skrev:Sc i Väsby har min gamla inne. Det har vita säten. Tyw805Remuz skrev:Kanske är fel tråd, men vet någon var man kan kolla på en X utan premiumpaket? I Täby har dom bara med premium. Helst med textilsäten också
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
De tog in den och jag köpte en av deras demo s. Blev lika stor rabatt som jag förlorade, så jag är nöjd.peterlauri skrev:Har du bytt?Tars skrev:Sc i Väsby har min gamla inne. Det har vita säten. Tyw805Remuz skrev:Kanske är fel tråd, men vet någon var man kan kolla på en X utan premiumpaket? I Täby har dom bara med premium. Helst med textilsäten också
Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Utanför SC i Väsby står det en vit Model X P100D med AP2... mums.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Det stod flera vita X där, såg bl.a. En 90D.Remuz skrev:Ingen vit X60D?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Nu är måttet rågat
En snygg vit X ligger perfekt på Rv40 vid viaredsmotet när jag kommer på påfarten
Vad gör han? Jo lättar på gasen så jag kommer ut före honom. Hur tänkte han där? Jag höll på att köra av vägen när jag försökte få koll på honom i backspegel
En snygg vit X ligger perfekt på Rv40 vid viaredsmotet när jag kommer på påfarten
Vad gör han? Jo lättar på gasen så jag kommer ut före honom. Hur tänkte han där? Jag höll på att köra av vägen när jag försökte få koll på honom i backspegel
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Crappy skrev:Nu är måttet rågat

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- jonasl
- Teslaägare
Svart X parkerad på Strandvägen imorse, parkeringen på kajen. HEW xxx. Och en faceliftad S som ofta står där. Annars är det ovanligt lite Teslor på vägen till jobbet just nu. Fler porsche än tesla varje dag längs med strandvägen!
Model Y LR AWD 2022
Fyra X som laddade samtidigt i Lödde. En med Ap2-hårdvara.
Sen kom en S. Men han skulle hämta en X i Göteborg på onsdag
Sen kom en S. Men han skulle hämta en X i Göteborg på onsdag

Min fru var i Kristianstad idag och undrade vad detta var för någonting.
Jag tror jag får sätta henne på "Teslaskolan" 

- jonasl
- Teslaägare
- jonasl
- Teslaägare
Svart, vältvättad X på Djurgårdsbron för en halvtimme sedan. TELxxx. Sen kom en grå inte lika blänkande X från Blasieholmen längre fram längs med Strandvägen. F-nånting tror jag.
Vände mig och såg den andra samtidigt - själv cyklade jag, orkar inte åka bil i city längre. Dubbelspotting iaf!
Vände
Vände mig och såg den andra samtidigt - själv cyklade jag, orkar inte åka bil i city längre. Dubbelspotting iaf!
Vände
Senast redigerad av jonasl, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y LR AWD 2022