Hämtat bilen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacemoose
Teslaägare

Hämtat bilen

Inlägg av spacemoose »

Igår var även jag och hämtade ut en spillrans ny svart model s 90D med exakt all utrustning som går att beställa.
Sonen var överallt och ingenstans under leveransgenomgången. Han var uppenbart minst lika exalterad som jag fast jag lyckades nog dölja det bättre så jag kunde hålla huvudet kallt under genomgången.. :D

Lugn transport hem till Skåne med test av spotify på "lagom" hög volym. SuC laddning i Falkenberg och Löddeköpinge oavsett om det behövdes eller inte. :lol:
Dock var vi nära att falla offer för rånare medan vi laddade i Lödde runt 19-tiden. Ett gäng på fyra unga killar som diskuterade mellan varandra om att råna oss och att vi var ett lätt byte i och med att vi hade två barn med oss. Tur frugan kan arabiska och hörde/förstod vad som var på gång, så drog vi snabbare än en avlöning...
Gäller att vara på sin vakt tydligen.... :x
Model 3 SR+ Refresh 2021 samt Model Y Performance 2024.
Model S 90D 2016 - såld.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Re: Hämtat bilen

Inlägg av Teslaspolen »

Rånade?? :shock:

Men stort grattis till bilen! Brukar inte gratulera till köp, men något så häftigt som en Model S är det inte många som får vara med om trots allt!
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare

Inlägg av Anders77 »

spacemoose skrev:
Igår var även jag och hämtade ut en spillrans ny svart model s 90D med exakt all utrustning som går att beställa.
Sonen var överallt och ingenstans under leveransgenomgången. Han var uppenbart minst lika exalterad som jag fast jag lyckades nog dölja det bättre så jag kunde hålla huvudet kallt under genomgången.. :D

Lugn transport hem till Skåne med test av spotify på "lagom" hög volym. SuC laddning i Falkenberg och Löddeköpinge oavsett om det behövdes eller inte. Bild
Dock var vi nära att falla offer för rånare medan vi laddade i Lödde runt 19-tiden. Ett gäng på fyra unga killar som diskuterade mellan varandra om att råna oss och att vi var ett lätt byte i och med att vi hade två barn med oss. Tur frugan kan arabiska och hörde/förstod vad som var på gång, så drog vi snabbare än en avlöning...
Grattis till bilen. Tråkigt att höra att problem ungarna har såna planer vid laddstationerna.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

spacemoose skrev:

Lugn transport hem till Skåne med test av spotify på "lagom" hög volym. SuC laddning i Falkenberg och Löddeköpinge oavsett om det behövdes eller inte. :lol:
Wtf!!!! Nu kommer jag ha med mig vapen i bilen.
Läskigt!
Tacka din fru med blommor och choklad.

Skickat från min Nokia 3310 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Just det, GRATTIS!

Skickat från min Nokia 3310 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Ja, det blir så klart en utsatt situation om man måste stå och ladda länge. Undrar hur Elon tänker tackla det här problemet? Öppnar Tesla upp kamerabilderna om det skett ett rån?
Användarvisningsbild
ekenman
Teslaägare

Inlägg av ekenman »

Grattis!
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

Stort GRATTIS! Får man säja att det var arabiska? Är man inte rasist eller vad det nu kallas?
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Grattis :)
En nära bekant till oss kan oxo arabiska flytande (fast hon är helsvensk och dom "ser" alltså inte på henne att hon
skulle kunna deras språk) och kan säga att dom ofta beter sig typ sådär, tex utanför krogen, just för att dom verkar
tro att ingen förstår vad dom säger (vilke förhållandevis få svenskar gör), dom kan vara riktigt fula i mun sas, men
hon brukar sätta dom på plats på ngt finurligt och för dom ytterst pinsamt sätt (hon är riktigt rapp i käften) :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

far1far2 skrev:
Stort GRATTIS! Får man säja att det var arabiska? Är man inte rasist eller vad det nu kallas?
Det är väl knappast rasistiskt att konstatera att ett specifikt språk används när man faktiskt vet vilket språk det är?
I så fall hade det ju varit rasistiskt att säga samma sak om en tysk eller engelsman som talar sitt modersmål och som jag enkelt kan identifiera.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare

Inlägg av nicklasandersson »

spacemoose skrev:

Stort grattis till bilen!
(Jag tyckte han var exemplarisk lilleman :) Det var jag som satt och väntade på min bil och byggde lite med klossarna. Åkte sedan hemåt strax efter er.)
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare

Inlägg av HerrNilsson »

spacemoose skrev:
Usch vad ledsen man blir när man hör sånt där. Hade ni kommit 4 män i Teslan hade det garanterat inte pratats om något rån men som barnfamilj ses man som lätt offer. Fyfan va fegt! :evil:

Stort grattis till åket!
Mvh
Nilsson

Användarvisningsbild
Heiko
Teslaägare

Inlägg av Heiko »

Stort grattis!

Var också uppe och bytte in min Model S mot en ny Model S med AP 2.0.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Heiko skrev:
Stort grattis!

Var också uppe och bytte in min Model S mot en ny Model S med AP 2.0.
Den kan inte ha rullat många mil innan du bytte in den...? Dyker snart upp på begagnatsidan då eller?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inlägg av MangeT »

Grattis till bilen men trist att höra om rånförsöket. Skönt att ni hann iväg innan!
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

spacemoose skrev:
Stod rånarna borta vid superladdarna i Lödde och väntade på just en Tesla? Eller var detta vid någon av restaurangerna? Kan du beskriva lite mer utförligt vad som hände?

Om det är någon som insett att miljonkronorsbilägare är "sitting ducks" medan de laddar så är det bara en tidsfråga innan någon Teslaägare faktiskt blir rånad när denne superladdar.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Herr X skrev:
spacemoose skrev:
Stod rånarna borta vid superladdarna i Lödde och väntade på just en Tesla? Eller var detta vid någon av restaurangerna? Kan du beskriva lite mer utförligt vad som hände?

Om det är någon som insett att miljonkronorsbilägare är "sitting ducks" medan de laddar så är det bara en tidsfråga innan någon Teslaägare faktiskt blir rånad när denne superladdar.
Har hänt redan i USA
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare

Inlägg av lem »

Tråkigt med rånförsöket!
Vågade Du inte fota de potentiella rånarna? Visst, provocerande men också ett skydd om du skickar bilden snabbt. Flare (nödbloss) kan hålla dem på avstånd och kostar 135kr. Fallskärmsljus är också nästa steg i eskalering. Ersätter inte en Glock men betydligt lättare att anskaffa...
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

lem skrev:
Tråkigt med rånförsöket!
Vågade Du inte fota de potentiella rånarna? Visst, provocerande men också ett skydd om du skickar bilden snabbt. Flare (nödbloss) kan hålla dem på avstånd och kostar 135kr. Fallskärmsljus är också nästa steg i eskalering. Ersätter inte en Glock men betydligt lättare att anskaffa...
Annars får man börja spela baseball igen :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

lem skrev:
Flare (nödbloss) kan hålla dem på avstånd och kostar 135kr.
Vad menar du att man ska göra med nödblosset? Hålla fram det mot dem och hoppas att de blir så rädda att de sticker?

Bild

Ser en betydande risk i att förvara ett sådant i bilen - risken är överhängande att barnen vid något tillfälle hittar det och sätter eld på bilen och sig själva.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare

Inlägg av lem »

De smäller högt när man drar rivtändaren. INGEN går på en med tänt bloss i handen.Dessutom väcker det mycket uppmärksamhet. När det slocknar bör Du, beroende på utfall, ha en plan B aktiverad. Ett uppkopplat 112 samtal räcker nog långt. Ett fallskärmsbloss är ett annat alternativ. Blir diskussionen inte avslutad efter detta skulle jag personligen springa ut i mörka skogen fort som fanken och hoppas de följer efter....

Givetvis måste man hålla dessa prylar undan för barn.
Hälsningar
Lars

MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Har funderat lite på vad de förväntar sig att få om de nu skulle råna mig? Har knappt några kontanter på mig, kanske en eller ett par 100. Klart kan ju ta telefonen och bilen men de är väl ganska så spårbara så inte jätte bra att stjäla på ett så här grovt sätt.
Nu ska man kanske inte räkna med att den här typen av människor gör några kloka analyser av sitt handlande. Det kanske är lite som med koppartjuvar som kan plocka av ett helt kyrktak, vilket du aldrig någonsin skulle få någon att göra föra samma pengar om du la ut en offert.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare

Inlägg av lem »

Din bankomatkort o kort?
Hälsningar
Lars

MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

lem skrev:
Din bankomatkort o kort?
Vad ska man med dem till? De är ju spärrade direkt efter rånet... eller ja 10-20 minuter efter. Om man vill åt ett kretiskorsnummer finns det nog enklare sätt.
Jag kan ju swicha dem pengar kanske...?
Användarvisningsbild
eric
Teslaägare

Inlägg av eric »

Med tanke på rånförsök eller liknande som detta, finns det någon nöd-funktion i bilen som får den att blinka hej vilt och tuta för att påkalla uppmärksamhet? Det vill säga, dra igång larmet i förebyggande syfte. Många bilar har ju det genom att trycka ner länge på någon knapp på nyckel t.ex.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Skriv svar