Sänkt pris, P85 med AP och lågt förmånsvärde, 2140mil

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Sänkt pris, P85 med AP och lågt förmånsvärde, 2140mil

Inlägg av Leo »

P85VF.jpg
P85FR.jpg
P85ykupe.jpg
Funderar på att sälja vår ovanliga P85 med AP.

En av mycket få tillverkade Model S P85 med AUTOPILOT, och 150L stort, djupt bagage fram =FRUNK. 750L bak ger 900L totalt =mer än alla vanliga kombi. Mycket fint skick, har funkat klockrent och bara gått 2140mil sen vi tog ut den ny. Alltid förvarad i garage och främst använd för familjens långresor. Två tonårsdöttrar, inga barnstolar eller småbarn. Lugnt körd =sommardäckens slitage efter 1500mil =6mm kvar, nya =8mm.

Perfekt timing då den är byggd med AP i slutet av oktober 2014 =lågt förmånsvärde =5900kr/mån MED alla tillval som bilen har. (Kod TE14001) Togs ut mars 2015. Leasas via DNB =ej momssmittad. Du kan leasa den på ditt företag. Då tillkommer 10000kr för att vi får ta hjälp att lösa det rent praktiskt.

Snygg, sober färgkombination. Mörkblå metallic. Lack och vinterfälgar Opticoat pro behandlade då bilen var ny. Ljusbrunt nappaskinn och ljust alcantaratak med pianosvart dekorpanel. Panoramatak ger trevligt ljus och krävs för takräcke. Ljus och tilltalande interiör utan känsla av "mörk grotta" som helsvart inredning lätt ger. Många har sagt att det är en ursnygg färgkombination =Lättare övertyga familjen vid köp!

Luftfjädring med nivåreglering som kan höja bilen vid väggupp, garagenedfarter, dåliga vägar, färjor och trottoarer. Bilen kan även göra det automatiskt vid t ex din garagenedfart. Sänker bilen vid vald hastighet för lägre luftmotstånd. Unikt för Performancemodellerna utöver bättre prestanda är diskret kolfiberspoiler, röda bromsok, aluminiumpedaler och övre instrumentpanel med alcantarainlägg. Emblem borttagna baktill för renare utseende. Prisskillnad för en Performance jämfört med en vanlig S, låg på 120000kr.

Teknikpaket med Autopilot, adaptiv farthållare, elbaklucka, belysta handtag, dimljus mm. Säkerhetspaket med larm och extra batteri. Samtidigt med AP infördes många andra förbättringar. Så det skiljer mer än bara själva AP funktionen, som dessutom blir allt bättre via ständiga uppdateringar.

Sommardäck: 19" Slipstream originalfälgar, nya juni 2016, 6mm kvar. Du får med YTTERLIGARE EN OMGÅNG NYA 19" originaldäck, aldrig monterade. Vinterdäck på originalfälg med 7mm kvar. Inga skrapade fälgar.

Sänkte just på Blocket och satte fast pris 850 000kr.

Bilen finns strax söder om Stockholm.

Skicka PM
Senast redigerad av Leo, redigerad totalt 4 gång.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: P85 med AP och lågt förmånsvärde, 2140mil

Inlägg av Bjelke »

Snygg och välbevarad! :)
Byggd och levererad samtidigt som min :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Hur lyckas du köra så lite 30k här under ett år

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Hade jag jagat Model S så är det exakt din jag skulle vilja ha. Stor frunk, pano och AP. Riktigt snygg!

Tyvärr har den gått för kort och verkar var för fin för att hamna i mitt prisläge :-)
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Kört e-Golf 3900mil under samma period parallellt, så därav att Teslan mest står och blänker i garaget. ;) e-golfen är klart smidigare och mera "oöm" till all vardagskörning, då vi mest kör omkring inom 5 mil från där vi bor. Teslan i trånga parkeringsfickor/garage ger åtminstone mig ångest för dörruppslag och liknande. :cry:
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Re: Sänkt pris, P85 med AP och lågt förmånsvärde, 2140mil

Inlägg av Leo »

Sänkte just priset till 850 000kr om någon nu vill handla innan julafton och du slipper dessutom fundera på om den kommer att få gratis laddning för all framtid (Då den ska ha det) :D
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Efter jul får man skriva ett kontrakt med dig att betala dig för det man laddar på superladdare?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Bara en fundering, vad är förmånsvärdet på bilen med den utrustning den har?
Den ser riktigt fin ut, nästan så man vill ha en till bara för att :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

bylund: tänkte mest att man inte behöver fundera på när den beställs/levereras för att hinna få "gratis laddning" Sen om Tesla tänker ändra det som tidigare sagts angående gratis livstidsladdning i framtiden får Tesla ansvara för. Men vill någon betala pengar till mig varje gång de laddare sin egen bil på SuC vore det ju också trevligt oavsett och inte behöver vi skriva något kontrakt för det heller oavsett före eller efter jul :P

pontus: Förmånsvärdet ÄR 5900kr/mån brutto inklusive ALL fabriksutrustning som jag skrev. Det låga förmånsvärdet är liksom en av de sakerna som är lite unika på den utifrån att det är en P och dess spec. Just den här bilen både beställdes och sen byggdes med perfekt timing i många avseenden med tanke på AP, prishöjningar, förändring av paketinnehåll, vagnskada osv.

Vinterdäck/fälgar köpte jag långt senare så de har jag faktiskt inte med i den beräkningen när jag tänker efter. Men annars ska det vara helt korrekt framräknat.

Stod och vägde mellan att speca en likadan S85D eller ta den här som precis anlänt till Europa. (Där beställaren hoppat av köpet.) Tyckte att kombinationen av egenskaper som den har passade oss bättre. Riiiiiiktigt trevlig bil på alla sätt! :P
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Ursäkta misstolkade fabriksutrustning för grundutrustning. Då ÄR det ett bra förmånsvärde. Bara att slå till för vilken spekulant som helst.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Ville fira mitt 1000:e inlägg i en tråd jag själv startat. Så därför får jag väl lägga till att bilen fortfarande står nytvättad och nyligen uppdaterad i garaget och väntar på en ny husse&matte! :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Grattis då :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar