Sen undrar jag hur det kommer sig att personer med ledande befattningar inte kollat in konkurrenterna. Han har aldrig kört någon konkurrents elbil, vilket jag dock kommer lösa under våren

Moderator: Redaktion
Det är ju helt galet faktiskt. Att lägga en halv arbetsdag på att provköra lite konkurrentbilar verkar självklart. Särskilt som Volvo sägs ha ett par Model S, varav minst en skruvats ner i beståndsdelar för att se hur de är byggda.Anders77 skrev:Träffar rätt ofta en av de som leder nån grupp med just utveckling av elbilar på Volvo. Svårt att få info ur honom men att de själva verkar tro på sina projekt är dock tydligt.
Sen undrar jag hur det kommer sig att personer med ledande befattningar inte kollat in konkurrenterna. Han har aldrig kört någon konkurrents elbil, vilket jag dock kommer lösa under våren
Ja precis, jag är tex en sånSeregon skrev:Känns nästan som att många här underskattar viljan hos folk att få nya utmaningar och att prova på något nytt efter ett gäng år på samma ställe.
Man får väl hoppas att dom redan har några som gjort detta redan, alltså "rätt" folk som testat andra bilar...bylund skrev:Det är ju helt galet faktiskt. Att lägga en halv arbetsdag på att provköra lite konkurrentbilar verkar självklart. Särskilt som Volvo sägs ha ett par Model S, varav minst en skruvats ner i beståndsdelar för att se hur de är byggda.Anders77 skrev:Träffar rätt ofta en av de som leder nån grupp med just utveckling av elbilar på Volvo. Svårt att få info ur honom men att de själva verkar tro på sina projekt är dock tydligt.
Alla som jobbar med elbilar borde såklart provköra Tesla och även de andra elbilarna, vilket de säkert har gjort också... även om de inte vill erkänna det.Bjelke skrev:Man får väl hoppas att dom redan har några som gjort detta redan, alltså "rätt" folk som testat andra bilar...bylund skrev:Det är ju helt galet faktiskt. Att lägga en halv arbetsdag på att provköra lite konkurrentbilar verkar självklart. Särskilt som Volvo sägs ha ett par Model S, varav minst en skruvats ner i beståndsdelar för att se hur de är byggda.Anders77 skrev:Träffar rätt ofta en av de som leder nån grupp med just utveckling av elbilar på Volvo. Svårt att få info ur honom men att de själva verkar tro på sina projekt är dock tydligt.