P100D på väg
Moderator: Redaktion
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: P100D på väg
OMG!
Äntligen!!!
Äntligen!!!
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Grattis! 

Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Grattis! Vilken racer! Ser jag en röd YEH... susa förbi så förstår jag varför.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Grattis Elias!
Model Y Vit Perfomance -22
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Model X Blå Perfomance -19
Model S Vit P100D -17
Grattis till din nya YE(a)H! 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Grattis.
Å verkligen passande reg. nummer.
Lova nu att inte gasa fullt de första 1000 milen så att du kör in motorn ordentligt ....
Lova nu att inte gasa fullt de första 1000 milen så att du kör in motorn ordentligt ....

Tesla Model Y
gellerstam skrev:Grattis.

- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Har du (eller ngn annan för den delen) koll på påskägget som släpper lös "all" kraft i bilen så du kommer ner till 2.4s på 0-60mph? Vad är den hemliga kombinationen?
Tesla Model Y
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Grattis! Då va det du alltså som satt vid 11 snåret och väntade vid kaffemaskinen alltså. Som sagt var, jag är där titt som tätt för att kolla att alla sköter sig på sc.
eller så vad det någon som va lik dig.
Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Lägga i backen och trycka höger pedal så långt in det går?gellerstam skrev:Har du (eller ngn annan för den delen) koll på påskägget som släpper lös "all" kraft i bilen så du kommer ner till 2.4s på 0-60mph? Vad är den hemliga kombinationen?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Härligt!
Ute och launchar?
Ute och launchar?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Yeh och stort grattis!Gastrogate skrev:OMG!
Äntligen!!!
Jag tittade till den i morse och den såg lika fin ut i verkligheten. Avstod dock att lägga upp en bild eftersom jag inte ville gå händelsen i förväg...
Kör hårt!
Installerat 13,2 kWp solceller
Jag kommer från BMW och Tesla är det närmsta jag kommit BMW i körkänsla MB med fler gör sig inte besväretVerdi skrev:SR-71-BlackBird skrev:Passar på och frågar igen om du kört en Tesla.Verdi skrev:Nu är det ju annat än acceleration som gör en bil "sportig" även om det såklart är en del av upplevelsen. För mig är körglädje en kurvig landsväg en försommarkväll. Inte rödljusrace.
Elbilspappan skrev:- Sant, Har kört P90DL några gånger och om inte det är en sportbil (Sjukt snabb, det blir ju svart för ögonen nästan vid 0-100) vad är då en sportbil? Kan människan hantera en bil snabbare än P100DL utan att vara en fara för sig själv och andra?( Visst kunde man ställa in P90DL till en "Vanlig 60D"? )
Borde kanske finns ett sk svärmors mode då man stypte den mer är till en Vanlig 60D. Framför altl bra om man ska låna ut bilen till en yngre generation.
Ska bli kul att höra allt om P100D och gärna lite bilder. Själv sparar man till en Beg Model S 70D eller en Model 3.
Svaret är fortfarande nej. Men jag har läst en del tester och Model S får en del kritik för att den har en "amerikansk" chassisättning och okänslig styrning. Bekväm och stadig men inte sportig verkar vara det allmänna omdömet.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Amerikansk chassisättning håller jag verkligen inte med om, särskilt inte med stålfjädringen. Mer åt det tyska hållet, men inte sådär löjligt stumt och onödigt obekvämt som exempelvis Audi med sportchassi. Tvärtom väldigt välavvägt, alltid komfortabelt men ändå med riktigt fin vägkänsla. Styrningen är precis och bra, men ger inte särskilt mycket feedback (vilket väl gäller de flesta med elektromekanisk servo).Verdi skrev:Svaret är fortfarande nej. Men jag har läst en del tester och Model S får en del kritik för att den har en "amerikansk" chassisättning och okänslig styrning. Bekväm och stadig men inte sportig verkar vara det allmänna omdömet.
Tyngdpunkten är löjligt låg och bilen uppför sig väldigt fint för sin vikt. Men den är inte smidig, verkligen inte. I vardagskörning märker du mest av låg tyngdpunkt och riktigt bra viktbalans, och bilen går verkligen som på räls med fyrhjulsdriften (som för övrigt fungerar makalöst bra, ger otroligt grepp, och går att provocera mot väldigt lätt överstyrning om det är blött eller sämre grepp). Men om du ska hålla på och sladda och verkligen pressa i kurvorna kommer vikten absolut göra sig påmind. Det är ingen liten ballerina, det här, det är en osannolikt smidig stridsvagn.Verdi skrev:Självklart är det så. Men en Model S är stor och tung och det brukar inte vara en bra formel för en smidig och rolig bil. Men kanske Tesla är annorlunda med tanke på hur den är byggd? Borde ju vara låg tyngdpunkt och så. Hur fungerar fyrhjulsdriften? Antar att den är rätt avancerad? Blir det kraftreaktioner i ratten? Släpper den bakänden lite så att man får bakhjulsdriven karaktär eller är den mer neutral?
Nej, ska nog ta och provköra framåt våren när det torkat upp. Ska bli riktigt roligt.
Jag skulle för övrigt inte heller kalla en Model S för en supersportbil eller ens en sportbil. En väldigt sportig familjebil med extrema prestanda är min benämning.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Efter 5 timmar med Teslan är känslan fortfarande helt galen!
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
- lator
- Teslaägare
Nackspärr och diffus syn!Gastrogate skrev:Efter 5 timmar med Teslan är känslan fortfarande helt galen!

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kan tänka mig det!Gastrogate skrev:Efter 5 timmar med Teslan är känslan fortfarande helt galen!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Hur bra funkar AP2?lator skrev:Nackspärr och diffus syn!Gastrogate skrev:Efter 5 timmar med Teslan är känslan fortfarande helt galen!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
AP2 är inte mycket mer än bara namnet just nu.Zalman3 skrev:Hur bra funkar AP2?lator skrev:Nackspärr och diffus syn!Gastrogate skrev:Efter 5 timmar med Teslan är känslan fortfarande helt galen!
Farthållaren (icke adaptiv) är ok.
Men sedan är resten av önskade funktioner inte där ännu.
Men den som väntar på något gott....
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Det va inte jag... rullade in 13.59 och rullade ut strax efter 15...Tars skrev:Grattis! Då va det du alltså som satt vid 11 snåret och väntade vid kaffemaskinen alltså. Som sagt var, jag är där titt som tätt för att kolla att alla sköter sig på sc.eller så vad det någon som va lik dig.
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Ja, vad ska man säga.
137 km senare...
Acceleration så man blir åksjuk!
Familjen älskar bilen!
Grymt bra ljud (har premium), men det går säkert att få ännu bättre, men det är klart det bästa jag haft i någon bil (förutom min första bil med 3x18" bas).
Känns kvalité rakt igenom, men jag har väl inte riktigt hunnit granska alla detaljer.
Nya hårdvaran på plats men mjukvaran är inte alls i samma nivå.
Grymt skönt med uppvärmd ratt, det trodde jag inte!
Svårt att fästa bakåtvänd barnstol... Finns inga öglor i golvet eller stolen framför. Det blev en snurr runt framstolen.
3-fas gör susen när man ska ladda.
Jag är stolt över att kunna köra en elbil!
Tack!
137 km senare...
Acceleration så man blir åksjuk!
Familjen älskar bilen!
Grymt bra ljud (har premium), men det går säkert att få ännu bättre, men det är klart det bästa jag haft i någon bil (förutom min första bil med 3x18" bas).
Känns kvalité rakt igenom, men jag har väl inte riktigt hunnit granska alla detaljer.
Nya hårdvaran på plats men mjukvaran är inte alls i samma nivå.
Grymt skönt med uppvärmd ratt, det trodde jag inte!
Svårt att fästa bakåtvänd barnstol... Finns inga öglor i golvet eller stolen framför. Det blev en snurr runt framstolen.
3-fas gör susen när man ska ladda.
Jag är stolt över att kunna köra en elbil!
Tack!
- Bjelke
- Teslaägare
Eller snarare flög ut kanskeGastrogate skrev:Det va inte jag... rullade in 13.59 och rullade ut strax efter 15...Tars skrev:Grattis! Då va det du alltså som satt vid 11 snåret och väntade vid kaffemaskinen alltså. Som sagt var, jag är där titt som tätt för att kolla att alla sköter sig på sc.eller så vad det någon som va lik dig.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
Synd att det inte är sommar nu förresten, då hade du ju kunnat bli först här med P100DL-rejset 0-100 på snabbaste tiderna hittills i en Tesla 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Härligt, jag förstår att det känns fantastiskt. Njut!
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com