Priserna på Teslas demobilar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av jonsalgerier »

:o

Blev tvungen att kolla men...:
Skärmavbild 2016-12-16 kl. 10.33.19.png
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Det priset som Tesla backade från var ett misstag, och inte så snyggt skött från deras sida.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

jonsalgerier skrev:

Aktiverad för SuC betyder ju bara att den kan ladda där idag. Säger väl inget om ev. begränsningar? Menar att det inte står "Activated for free liftime Supercharger" ....
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

gellerstam skrev:
jonsalgerier skrev:

Aktiverad för SuC betyder ju bara att den kan ladda där idag. Säger väl inget om ev. begränsningar? Menar att det inte står "Activated for free liftime Supercharger" ....
Men vem har det i sin spec?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Nicke Nyfiken skrev:
gellerstam skrev:
jonsalgerier skrev:

Ingen! Troligen.
Aktiverat kan ju betyda att det funkar att ladda men kostar! Menar bara att bara för att SuC är aktiverat så behöver det inte betyda att det är enligt gammla goa "gratis för alltid" modellen, detta med tanke på de besked som köpare fått från sina SC. Att "för alltid" inte gäller demo/lager bilar som köps nu.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

gellerstam skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
gellerstam skrev:
jonsalgerier skrev:

Ingen! Troligen.
Aktiverat kan ju betyda att det funkar att ladda men kostar! Menar bara att bara för att SuC är aktiverat så behöver det inte betyda att det är enligt gammla goa "gratis för alltid" modellen, detta med tanke på de besked som köpare fått från sina SC. Att "för alltid" inte gäller demo/lager bilar som köps nu.

Jo fast besked som jag har fått är att "för alltid" gäller om man köper demobil senast 16:e december 2016 (alltså med leverans innan 1/1 2017).
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

gellerstam skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
gellerstam skrev:
jonsalgerier skrev:

Ingen! Troligen.
Ja vi får väl se vad det står i kommande bilars spec. Jag tror det kommer ett tillägg efter den gamla texten, att det bara är 400 kWh som är gratis.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Nu tittade jag i spåkulan och såg att det kommer gå att köpa "demobilar" med Supercharger for life i slutet av Q1 2017. Tydligen kan de hitta en eller annan bil om man gårin och frågar och är redo att slå till direkt.

Ärligt talat börjar jag tröttna på Teslas försäljningsmetoder tycker faktiskt de stinker lite... imorgon höjning, imorgon ingen SC, imorgon ingen 60kWh... :roll:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

LarsL skrev:
Nu tittade jag i spåkulan och såg att det kommer gå att köpa "demobilar" med Supercharger for life i slutet av Q1 2017. Tydligen kan de hitta en eller annan bil om man gårin och frågar och är redo att slå till direkt.

Ärligt talat börjar jag tröttna på Teslas försäljningsmetoder tycker faktiskt de stinker lite... imorgon höjning, imorgon ingen SC, imorgon ingen 60kWh... :roll:
Vill hålla med dig där.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Och nu försvann den kvarvarande av två tvillingar: Midnight Silver 90D. Nån här som norpade den?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Bjelke skrev:
LarsL skrev:

Vill hålla med dig där.
Egentligen inget konstigt. Elon har varit ganska tydlig med att det finns en master plan.
"...Use that money to build an even more affordable car..." etc...

"that money" verkar just nu handla om att maximera intäkter och trimma utgifter.
Sedan har vi dessutom våra löner och besparingar knutna till en valuta som tagit mycket stryk, tough luck.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Advocatus Diabolo

Inlägg av Advocatus Diabolo »

Vad kan grundorsaken vara till att den svenska valutan tagit så mycket stryk i förhållande till USD under senaste tiden mån tro? Någon som har någon teori?
Vad kan vi förvänta oss i framtiden?

Amerikanska Centralbanken har just förutspått TRE (1) räntehöjningar nästa år. Vad tror ni detta kan komma att innebära för framtida Teslapriser och då även priser på det dom kallar "Demobilar"? Eller kanske skall vi hellre kalla dessa bilar "överproduktion, tilltänkt till rabatterbjudande". Tesla hade för några veckor sedan nästan 1000 så kallade "demobilar", av vilka de flesta var oregistrerade och hade mindre än 50km på mätaren -"pro forma". (källa: EV-CPO) Inte mycket till "Demobilar" där inte...

Tesla Mod 3 - bye bye?
Begagnatpriser fortsatt i topp?
-Eller kommer japanska / europeiska elbilar med visst mått av kvalitet i baskonstruktionen att fullständigt sopa undan benen för Tesla? :?:
Nu lever Tesla kanske på lånad tid, mycket tack vare att övriga tillverkare missat att vakna då väckarklockan klämtat för fullt...
:oops: :oops:
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

pegs skrev:
Bjelke skrev:
LarsL skrev:

Vill hålla med dig där.
Egentligen inget konstigt. Elon har varit ganska tydlig med att det finns en master plan.
"...Use that money to build an even more affordable car..." etc...

"that money" verkar just nu handla om att maximera intäkter och trimma utgifter.
Sedan har vi dessutom våra löner och besparingar knutna till en valuta som tagit mycket stryk, tough luck.
Inget emot att de tjänar pengar, inte alls. Det är bara hur man lägger upp det som jag tycker är lite tveksamt. Fortsätter det så här så har vi inte lång till säljsnack som på alla andra bilhandlare.
Jag hade önskat att man hade ett pris på webben som man visste var priset på bilen och att ingen fick samma bil billigare bara för att de tjatat lite ned rätt person. Och jag tror det var Elons tanke också.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Advocatus Diabolo skrev:
Vad kan grundorsaken vara till att den svenska valutan tagit så mycket stryk i förhållande till USD under senaste tiden mån tro? Någon som har någon teori?
Vad kan vi förvänta oss i framtiden?
Kraftigt förenklat så sitter ränta ihop hårt med valutans styrka. En valuta med en centralbank som har hög(re) ränta så vill investerare gärna ha tillgångar i den valutan. Hög ränta = starkare valuta, låg ränta = svagare valuta. Dock ger låg ränta = starkare börs, vilket kan ge omvänd effekt. Så, det var kraftigt förenklat, i verkligheten finns det en oändlig mängd parametrar som styr.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Den svaga kronan är ju inte bara till nackdel. De företag som exporterar till utlandet kan sälja mer av sina produkter och det är ju bra. Mina kunder tillhör den kategorin och jag är därför lite kluven. Jag tycker å ena sidan att det är skit att den svenska kronan är så svag och att det är jättedyrt för oss att köpa utländska produkter, dyrt att åka utomlands etc. Men å andra sidan hade jag kanske inte haft särskilt mycket jobb om försäljningen hade minskat för mina kunder. Då hade jag inte heller kunnat köpa nånting eftersom jag inte hade tjänat några pengar alls. Då föredrar jag faktiskt en svag valuta och en stabil inkomst, för priset att en Tesla kostar 1,5 miljoner istället för bara 1 miljon. Känns som ett lyxproblem, typ.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Bara fyra S kvar, X:en verkar trögare.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Surfaren
elbilist

Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Surfaren »

SR-71-BlackBird skrev:
De tre X P90D som finns där har iofs bara legat uppe några dagar. Den ena av de svarta kom dit i förrgår. Sen lär det nog gå lite trögt iaf, med tanke på konfiguration (och därmed pris).
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Surfaren skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
De tre X P90D som finns där har iofs bara legat uppe några dagar. Den ena av de svarta kom dit i förrgår. Sen lär det nog gå lite trögt iaf, med tanke på konfiguration (och därmed pris).
Ja, inte är det så att man blir sugen i alla fall. En basic 90D eller 75D till och med hade kanske kunnat locka.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Nu dök det upp några fler demobilar igen. Finns en S 60 för 817 350 kr. Billigaste 90D kostar 981 250 kr. (Priserna är med rabatt)

Om dom är kvar mer än en dag den här gången så ska jag uppdatera min tabell igen. :)
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Surfaren skrev:
Nu dök det upp några fler demobilar igen. Finns en S 60 för 817 350 kr. Billigaste 90D kostar 981 250 kr. (Priserna är med rabatt)

Om dom är kvar mer än en dag den här gången så ska jag uppdatera min tabell igen. :)
Riktigt bra deal! Med supermiljöbilspremie + värvning är denna helt nya bilen nere på 777 350:-

Min kostade 858.000 i somras. 810.000 efter alla premier.
Denna ser ut att vara helt ny (50km mätarställning) och har dessutom vinterpaket. Färgen skiljer också från min, men solid vit är riktigt snygg på face-lifted modle s.

https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E15GF161696
Företagsleasing har fortfarande erbjudande på 1,25% ränta fram till årsskiftet.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Vet någon hur det är att köpa en demobil från Schweiz? Går ens det? Alltså via den svenska försäljningsavdelningen

Skickat från min Nokia 3310 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Tars skrev:
Vet någon hur det är att köpa en demobil från Schweiz? Går ens det? Alltså via den svenska försäljningsavdelningen

Jag fick svar att det inte gick. Ville ha en S60D med AP2 där ett tag.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Remuz skrev:
Tars skrev:
Gissningsvis är den inte importerad till EU om den är schweizisk? Eller tar de in bilarna som ska till Schweiz i delar till Tilburg också, och exporterar som EU-bil till Schweiz?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Remuz skrev:
Tars skrev:

Trist. Har en som jag är sugen på. Och bra pris med.

Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

Tars skrev:
Remuz skrev:
Tars skrev:

Trist. Har en som jag är sugen på. Och bra pris med.

Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
De har bara 8% moms i Schweiz så gissningsvis hade priset ändå inte blivit lika bra om det hade fungerat.
Skriv svar