1/ dörrarna ibland inte går att öppna,
2/ dörrarna ibland öppnas automatiskt rätt upp i garagetak eller in i andra bilar
3/ dörrarna riskerar klämma av små barns fingrar, eftersom tillverkaren löst andra problem genom att koppla bort skyddssensorerna
4/ vatten samlas och blir stående under bakrutan (mellan bakruta och trunkluckans aluplåt), så att korrosionsskador på sikt uppstår
5/ hjulupphängningen plötsligt brister
6/ drivlinan blir totalförstörd (= värdelös) om bilen blir stående utan uppladdning under lång tid.
7/ inpassning av dörrar, frunk och trunk luckor påminner mer om inpassning av plåtar på en Trabant än en bil i miljonklassen
8/ du får dubbel-, eller trippelspegling av ljuspunkter såväl genom framruta som bakruta
9/ tillverkaren väljer att lösa ev konflikter ang garantiärenden i utländsk rätt
10/ där saker som äv viktiga för ditt köp, exempelvis tillgång till fritt bränsle i framtiden, INTE är inskrivet i något kontrakt parterna emellan? Ditt beslut baseras bara på ett till intet förpliktigande påstående från tillverkaren.
Listan kan fyllas på... (Bullrig över 70 km tim, oisolerad förarmiljö, dålig ergonomi, månadslång kö till reparation och service, endast två försäkringsbolag som försäkrar till under 25.000:- per år för helförsäkring, efter de tre första åren med VSG). Komplettera gärna så får ev framtida köpare lite konsumentupplysning!
Skulle du köpa denna fossilbil?
Som Leasingtagare - Spelar roll!


Som Privatperson -


