Äntligen!!!
Moderator: Redaktion
Äntligen!!!
Har hängt här på forumet ett tag och inväntat en Mod 3 som beställdes på TC 31/3. Ähh...klarade inte av att vänta i kanske två år så den 1/12 slog jag till på en demobil, S90D, Obsidian Black, panoramatak AP1 med komfortfunktioner, aktiv luftfjädring m m. Fri SuC gjorde heller inte ont att få till. Kan bli en hel del långresor.
I torsdags ringde de och sade att bilen kommit fr Holland och kunde hämtas i tisdags...kan inte hämta förrän på fredag !.
Kommer förmodligen bli en av de härligaste dagarna i mannaminne, åtminstone sedan jag gick i pension vid 61 år, för 1½ år sedan.
Allt man läst här på forumet har ju gjort det lättare att bestämma sig samt provturen i somras gjorde det inte lättare att avstå från detta köp! Även om det var en P.
Visst, problem uppstår för vissa ibland med teknik osv, men vilken bil har inte det även i de "högre" divisionerna.
Man lever trots allt bara en gång!
Byter från en MB B200 automat, panoramatak mm. Kommer inte att sakna den!
I torsdags ringde de och sade att bilen kommit fr Holland och kunde hämtas i tisdags...kan inte hämta förrän på fredag !.
Kommer förmodligen bli en av de härligaste dagarna i mannaminne, åtminstone sedan jag gick i pension vid 61 år, för 1½ år sedan.
Allt man läst här på forumet har ju gjort det lättare att bestämma sig samt provturen i somras gjorde det inte lättare att avstå från detta köp! Även om det var en P.
Visst, problem uppstår för vissa ibland med teknik osv, men vilken bil har inte det även i de "högre" divisionerna.
Man lever trots allt bara en gång!
Byter från en MB B200 automat, panoramatak mm. Kommer inte att sakna den!
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Re: Äntligen!!!
Jag kan bara gratulera till en underbar bil och till att du bidrar till att avsluta fossilsamhället. 

Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Grattis, välkommen!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Grattis! Man lever verkligen bara en gång och jag har inte ångrat en enda gång att jag har lagt alla mina besparingar i en Model S 

Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Kanon och grattis och lyllos och allt sånt godis! Du har något underbart in front of you! Är själv "välpensionerad", 81 bast. Man blir aldrig för gammal för en Tesla. Men det är ljuvligt att vara gammal med en Tesla. Som Du säjer, finns inte en pryl av människa gjord som inte har någor problem. Själv har jag inte haft ett enda på snart ett år och 1500 mil!

X100 lev.14/8-18.
Och det är nu du börjar leva, det blir en livsstil. Grattis till en helt outstanding bil!
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
Grattis! Jag vill inte heller vänta. Så det fick bli en Model S. Vi ses ute på vägarna.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Grattis! Skaplig skillnad att satsa på en S90D isf en model 3
ja inte lär du ångra dig över det beslutet iaf 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- nicklasandersson
- Teslaägare
Coolt, grattis!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
Grattis! Älskar att köra min model S och det är "bara" en 60 D.
Ska sticka och handla mjölk nu efter maten. Förut hade jag nog skippat men nu är det absolut nödvändigt.
Ska sticka och handla mjölk nu efter maten. Förut hade jag nog skippat men nu är det absolut nödvändigt.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Välkommen! Passa på och njut av skidåkning nu på vintern, möta våren i södra Europa på våren och njut av den Svenska sommaren!
Och man blir aldrig för gammal! Själv är jag 76 och njuter varje gång jag sätter mig i min S70D, och det att man bara lever en gång blir mer och mer betydelsefullt med stigande ålder. Njut och kör, det blir aldrig för tidigt!!

Om 11 timmar står man där vid Tesla Uppl.Väsby...lite svårt att lägga sig för att sova !
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Minns verkligen känslanGuldis-54 skrev:Om 11 timmar står man där vid Tesla Uppl.Väsby...lite svårt att lägga sig för att sova !

Kanske vi befinner oss där samtidigt, ska hämta min på em idag

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Guldis, det är kutym med bild på bilen när man fått möjlighet att hämta en ny ... 

Tesla Model Y
Skapligt nice att vara nybliven pensionär och rulla ut med en 90D.
"Hm. Tror jag rullar ut på en liten europatur idag. Superladda lite. Prova koncept. Glida fram. Lufta ur den på Autobahn och så in o ladda lite.. Spontansova hotell och drälla bort till Prag en sväng osv." 0kr bränsle.

Inga 400kWh där inte... Fy satan vad det hade gått åt ström i mitt fall!
"Hallå? Var är du? Ska du ha nån middag?"
"Eh, alltså, jag rullade iväg lite med bilen idag. Står i Kitzbühel och laddar lite. Kan bli sent. Kanske stannar tills i morgon. Hyr skidor tror jag, det ska snöa."

"Hm. Tror jag rullar ut på en liten europatur idag. Superladda lite. Prova koncept. Glida fram. Lufta ur den på Autobahn och så in o ladda lite.. Spontansova hotell och drälla bort till Prag en sväng osv." 0kr bränsle.

Inga 400kWh där inte... Fy satan vad det hade gått åt ström i mitt fall!

"Hallå? Var är du? Ska du ha nån middag?"
"Eh, alltså, jag rullade iväg lite med bilen idag. Står i Kitzbühel och laddar lite. Kan bli sent. Kanske stannar tills i morgon. Hyr skidor tror jag, det ska snöa."
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Absolut!+++Hebbe skrev:Och man blir aldrig för gammal! Själv är jag 76 och njuter varje gång jag sätter mig i min S70D, och det att man bara lever en gång blir mer och mer betydelsefullt med stigande ålder. Njut och kör, det blir aldrig för tidigt!!![]()

X100 lev.14/8-18.
Jag var för "till mig" på Tesla idag. Hade tänkt att en bild skulle tagas vid överlämnandet, men det enda som fanns i huvudet när jag såg den var: MIN BIL, VILKEN LÄCKERBIT! Bild kommer imorgon, även om bilen rullat 15 mil och inte är direkt "ny" dågellerstam skrev:Guldis, det är kutym med bild på bilen när man fått möjlighet att hämta en ny ...

En underbar dag/ em med nya bilen har det varit i vartfall.
Ja här bilden på bilen när den kom hem igårgellerstam skrev:Guldis, det är kutym med bild på bilen när man fått möjlighet att hämta en ny ...

Varit en underbar dag. En del nytt att lära och förstå i menyerna, men det mesta löser sig och om inte annat så finns ju Ni i forumet