Priserna på Teslas demobilar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Surfaren skrev:
Bjelke skrev:
jonsalgerier skrev:
Hej igen,

Jag pratade precis med en tjej på Tesla och hon sade att om man beställer en demobil måste den levereras innan 1/1 2017 för att fortfarande få gratis supercharge.
Det är inte riktigt så jag tolkar det när jag läser pressmeddelandet. Vet någon på rak arm om det stämmer eller om det finns ytterligare detaljer som inte nämndes i pressmeddelandet?

/Jons
Lite småaktigt av Tesla i ett sånt här fall tycker jag, dom är ju ändå redan "levererade" lixom, sånt här stärker inte precis varumärket...
Jag skulle sätta ett par spänn på att tjejen i fråga fått detta om bakfoten. Finns ju ingen rim och reson alls med att ha det så.
Tror också hon missuppfattat vad som gäller. Beställer man en demobil innan 1/1 så borde den levereras med god marginal innan 1/4. :)
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Nicke Nyfiken skrev:
Surfaren skrev:
Bjelke skrev:
jonsalgerier skrev:
Hej igen,

Jag pratade precis med en tjej på Tesla och hon sade att om man beställer en demobil måste den levereras innan 1/1 2017 för att fortfarande få gratis supercharge.
Det är inte riktigt så jag tolkar det när jag läser pressmeddelandet. Vet någon på rak arm om det stämmer eller om det finns ytterligare detaljer som inte nämndes i pressmeddelandet?

/Jons
Lite småaktigt av Tesla i ett sånt här fall tycker jag, dom är ju ändå redan "levererade" lixom, sånt här stärker inte precis varumärket...
Jag skulle sätta ett par spänn på att tjejen i fråga fått detta om bakfoten. Finns ju ingen rim och reson alls med att ha det så.
Tror också hon missuppfattat vad som gäller. Beställer man en demobil innan 1/1 så borde den levereras med god marginal innan 1/4. :)
Men om du i USA köper en ny bil den 1/3 så är chansen stor att du får den innan 1/4 men ändå får du inte fri SuperCharger. Om du beställer en demobil innan den 31/12 men tar leverans i början av Januari så tycker jag att du borde kunna få det men om du köper en demobil i mars så har jag mer förståelse om du inte får fri SuperCharger.
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

Ja jag vet inte riktigt, jag tycker att det låter lite konstigt, men hon skulle maila mig detaljerna om var informationen står.
Jag har dock inte fått det ännu, men det gör ju att det blir lite akut eftersom jag ju efter tips tidigare i tråden började titta ute i Europa och där är det leveranstid 14 dagar :shock: .

/Jons
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Dom har väl en hård press på sig att leverera ett starkt kvartal
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Nicke Nyfiken skrev:
Beställer man en demobil innan 1/1 så borde den levereras med god marginal innan 1/4. :)
Lagerbil och demobil är två olika saker.

En demobil borde betraktas som redan uttagen.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare

dstr skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Beställer man en demobil innan 1/1 så borde den levereras med god marginal innan 1/4. :)

Visst är det olika saker, men om du tittar tillbaka i tråden så handlar denna diskussionen om demobilar och att Tesla tydligen INTE anser en demobil som levererad och därmed får fri obegränsad SuC.
jonsalgerier skrev:
Hej igen,

/Jons
Jag tror som sagt att hon har fel, för det finns ingen logik i det hon säger. Skulle bilar som redan rullar omkring på vägarna med fri SuC plötsligt få begränsningar efter den 1/1?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
widell

Inlägg av widell »

dstr skrev:
vigge50 skrev:
Bjelke skrev:
vigge50 skrev:
Nu finns det två Model X demo till försäljning men även en begagnad Model X som gått 193 mil, undra om kunden var riktigt missnöjd eller vill uppdatera till autopilot 2.0?
Om det är mindre än P100D (antar att det var det) så kan det vara ngn som absolut vill ha det värsta ;)
Om det hade varit en P90D så skulle det kunna vara anledningen men det är en 90D, varför har köparen inte valt det värsta från början i så fall?

https://www.tesla.com/sv_SE/preowned/5YJXCCE24GF012617
Rullat 192 mil och momsbefläckad...

Jag gissar på ap2.0 istället.
Den X90 på 192 mil är den som låg ute på KVD i oktober. Minns jag rätt så uppnåddes aldrig reservationspriset, och några veckor senare var den istället inbytt hos Tesla.

https://www.tesla.com/sv_SE/preowned/5YJXCCE24GF012617
http://www.expressen.se/motor/bilnyhete ... i-sverige/
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

Nicke Nyfiken skrev:
dstr skrev:
Nicke Nyfiken skrev:

Visst är det olika saker, men om du tittar tillbaka i tråden så handlar denna diskussionen om demobilar och att Tesla tydligen INTE anser en demobil som levererad och därmed får fri obegränsad SuC.
jonsalgerier skrev:
Hej igen,

/Jons
Jag tror som sagt att hon har fel, för det finns ingen logik i det hon säger. Skulle bilar som redan rullar omkring på vägarna med fri SuC plötsligt få begränsningar efter den 1/1?
Nej jag tror inte att det är så hon menar. Det hon sade var att om man beställer en demobil måste den levereras innan 1/1 2017 för att omfattas av livstids gratis supercharge. Så om den levereras innan är allt peachy. Eftersom jag behöver lite tid på mig att bestämma mig och ordna med finansiering ställer det dock till det lite men jag har som sagt inte hittat information någon annanstans att det skulle vara på det sättet så det kan hända att det ordnar sig.

/Jons
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

Nu har jag fått bekräftat från två andra Tesla-säljare att för att få SC måste demo/lager-bilar levereras innan 1/1.
Det betyder att Europa-bilar måste beställas senast imorgon, och svenska bilar kanske någon gång i nästa vecka.

/Jons
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare

jonsalgerier skrev:
Nu har jag fått bekräftat från två andra Tesla-säljare att för att få SC måste demo/lager-bilar levereras innan 1/1.
Det betyder att Europa-bilar måste beställas senast imorgon, och svenska bilar kanske någon gång i nästa vecka.

/Jons
Så med andra ord kommer demobilar som redan idag kör omkring på gatorna och har fri SuC, att förlora denna efter 1/1. Det kommer ju inte att underlätta för Tesla att sälja sina gamla demobilar som ibland har gått en bra bit över 1000 mil.

Märkligt beslut kan jag tycka, men det blir ju desto bättre för oss som har fri SuC.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

jonsalgerier skrev:

/Jons
Låter jättemärkligt. Kan det verkligen vara sant? Det känns som en typisk kommunikationsmiss nånstans internt hos Tesla.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

mati skrev:
jonsalgerier skrev:

/Jons
Låter jättemärkligt. Kan det verkligen vara sant? Det känns som en typisk kommunikationsmiss nånstans internt hos Tesla.
Ja kanske, en av dem sade faktiskt att det inte alls var möjligt att beställa en Europabil efter 16:e december (oavsett SC) men jag undrar om det inte var så att hon hellre såg beställning av en svensk bil.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Jag undrar varför de inte presenterar den nya betalmodellen i detalj. Kan det vara så att den är såpass förmånlig att det inte spelar nån större roll för 95% av köparna, och att de nu vill få så många som möjligt som är på väg att beställa att faktiskt komma till skott?

Annars kommer vi antagligen se en rätt taskig försäljningsstart i början av första året.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
jonsalgerier skrev:

/Jons
Ja ungefär som när man blir nekad garantirätten vid en service om bilen hinner passera 8000 osv, och får samma besked
från flera olika i flera veckor för att sedan helt plötsligt få rakt motsatta svaret :lol:
Japp det låter exakt som ett typiskt Tesla-svar (fast den här ggn KAN det ju tyvärr vara det första svaret som stämmer).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

jonasl skrev:
Jag undrar varför de inte presenterar den nya betalmodellen i detalj. Kan det vara så att den är såpass förmånlig att det inte spelar nån större roll för 95% av köparna, och att de nu vill få så många som möjligt som är på väg att beställa att faktiskt komma till skott?
Ja, det lutar lite åt det va? Annars hade dom väl tydligt sagt hur mycket det kommer kosta.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

HelectriC skrev:
jonasl skrev:
Ja, det lutar lite åt det va? Annars hade dom väl tydligt sagt hur mycket det kommer kosta.
Och/eller att fri laddning går att köpa till för X:-
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Sålts en hel del bilar sista dagarna.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

SR-71-BlackBird skrev:
Ja, bara under gårdagen försvann det 3 stycken. Jag funderade på att uppdatera min tabell igen men det är lite av ett rörligt mål att försöka hålla sig aktuell just nu.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

Surfaren skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Ja, bara under gårdagen försvann det 3 stycken. Jag funderade på att uppdatera min tabell igen men det är lite av ett rörligt mål att försöka hålla sig aktuell just nu.
Ja jag tog en av 75D-orna 8-)
Kan nämna att jag fick ytterligare 20000 i rabatt (jämfört med det redan rabatterade priset på Teslas hemsida) av oklar anledning.

/Jons
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inlägg av MangeT »

Bara att tacka för extrarabatten. :D
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

MangeT skrev:
Ja jag valde att inte ifrågasätta saken :)
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

jonsalgerier skrev:
MangeT skrev:
Ja jag valde att inte ifrågasätta saken :)
Det är dom rabatterna som inte finns. Fråga Elon :D, grattis till ett bra pris på en underbar bil.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

jonsalgerier skrev:
Surfaren skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Kan nämna att jag fick ytterligare 20000 i rabatt (jämfört med det redan rabatterade priset på Teslas hemsida) av oklar anledning.

/Jons
Den som sist skröt här på forumet om att den fick bra rabatt fick det tillbakajusterat av Tesla.
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare

Inlägg av jonsalgerier »

dstr skrev:
jonsalgerier skrev:
Surfaren skrev:
SR-71-BlackBird skrev:

/Jons
Den som sist skröt här på forumet om att den fick bra rabatt fick det tillbakajusterat av Tesla.
Justja, nåja, vi får väl se!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

jonsalgerier skrev:
dstr skrev:
jonsalgerier skrev:
Surfaren skrev:
SR-71-BlackBird skrev:

/Jons
Justja, nåja, vi får väl se!

Han har fått avdrag för SuC som dom tar bort i den bilen :lol:
(skämtar bara men det priset motsvarar faktiskt vad dom tog betalt för fri SuC förr)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar