Nån som vill börja dra det i Sverige? Behöver 21-tums vinterdäck....

Moderator: Redaktion
Ja. Det är hög tid att Tesla börjar leverera.AnteF skrev:Nån som vill börja dra det i Sverige?
Att kräva leverans av saker som man beställde och betalade för över två år sedan? Tycker snarare att det är taskigt att inte leverera.apkungen skrev:Men är det inte lite taskigt mot Tesla?
Drar du dem inför domstol? Jag kan sponsra några advokattimmar.dstr skrev:Ja. Det är hög tid att Tesla börjar leverera.AnteF skrev:Nån som vill börja dra det i Sverige?
Det får nog ses som ganska sannolikt att Tesla kommer att kompensera liknande runt om i världen. Har väldigt svårt att se att det inte kommer en liknande talan åtminstone i USA följt av det hela i annat fall. Dstr, har du koll på om det är något datum där infon varit så mycket mer uppdaterad att man lite mer får skylla sig själv?mjwahl skrev:Nu har jag bytt in min P85dl, men jag skulle övervägt att kräva kompensation om jag hade haft den kvar. Vad har ni att förlora på att rikta krav och, om tesla slår dövörat till, stämma i rätten?
Det borde inte bli dyrt. Norrmännen har ju gjort grovjobbet redan - copy paste och lite anpassningar bara.
Inte ännu - någon här kanske vet när 701hk försvann från hemsidan? Blogginlägget som förklarade att P85D mättes med rullande start och alla andra modeller med stående är ju också "en milstolpe".Franz skrev:Dstr, har du koll på om det är något datum där infon varit så mycket mer uppdaterad att man lite mer får skylla sig själv?
Tvärt om, en allmänt riktad världsvid kompensationskampanj är högst osannolik. Tesla kommer kompensera de som ber om det. Allt annat vore ekonomisk harakiri. Som P85D ägare bör man alltså be om kompensation och var beredd att stämma om du vill och orkar.Franz skrev:Det får nog ses som ganska sannolikt att Tesla kommer att kompensera liknande runt om i världen. Har väldigt svårt att se att det inte kommer en liknande talan åtminstone i USA följt av det hela i annat fall. Dstr, har du koll på om det är något datum där infon varit så mycket mer uppdaterad att man lite mer får skylla sig själv?mjwahl skrev:Nu har jag bytt in min P85dl, men jag skulle övervägt att kräva kompensation om jag hade haft den kvar. Vad har ni att förlora på att rikta krav och, om tesla slår dövörat till, stämma i rätten?
Det borde inte bli dyrt. Norrmännen har ju gjort grovjobbet redan - copy paste och lite anpassningar bara.
Det är som med ersättning för sent flyg. Alla har rätt till det, men flygbolagen betalar bara till de som söker om det. Finns inte tillräckligt med pengar att betala alla per automatik, då hade vissa bolag kursat.mjwahl skrev:Tvärt om, en allmänt riktad världsvid kompensationskampanj är högst osannolik. Tesla kommer kompensera de som ber om det. Allt annat vore ekonomisk harakiri. Som P85D ägare bör man alltså be om kompensation och var beredd att stämma om du vill och orkar.Franz skrev:Det får nog ses som ganska sannolikt att Tesla kommer att kompensera liknande runt om i världen. Har väldigt svårt att se att det inte kommer en liknande talan åtminstone i USA följt av det hela i annat fall. Dstr, har du koll på om det är något datum där infon varit så mycket mer uppdaterad att man lite mer får skylla sig själv?mjwahl skrev:Nu har jag bytt in min P85dl, men jag skulle övervägt att kräva kompensation om jag hade haft den kvar. Vad har ni att förlora på att rikta krav och, om tesla slår dövörat till, stämma i rätten?
"igen"? - det har ju (tyvärr förmodligen) inte gjorts öht.apkungen skrev:Däremot kan jag tänka mig att man inte behöver gå igenom rättslig process igen, iaf inte i Norge.
Kanske lite väl stor skillnad här?Bod skrev:Det här borde väll innebära att alla fossilbildägare kan stämma sina fordonstillverkare. Finns väl inte en enda tillverkare som anger faktiskt effekt på drivhjulen.
Effekt på hjulen? Då har du missat vad det handlar om.Bod skrev:Det här borde väll innebära att alla fossilbildägare kan stämma sina fordonstillverkare. Finns väl inte en enda tillverkare som anger faktiskt effekt på drivhjulen.
Men om samma M5 levererar utlovad prestanda 0-100 80-120 så är det inget problem eller ?dstr skrev:Effekt på hjulen? Då har du missat vad det handlar om.Bod skrev:Det här borde väll innebära att alla fossilbildägare kan stämma sina fordonstillverkare. Finns väl inte en enda tillverkare som anger faktiskt effekt på drivhjulen.
Om en BMW M5 på 560hk hade visat sig enbart leverera 350hk så hade reklamationskön varit lång.
Självklart skulle det vara ett problem. Men det skulle inte hända, för med 350 hk skulle prestandan bli lidande, i alla lägen utom de låga farter där drivhjulsgrepp sätter gränsen.e5m1r skrev:Men om samma M5 levererar utlovad prestanda 0-100 80-120 så är det inget problem eller ?dstr skrev:Effekt på hjulen? Då har du missat vad det handlar om.Bod skrev:Det här borde väll innebära att alla fossilbildägare kan stämma sina fordonstillverkare. Finns väl inte en enda tillverkare som anger faktiskt effekt på drivhjulen.
Om en BMW M5 på 560hk hade visat sig enbart leverera 350hk så hade reklamationskön varit lång.
Nej, om den nu hade levererat som utlovat. Sen har vi 100-200 tiden som är direkt pinsam för en 700hk-bil.e5m1r skrev:Men om samma M5 levererar utlovad prestanda 0-100 80-120 så är det inget problem eller ?