Jag har beställt vinterdäck med fälg av min lokala däckhandlare. Han frågade mig om sensorerna satt i fälgen eller i bilen. Jag får inte bilen förrän i slutet på mars så jag kan inte kolla själv.
Var sitter era?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Döcktryckssensor
Moderator: Redaktion
Re: Döcktryckssensor
Sensorerna sitter i fälgarna. Tänk på att Tesla sedan några månader tillbaks har bytt sensorsystem, så de sensorer som passar äldre bilar fungerar inte på nya, har annat protokoll eller frekvens. Däckfirman måste vara observant på detta om du vill att det ska fungera. Det är iofs inte lagkrav på sensorer i Sverige då Trafikverket fick en knäpp och beslöt sig för att inte följa de nya EU-reglerna.....
Senast redigerad av Bengt, redigerad totalt 1 gånger.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
För några veckor sedan pratade jag med Tesla service i Upplands Väsby som bekräftade att de har bytt system. Ringde sedan till Tempe Dekkservice i Norge som just levererat nya Rial Lugano till mej. De räknar med att få hem sensorer kompatibla med nya Tesla-bilar om ett par veckor så jag kan byta mina.Mikke996 skrev:Konstigt,jag frågade Tesla just om detta och fick beskedet att dom inte bytt?!
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
MC Red 85D såld
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Det var inte så fasligt dyrt som jag trodde. Iof så vet jag ej om det billigare eller dyrare jämfört med andra bilmärken.Sjobelar skrev:Sensorn är integrerad med ventilen. 4 st kostar 1800 nånting hos tesla.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

1800??? Då har de chockhöjt priserna...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Om jag inte minns fel kostade mina sensorer runt 300/st när jag beställde från Tempe Dekk i Norge tillsammans med nya fälgar.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
MC Red 85D såld