Mer sånt!widell skrev:Björn Ferry i farten
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaster ... jorn-ferry


Moderator: Redaktion
Mer sånt!widell skrev:Björn Ferry i farten
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaster ... jorn-ferry
Konstigt de inte hade "suddat" namnet när de filmade vid laddboxarna.StefL skrev:Ha ha ha haaaaa - han lysnar på Helix, inte så lite 80-tal![]()
Och reportaget är gjort i klassisk SvT-anda, dvs man omnämner bara hans bil som "elbil" och är extremt noga med att inte nämna märket...
De hade ju inte suddat ut loggan på ratten heller, det hade varit väl fånigt. Men det kändes ganska stats-TV-mässigt just att de hela tiden bara sa elbil när alla vet att den enda elbilen som funkar om man bor i inlandet och vill ta sig till t.ex. Umeå är Tesla.Nicke Nyfiken skrev:Konstigt de inte hade "suddat" namnet när de filmade vid laddboxarna.StefL skrev:Ha ha ha haaaaa - han lysnar på Helix, inte så lite 80-tal![]()
Och reportaget är gjort i klassisk SvT-anda, dvs man omnämner bara hans bil som "elbil" och är extremt noga med att inte nämna märket...
När det står:widell skrev:Björn Ferry i farten
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaster ... jorn-ferry
Så får jag direkt intrycket att kommunen gjort samma fel som så många andra, dvs sätter upp Typ2 laddstolpar vid kommunhuset, ser att de inte används och sedan konstaterar att de inte finns efterfrågan. Typ2 är destinationsladdning, inte för genomrsor!Storuman har fått tre laddstolpar vid hotellet och en vid kommunhuset. Detta för att personer som passerar på väg till Hemavan ska kunna stanna och ladda bilen. Storumans kommun vill bli mer miljövänliga och det här är en bit på vägen.
50%? Emot vad då? Såvitt jag vet så är det inga utsläpp från elbilar och persontåg i Sverige.Det är elbil som gäller och tåg i stället för flyg, bara där minskar vi utsläppen med 50 procent.
Sjukt bra!widell skrev:Björn Ferry i farten
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaster ... jorn-ferry
Det där med 50% funderade jag oxo på faktiskt... Kanske vi får en förklaring av honom själv (om han nu har tid med detTeslaspolen skrev:När det står:widell skrev:Björn Ferry i farten
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaster ... jorn-ferrySå får jag direkt intrycket att kommunen gjort samma fel som så många andra, dvs sätter upp Typ2 laddstolpar vid kommunhuset, ser att de inte används och sedan konstaterar att de inte finns efterfrågan. Typ2 är destinationsladdning, inte för genomrsor!Storuman har fått tre laddstolpar vid hotellet och en vid kommunhuset. Detta för att personer som passerar på väg till Hemavan ska kunna stanna och ladda bilen. Storumans kommun vill bli mer miljövänliga och det här är en bit på vägen.
Sedan står det ju om snabbladdare längre ned, men det känns som pm Typ2 stolparna valdes för att spara pengar eller något?
50%? Emot vad då? Såvitt jag vet så är det inga utsläpp från elbilar och persontåg i Sverige.Det är elbil som gäller och tåg i stället för flyg, bara där minskar vi utsläppen med 50 procent.
Hans hushåll minskar sina totala utsläpp med 50% genom att åka elbil och tåg. Han har kanske fortfarande oljepanna i huset osv.Teslaspolen skrev:50%? Emot vad då? Såvitt jag vet så är det inga utsläpp från elbilar och persontåg i Sverige.
Det låter mer logiskt och även lite bekant, undrar om han inte sagt ngt liknande förut...kallekula skrev:Hans hushåll minskar sina totala utsläpp med 50% genom att åka elbil och tåg. Han har kanske fortfarande oljepanna i huset osv.Teslaspolen skrev:50%? Emot vad då? Såvitt jag vet så är det inga utsläpp från elbilar och persontåg i Sverige.
Med rockmusik, en jättedisplay och alla möjliga finesser gasar skidskytten Björn Ferry runt i sin elbil och han kan ladda den både vid kommunhuset och hotellet som har satt upp elstolpar. Än så länge har Ferry brummat runt i över 500 mil med sin elbil och än så länge har han aldrig blivit stående. Många tror att det är en risk att batteriet tar slut och att det finns för få elstolpar, men det finns ett till laddalternativ – hemmet.
Och enligt artikeln är det som vanligt ett antal reaktorer som står still nu när det är vinter i Sverige. 4 reaktorer med stillestånd just nu. Konspirationsteorierna är inte långt borta.leiflodde skrev:Lite kul rubrik: kärnkraftverk snabbstoppad efter batteriproblem
http://www.nyteknik.se/energi/o3-an-sna ... em-6343083
Artikeln är från förra året.Nicke Nyfiken skrev:Och enligt artikeln är det som vanligt ett antal reaktorer som står still nu när det är vinter i Sverige. 4 reaktorer med stillestånd just nu. Konspirationsteorierna är inte långt borta.leiflodde skrev:Lite kul rubrik: kärnkraftverk snabbstoppad efter batteriproblem
http://www.nyteknik.se/energi/o3-an-sna ... em-6343083
+1danni skrev:
Det här var väl en väldans fin artikel
Ha ha ha...Hammar skrev:Artikeln är från förra året.Nicke Nyfiken skrev:Och enligt artikeln är det som vanligt ett antal reaktorer som står still nu när det är vinter i Sverige. 4 reaktorer med stillestånd just nu. Konspirationsteorierna är inte långt borta.leiflodde skrev:Lite kul rubrik: kärnkraftverk snabbstoppad efter batteriproblem
http://www.nyteknik.se/energi/o3-an-sna ... em-6343083
Forsmark och Ringhals går för fullt. O1 och O3 går med begränsad effekt just nu.
Jäklars, vilken snyggingdanni skrev:
Det här var väl en väldans fin artikel
danni skrev:
Det här var väl en väldans fin artikel
Är det alltså sånt som Aftonbladet vill ta betalt för? Det är ju den recension som Teknikens Värld redan haft online gratis ett bra tag: http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... 0d-357490/Jojje167 skrev:Aftonbladet plus testar Model X 90D
http://i.imgur.com/9LBENxZ.jpg
Aaaah, komentarerna i den articklen... frustrerandedanni skrev:Är det alltså sånt som Aftonbladet vill ta betalt för? Det är ju den recension som Teknikens Värld redan haft online gratis ett bra tag: http://teknikensvarld.se/provkorning-av ... 0d-357490/Jojje167 skrev:Aftonbladet plus testar Model X 90D
http://i.imgur.com/9LBENxZ.jpg