Detta är mitt första inlägg på forumet, och svenska är inte mitt första språk, så jag är ledsen för att döda din modersmål så illa. Google translate är fortfarande min bästa vän när det gäller skriven svenska.
Jag har just flytt från Danmark, där EV ägande uppenbarligen inte avsedd för alla eftersom de har börjat att beskatta dem så mycket.
Så min första svenska bilen kommer att vara full elektrisk. Jag får en Model S 60 mellan jul och nyår och jag kan inte vänta!

Jag har naturligtvis gjort en hel del research innan jag köpte den, och det mesta har att göra med laddning. Och vad man ska göra när jag är utanför Super Charger nätverk, där CHAdeMO adapter verkar mycket bra att ha.
Så ett par dagar sedan såg jag Tesla Björns YouTube video om det norska CHAdeMO adapter låneprogram, och jag tänkte att det är fantastiskt! Har någon av er har en idé att om någon från TeslaClubSweden arbetar med något liknande för oss?
Om jag köper en adapter, kommer jag oftast använder det när jag reser långt bort, så varför inte låta andra människor använder den, i stället för det samlar damm i frunken.
I alle fall, jag ser fram emot att vara en del av denna elektriska familj!
(Länk till Björns video:https://youtu.be/3AJrVjayzmk
Med vänliga hälsningar
Jesper