Dammsuga trunken
Moderator: Redaktion
Dammsuga trunken
Kom på att robotdammsugaren kan användas på många sätt! 

Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Re: Dammsuga trunken
Ha, den var bra! Kan man polera taket med en mopprobot också?
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Men du kör ju med damsugarnas motsvarighet till Volvo då du kör Tesla kanske du skulle ha använt motsvarigheten till tesla d.v.s. Roomba
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Kanske det, men Electrolux var först med robotdammsugare redan för 15 år sedan
Plus att jag kanske inte har något val

Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Haha, nice!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tesla var knappast först med elbil eller Apple med touch telefonDesigner skrev:Kanske det, men Electrolux var först med robotdammsugare redan för 15 år sedan
Det gäller att paketera och perfektionisera

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Till Electrolux försvar så tycker jag faktiskt att deras "vanliga" damsugare är bra
Jag har också en Electrolux Robotdammsugare. En Trilobite ZA2. Batteriet börjar bli lite trött nu efter många års användning, men till trunken räcker det. Tack för tipset.
Har aldrig sett en Electrolux Robotdammsugare med den formen, snygg. Vad är det för modell. Vad jag vet tillverkar inte Electrolux robotdammsugare mer.
Har aldrig sett en Electrolux Robotdammsugare med den formen, snygg. Vad är det för modell. Vad jag vet tillverkar inte Electrolux robotdammsugare mer.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Jag lever fortfarande i den gamla världen där man hade en stor dammsugare med slang och sladd och en massa ljud. Bökigt och jobbigt och jävligt ocoolt såklart.e5m1r skrev:Men du kör ju med damsugarnas motsvarighet till Volvo då du kör Tesla kanske du skulle ha använt motsvarigheten till tesla d.v.s. Roomba
Jag funderar på att ändra på det. Men: Kan en Roomba gå över dörrtrösklar? Jag bor i ett gammalt hus med gamla dörrar och några trösklar har jag inte lyckats bygga bort. Och när jag ändå frågar, hur klarar en sådan robot av hund- och katthår? Det är ju bland det jävligaste man kan ha på golvet, även för en konventionell dammsugare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Mattor (spec med fransar) och kablar funkar inge bra hellermati skrev:Jag lever fortfarande i den gamla världen där man hade en stor dammsugare med slang och sladd och en massa ljud. Bökigt och jobbigt och jävligt ocoolt såklart.e5m1r skrev:Men du kör ju med damsugarnas motsvarighet till Volvo då du kör Tesla kanske du skulle ha använt motsvarigheten till tesla d.v.s. Roomba
Jag funderar på att ändra på det. Men: Kan en Roomba gå över dörrtrösklar? Jag bor i ett gammalt hus med gamla dörrar och några trösklar har jag inte lyckats bygga bort. Och när jag ändå frågar, hur klarar en sådan robot av hund- och katthår? Det är ju bland det jävligaste man kan ha på golvet, även för en konventionell dammsugare.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Mattor har vi nästan inga kvar, de får vid den här årstiden ett konstigt mönster som liknar stora tassavtryck. Det kan iofs hänga ihop med att det är två stora wannabe-vargar som klafsar omkring här hemma.Bjelke skrev:Mattor (spec med fransar) och kablar funkar inge bra hellerinte heller kattleksaker och liknande prylar heller
![]()
Roomba skall enligt testerna klara kablar ganska bra. Men jag är ändå rädd att jag har för mycket bråte på golvet. Lite som robotgräsklipparen som gick bet på alla hundben, leksaker och även äpplen som brukar ligga utspridda över hela gräsmattan. I just gräsklipparsammanhanget har jag gått tillbaka till manuell klippning. Det är därför jag hittills inte har vågat att köpa en robotdammsugare.
Jag brukade hitta min gardinstång ifrån köket inne i mitt sovrum när jag körde Roomba på heltid 

- lator
- Teslaägare
Electrolux verkar vara "up and going"... Denna måste ju passa bättre för trunken!
https://www.siba.se/hus-och-hem/dammsug ... 0tg-130230
https://www.siba.se/hus-och-hem/dammsug ... 0tg-130230
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Bod skrev:Jag har också en Electrolux Robotdammsugare. En Trilobite ZA2. Batteriet börjar bli lite trött nu efter många års användning, men till trunken räcker det. Tack för tipset.
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Designer skrev:Bod skrev:Jag har också en Electrolux Robotdammsugare. En Trilobite ZA2. Batteriet börjar bli lite trött nu efter många års användning, men till trunken räcker det. Tack för tipset.
Jag hade också en Trilobite som var toppen tills batteriet dog. Det här är den nya Electrolux roboten, riktigt bra !
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Häftigt, habegäret växer. Nu har visserligen hustru sett till att vi har RUT-hjälp men undrar om vi inte behöver en frisk robotdammsugare ändå. 

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Ja, habegär här också. Den där trekantiga verkar ju genomtänkt. Funkar det inte hemma så funkar det garanterat på kontoret. Och vi har inte nån RUT som rotar...Bod skrev:Häftigt, habegäret växer. Nu har visserligen hustru sett till att vi har RUT-hjälp men undrar om vi inte behöver en frisk robotdammsugare ändå.
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Kör en Roomba 7xx sen några år. Blande det bästa jag köpt, ligger i samma liga som robbotgräsklipparen ....mati skrev:Jag lever fortfarande i den gamla världen där man hade en stor dammsugare med slang och sladd och en massa ljud. Bökigt och jobbigt och jävligt ocoolt såklart.e5m1r skrev:Men du kör ju med damsugarnas motsvarighet till Volvo då du kör Tesla kanske du skulle ha använt motsvarigheten till tesla d.v.s. Roomba

Dammsugarrobbotens köpa eller icke köpa är ett lika enkelt val som Teslan. Har du råd så köp! Och köp en med schemaläggning så den kan gå när du är i Teslan!
Psst: Om tröskeln är gränsfallshög kan du kanske montera en list så att tröskeln blir mjukare/rundare?!
Tesla Model Y
Tack för din utförliga beskrivning.gellerstam skrev:Kör en Roomba 7xx sen några år. Blande det bästa jag köpt, ligger i samma liga som robbotgräsklipparen ....mati skrev:Jag lever fortfarande i den gamla världen där man hade en stor dammsugare med slang och sladd och en massa ljud. Bökigt och jobbigt och jävligt ocoolt såklart.e5m1r skrev:Men du kör ju med damsugarnas motsvarighet till Volvo då du kör Tesla kanske du skulle ha använt motsvarigheten till tesla d.v.s. Roomba
Jag funderar på att ändra på det. Men: Kan en Roomba gå över dörrtrösklar? Jag bor i ett gammalt hus med gamla dörrar och några trösklar har jag inte lyckats bygga bort. Och när jag ändå frågar, hur klarar en sådan robot av hund- och katthår? Det är ju bland det jävligaste man kan ha på golvet, även för en konventionell dammsugare.Vi har två honkatter (Kungen och Silvia) och det funkar kalasbra med Robban. Då är det mer problem med hår från frun och dottern som fasnar i valsen. Robban är schemalaggd att gå varje vardag kl tio så att han endast stör katternas förmiddagsvila. Sen säger han till ca två ggr i veckan när magen är full ... Han kör gärna över mindre trösklar på ca 1cm (Jag har ingen högre så jag vet inte hur det går då.) och när hans husse är på humör bärs Robban ner i källaren och han får leka runt i rummen i källaren. Det tycker han är jättespännade. Precis som med gräsklipparen så fungerar han bäst när det inte ligger fel sortes saker/leksaker framme i hans arbetsområde. Detta lär även barnen att inte sprida sina saker överallt, ytterligare ett stort +. Soffbenen får gärna vara ca 10cm så att han kommer in under. Sedan Robban flyttade in hos oss har den allmäna dammningen på hyllor och fönsterbänkar minskat avsevärt. Det är verkligen skönt att komma hem till nydammsuget golv. Dock misstänker jag att dammråttorna tycker mindre om Robban ty de kommer inte fram alls lika ofta nu längre.
Dammsugarrobbotens köpa eller icke köpa är ett lika enkelt val som Teslan. Har du råd så köp! Och köp en med schemaläggning så den kan gå när du är i Teslan!
Psst: Om tröskeln är gränsfallshög kan du kanske montera en list så att tröskeln blir mjukare/rundare?!

Jag är verkligen sugen på en robot men jag har tyvärr lite nivåskillnader i lägenheten. Kommer roboten köra ut för alla krön eller finns det någon som känner av dessa?
Skickat från min D6603 via Tapatalk
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Min iRobot Roomba 7xx har trappsensor så den vänder vid trappsteg. Vet dock ej vilken höjd på nivåskillnad som behövs. Ser rätt läskigt ut när man ställer den på köksön dock. Men funkar fin fint.Castro90 skrev:Jag är verkligen sugen på en robot men jag har tyvärr lite nivåskillnader i lägenheten. Kommer roboten köra ut för alla krön eller finns det någon som känner av dessa?
Skickat från min D6603 via Tapatalk

Min uppfatning är att det är vanligt att städrobbotar har trappsensor.
Tesla Model Y
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Har en fyra år gammal Samsung som fixar trappor utan problem.
Den kör inte över kanten alltså. Har dessutom en kamera uppåt och försöker lista ut hur rummet ser ut så den städar rätt effektivt och inte helt slumpmässigt.
Funkar dock dåligt med hår, blev förvisad till källaren när vi hade hus och höll det dammfritt.
Sen flyttade vi och skaffade barn och nu jobbar RUT hos oss varannan vecka.. lite dyrare men mycket bättre eftersom det inte bara är dammsugning
Den kör inte över kanten alltså. Har dessutom en kamera uppåt och försöker lista ut hur rummet ser ut så den städar rätt effektivt och inte helt slumpmässigt.
Funkar dock dåligt med hår, blev förvisad till källaren när vi hade hus och höll det dammfritt.
Sen flyttade vi och skaffade barn och nu jobbar RUT hos oss varannan vecka.. lite dyrare men mycket bättre eftersom det inte bara är dammsugning

Model Y LR AWD 2022