Fick det felmeddelandet när jag skulle ladda på Silja, testade både Shuko och 3fas. Bör jag oroa mig? Dom som jobbade på båten sa att det finns några Teslor som fått samma fel. Dock har jag laddat på samma båt förut.
Någon som upplevt liknande, att på någon specifik landningsplats fått samma felmeddelande?
Charge Cable Fault
Moderator: Redaktion
- peterlauri
- Teslaägare
Re: Charge Cable Fault
Provade du med att reseta UMC:n röd knapp under "lådan" på sladden?
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
- peterlauri
- Teslaägare
NeppsAmpera skrev:Provade du med att reseta UMC:n röd knapp under "lådan" på sladden?

kan va att båten har lite mkt spänning mellan jord och nolla, kan vara uppåt 7 volt ibland, därav skylten med "drag nollskruven ordentligt" på äldre proppskåp, kommer ej ihåg exakt text, vet inte var teslans gräns går
ta fram voltmetern nästa gång....
ms 76132 "Eleamore"
- peterlauri
- Teslaägare
Kollade faktiskt med voltmeter12man skrev:kan va att båten har lite mkt spänning mellan jord och nolla, kan vara uppåt 7 volt ibland, därav skylten med "drag nollskruven ordentligt" på äldre proppskåp, kommer ej ihåg exakt text, vet inte var teslans gräns går

Fungerar UMCn i övrigt?
Jag tror det kan ha att göra med båten i sig att göra (även om du laddat på den innan)
Den erfarenhet jag har av Fartyg och el (pre-tesla), var MoMek i Flottan, så kan man som redan nämnts ha problem med Nollan på "fartygsnätet". Ett annat uttag kan vara ett alternativ att prova, men en sådan sak som vilken maskin som går för dagen för att generera elen kan också påverka.
/Jocce
Jag tror det kan ha att göra med båten i sig att göra (även om du laddat på den innan)
Den erfarenhet jag har av Fartyg och el (pre-tesla), var MoMek i Flottan, så kan man som redan nämnts ha problem med Nollan på "fartygsnätet". Ett annat uttag kan vara ett alternativ att prova, men en sådan sak som vilken maskin som går för dagen för att generera elen kan också påverka.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Ett fartyg kan väl inte vara jordat. Vad heter det då? Vattnat? 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
finns 2 sätt
1 ta vägen via lilla och stora london

2 ta med en jordfräs
1 ta vägen via lilla och stora london

2 ta med en jordfräs
ms 76132 "Eleamore"