Chademo
Moderator: Redaktion
Re: Chamedo
Ni som bor nära ziggy kan väl hyra den av honom de få gånger den behövs.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Kan man hyra den av dig om man skall till Norrland?ziggy skrev:Betalade i samband med beställning drygt 9000SEK fick tillbaka ca 5000, så någonstans mellan 4000-5000 SEK.
Skulle jag ha köpt en idag? Nej med tanke på alla SC där ute.
Lite glest med SC i Norrland, tyvärr.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Vilken internetsida kan man köpa Chamedo från?
(Den amerikanska står ju fortfarande ”coming soon")
(Den amerikanska står ju fortfarande ”coming soon")
Model S85 oktober 2014 - augusti 2017. 16.300 underbara mil.
Tesla X90D augusti 2017 ->
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Ingen, för tillfället.
Du kan beställa ChaDeMo adaptern antingen i samband med bilköpet, eller från Tesla Motors butiker i Täby C eller Infra City.
Du kan beställa ChaDeMo adaptern antingen i samband med bilköpet, eller från Tesla Motors butiker i Täby C eller Infra City.
Jag beställde från Sthlm idag. 4.000kr inkl moms.TiborBlomhall skrev:Ingen, för tillfället.
Leveransdatum någon gång mellan nästa vecka och evigheten.
Har också beställt. 3900 kr om man ska vara exakt med priset. Oklart när leveransen blir.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag har också beställt, har beräknad leverans av P85D till mitten av mars. Min DS tror att jag kommer att få den tills dess men vi får väl se.
Oj. Så snabbt? Det vore ju guld om dom är så snabba.Idesta skrev:Jag har också beställt, har beräknad leverans av P85D till mitten av mars. Min DS tror att jag kommer att få den tills dess men vi får väl se.
Jag har slängt ut en fråga i norska forumet på fb om någon vill sälja sin/hyra ut några månader men inte fått något napp ännu.
Det största problemet jag ser med ChaDeMo-laddarna är att det verkar vara en laddare på varje ställe. Är den ur funktion så finns det ingen redundans. Är den upptagen så får man vänta och det kan ju bli länge.
SC är så mycket bättre med flera laddare på samma ställe. Kanske köper jag en ChaDeMo adapter ändå bara för att ha möjligheten. Den var ju inte så dyr, men jag tror tyvärr att den bara blir liggande.
SC är så mycket bättre med flera laddare på samma ställe. Kanske köper jag en ChaDeMo adapter ändå bara för att ha möjligheten. Den var ju inte så dyr, men jag tror tyvärr att den bara blir liggande.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Ja. Verkligen 

Om jag hörde rätt har han vart på 4 Chademoladdare. En blockerad av ej laddbar bil (Iced) De andra 3 avstängda. Så Femte gången gillt.
12 kW! Om jag hade kommet precis efter honom så hade jag ju kunnat övertala honom att bara ladda till 80% Då behöver jag bara vänta 3 timmar 15 minuter innan min tur. Det är ju inte ok ens som destinationsladdare. Vem vill gå ut och byta plats mitt i natten vid ett hotell.
Det måste finnas flera laddplatser på varje ställe annars är det ju ingen idé att slösa räckvidd på att söka upp det bara för att konstatera att kön är orimlig.
12 kW! Om jag hade kommet precis efter honom så hade jag ju kunnat övertala honom att bara ladda till 80% Då behöver jag bara vänta 3 timmar 15 minuter innan min tur. Det är ju inte ok ens som destinationsladdare. Vem vill gå ut och byta plats mitt i natten vid ett hotell.
Det måste finnas flera laddplatser på varje ställe annars är det ju ingen idé att slösa räckvidd på att söka upp det bara för att konstatera att kön är orimlig.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Re: Chademo
Jag fick idag e-post från Accessories-EU att det nu blivit min tur att beställa om jag fortfarande är intresserad, så nu har jag beställt, och jag antar att den dyker upp i Upplands Väsby om någon vecka.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Samma härbylund skrev:Jag fick idag e-post från Accessories-EU att det nu blivit min tur att beställa om jag fortfarande är intresserad, så nu har jag beställt, och jag antar att den dyker upp i Upplands Väsby om någon vecka.

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Samma här. Äntligen.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Efter det mailet tog det några veckor innan jag fick mail om att den ankommit till Upplands Väsby och att dom skulle skicka vidare hem till mig. Det var i torsdags och nu inväntar jag leverans.mahulkp skrev:Samma härbylund skrev:Jag fick idag e-post från Accessories-EU att det nu blivit min tur att beställa om jag fortfarande är intresserad, så nu har jag beställt, och jag antar att den dyker upp i Upplands Väsby om någon vecka.
Kostade det något extra att få den hemskickad?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Det vet jag inte, men troligen inte.Feddan skrev:Kostade det något extra att få den hemskickad?
Jag fick nedanstående mail:
Hej xxxxxx
Vill bara meddela dig att din beställda Chademo adapter nu anlänt och kommer att skickas till dig
Vänligen
J
Jag skippade. Kommer aldrig använda den...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Kanske besvarats tidigare. Men vad är svenska priset satt till?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
4.000 plus moms
matbl skrev:Kanske besvarats tidigare. Men vad är svenska priset satt till?
3900 kr inklusive moms fick jag som offertTomsjotun skrev:4.000 plus moms
Ahh. Ok. Perfekt.
Tog för givet att priset jag fick var ex. moms
Tog för givet att priset jag fick var ex. moms
Har nu fått hem adaptern. Vi kanske kan öppna en tråd för stationer som fungerar bra. Ska åka lite i Sverige denna veckan så jag hoppas få chans att testa.