Uppvärmda sidobackspeglar
Moderator: Redaktion
Uppvärmda sidobackspeglar
Hej!
Hittar ingen av och på funktion. Är det automatiskt? Tycker att den torkar fukt dåligt på speglar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hittar ingen av och på funktion. Är det automatiskt? Tycker att den torkar fukt dåligt på speglar.
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Re: Uppvärmda sidobackspeglar
Kopplas på och av tillsammans med uppvärmningen av bakrutan.tr1 skrev:Hej!
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Det görs väl med knappen för uppvärmd ruta, den högra knappen på bilden nedan:tr1 skrev:Hej!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Aha, logiskt, eller?
Tack!
Tack!
X 90D (levererad 26 september 2016)
Samma symbol på knappen jag trycker på i min Kia. Inte så vanligt att ha hela GUI:t för klimatanläggningen integrerat i skärmen dock men det vänjer man sig snabbt vid och sedan undrar man varför alla andra bilar måste ha otal med statiska knappar för varje liten funktion.tr1 skrev:Aha, logiskt, eller?
Tack!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Om du trycker fram inställningssidan med klimat fliken så ser du att backspeglarna blir röd-färgade tillsammans med uppvärmningen av bakrutan.
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Om man har vinterpaketet.Waxinator skrev:Om du trycker fram inställningssidan med klimat fliken så ser du att backspeglarna blir röd-färgade tillsammans med uppvärmningen av bakrutan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Mina tidigare bilar skötte detta automatiskt
De stod nog på en hel del i onödan
Tesla kanske valt denna lösning för att spara energi ?
De stod nog på en hel del i onödan
Tesla kanske valt denna lösning för att spara energi ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- lator
- Teslaägare
? Värme för bakruta och speglar är väl standardutrustning ?bylund skrev:Om man har vinterpaketet.Waxinator skrev:Om du trycker fram inställningssidan med klimat fliken så ser du att backspeglarna blir röd-färgade tillsammans med uppvärmningen av bakrutan.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Ja uppvärmningen är standard det, men man har inte den fliken för reglage som Waxinator nämner, så man kan inte se den fina röda färgen på skärmen.lator skrev:? Värme för bakruta och speglar är väl standardutrustning ?bylund skrev:Om man har vinterpaketet.Waxinator skrev:Om du trycker fram inställningssidan med klimat fliken så ser du att backspeglarna blir röd-färgade tillsammans med uppvärmningen av bakrutan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Standardpaketet har uppvärmda sidospeglar liksom bakrutedefroster som så många andra bilar idag.bylund skrev:Om man har vinterpaketet.Waxinator skrev:Om du trycker fram inställningssidan med klimat fliken så ser du att backspeglarna blir röd-färgade tillsammans med uppvärmningen av bakrutan.
Vinterpaket har eluppvärmda säten, eluppvärmd ratt, avfrostningsfunktion för torkarblad och spolarvätska.
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Som jag skrev innan, det var inställningssidan jag syftade på "om man har vinterpaketet", inte huruvida man har uppvärmda backspeglar och bakruta eller ej.Waxinator skrev:Standardpaketet har uppvärmda sidospeglar liksom bakrutedefroster som så många andra bilar idag.bylund skrev:Om man har vinterpaketet.Waxinator skrev:Om du trycker fram inställningssidan med klimat fliken så ser du att backspeglarna blir röd-färgade tillsammans med uppvärmningen av bakrutan.
Vinterpaket har eluppvärmda säten, eluppvärmd ratt, avfrostningsfunktion för torkarblad och spolarvätska.
- lator
- Teslaägare
Aha. Men "knappen" sitter väl på samma ställe?bylund skrev:Ja uppvärmningen är standard det, men man har inte den fliken för reglage som Waxinator nämner, så man kan inte se den fina röda färgen på skärmen.lator skrev:? Värme för bakruta och speglar är väl standardutrustning ?bylund skrev:Om man har vinterpaketet.Waxinator skrev:Om du trycker fram inställningssidan med klimat fliken så ser du att backspeglarna blir röd-färgade tillsammans med uppvärmningen av bakrutan.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

@Bylund Jag såg det nu. Din korrektion kom under tiden jag skrev mitt svar...
Noterar även att forumet har sommartid fortfarande.

Det är en knapp i nederkant på skärmen, vinterpaket eller inte.lator skrev:Aha. Men "knappen" sitter väl på samma ställe?bylund skrev:Ja uppvärmningen är standard det, men man har inte den fliken för reglage som Waxinator nämner, så man kan inte se den fina röda färgen på skärmen.lator skrev:? Värme för bakruta och speglar är väl standardutrustning ?bylund skrev:Om man har vinterpaketet.Waxinator skrev:Om du trycker fram inställningssidan med klimat fliken så ser du att backspeglarna blir röd-färgade tillsammans med uppvärmningen av bakrutan.
Du får själv gå in och ändra det under inställningar.Waxinator skrev:@Bylund Jag såg det nu. Din korrektion kom under tiden jag skrev mitt svar...![]()
Tack ! Fixat.
Spolar båda vindrutetorkarna ut spolarvätska på era Model X? I morse funkade bara den på passagerarsidan och det blev inget vidare resultat på förarsidan.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Inga problem här.Johnalm skrev:Spolar båda vindrutetorkarna ut spolarvätska på era Model X? I morse funkade bara den på passagerarsidan och det blev inget vidare resultat på förarsidan.
Okej, ska värma munstyckena en stund och prova igen då...Svenssons skrev:Inga problem här.Johnalm skrev:Spolar båda vindrutetorkarna ut spolarvätska på era Model X? I morse funkade bara den på passagerarsidan och det blev inget vidare resultat på förarsidan.

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Det ska ju vinterpaketet ta hand om.Johnalm skrev:Okej, ska värma munstyckena en stund och prova igen då...Svenssons skrev:Inga problem här.Johnalm skrev:Spolar båda vindrutetorkarna ut spolarvätska på era Model X? I morse funkade bara den på passagerarsidan och det blev inget vidare resultat på förarsidan.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Monark1954
- Teslaägare
När vi ändå är inne på vinterpaketet och dess inställningar så drar jag iväg till rattvärmen.
Jag skulle varit ytterst tacksam om den var på när jag slog på den när kylan kommer och sen väljer jag att slå av den en varm vårvinterdag.
Rattvärme är fantastiskt för kalla händer, tråkigt att man måste stega sig in i bilden för vinterpaketet var gång man kör iväg.
Jag skulle varit ytterst tacksam om den var på när jag slog på den när kylan kommer och sen väljer jag att slå av den en varm vårvinterdag.
Rattvärme är fantastiskt för kalla händer, tråkigt att man måste stega sig in i bilden för vinterpaketet var gång man kör iväg.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Håller med, rattvärmen slår jag på nästan varje gång direkt vid körningen numera. Skulle vara gött om den inte nollställdes varje gång.Monark1954 skrev:När vi ändå är inne på vinterpaketet och dess inställningar så drar jag iväg till rattvärmen.
Om ni slår på sätesvärme och rattvärme samt andra defrost innan ni lämnar bilen så går de på när ni slår på hvac via appen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Hur är det med bakrutevärmningen?Svenssons skrev:Håller med, rattvärmen slår jag på nästan varje gång direkt vid körningen numera. Skulle vara gött om den inte nollställdes varje gång.Monark1954 skrev:När vi ändå är inne på vinterpaketet och dess inställningar så drar jag iväg till rattvärmen.
Stängs den också av varje gång ni stänger av bilen?
På min Model S utan vinterpaketet så startar bakrutevärmningen automatiskt, om jag lämnat den på när jag parkerade bilen.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015