Begagnad model s P85D L på gång, ok pris?
Moderator: Redaktion
Begagnad model s P85D L på gång, ok pris?
Har en begagnad model s P85D L på gång för 900' kr, bilen har allt utom bakåtvända stolar och 21" hjul och har gått 6000 mil, uttagen mars -15 och i fint skick. Vad är er bedömning är det ett rimligt pris?
Re: Begagnad model s P85D L på gång, ok pris?
Spontant låter det som ett bra pris. Allt under 1Mkr känns rimligt.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja om den är i riktigt bra skick så måste det väl vara ett bra pris 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Bra pris, speciellt om inte momssmittad!
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Tack för era kommentarer. Jag har fått mina tankar bekräftade av er, tyvärr delas de inte av alla i familjen... Bilen är inte momssmittad och dessutom har den den röda fina lacken.
Boka en provkörning så att alla får uppleva bilen, så är det klart sen.Male78 skrev:Tack för era kommentarer. Jag har fått mina tankar bekräftade av er, tyvärr delas de inte av alla i familjen... Bilen är inte momssmittad och dessutom har den den röda fina lacken.
Tack men det kortet har jag redan spelat ut, 6-åringen är på min sida, 1-åringen kan jag nog övertala med en glass eller dylikt. För resten av familjen är det viktigt att det är rätt pris och dessutom känner hon oro eftersom restvärdesgarantin inte kan flyttas med från nuvarande ägare.dstr skrev:Boka en provkörning så att alla får uppleva bilen, så är det klart sen.Male78 skrev:Tack för era kommentarer. Jag har fått mina tankar bekräftade av er, tyvärr delas de inte av alla i familjen... Bilen är inte momssmittad och dessutom har den den röda fina lacken.
Båda mina Teslor har jag köpt utan att blanda in resten av familjenMale78 skrev:Tack för era kommentarer. Jag har fått mina tankar bekräftade av er, tyvärr delas de inte av alla i familjen... Bilen är inte momssmittad och dessutom har den den röda fina lacken.

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Du måste ju förklara att denna bilaffär skall göras med både hjärta och hjärna. Med fokuset på ditt hjärta så måste väl ändå hon som älskande hustru vilja ömt vårda och bidra till din lycka? Jag brukar lyckas få igenom det jag vill, dessvärre oftast till kostnad av att jag sedan måste förstå hur mycket den är Celine-väskan eller de här Louboutin skorna skulle betyda för henne.Male78 skrev:Tack men det kortet har jag redan spelat ut, 6-åringen är på min sida, 1-åringen kan jag nog övertala med en glass eller dylikt. För resten av familjen är det viktigt att det är rätt pris och dessutom känner hon oro eftersom restvärdesgarantin inte kan flyttas med från nuvarande ägare.dstr skrev:Boka en provkörning så att alla får uppleva bilen, så är det klart sen.Male78 skrev:Tack för era kommentarer. Jag har fått mina tankar bekräftade av er, tyvärr delas de inte av alla i familjen... Bilen är inte momssmittad och dessutom har den den röda fina lacken.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Nu förstår jag inte riktigt hur ni resonerar. Vad ska ni ha restvärdesgarantin till?Male78 skrev:Tack men det kortet har jag redan spelat ut, 6-åringen är på min sida, 1-åringen kan jag nog övertala med en glass eller dylikt. För resten av familjen är det viktigt att det är rätt pris och dessutom känner hon oro eftersom restvärdesgarantin inte kan flyttas med från nuvarande ägare.
Jag orkar inte räkna i detalj, men ni är på väg att köpa en bil som bara tappat hälften av värdet på restvärdesgarantin på 2/3 av garantitiden. Risken att den skulle trilla ner till restvärdesgarantin efter 1 år känns som minimal. Att den skulle falla under känns som obefintlig. Räknar man på avdrag för körda mil så faller det ännu lägre.
edit: för att förtydliga, jämför man med nypriset för en liknande bil så är restvärdesgarantin ni jagar 600k av ett nypris på närmare 1500k.
Tack, JAG, är helt med på ditt resonemang men som bekant så blir man "sällan profet i sin egen hemstad".dstr skrev:Nu förstår jag inte riktigt hur ni resonerar. Vad ska ni ha restvärdesgarantin till?Male78 skrev:Tack men det kortet har jag redan spelat ut, 6-åringen är på min sida, 1-åringen kan jag nog övertala med en glass eller dylikt. För resten av familjen är det viktigt att det är rätt pris och dessutom känner hon oro eftersom restvärdesgarantin inte kan flyttas med från nuvarande ägare.
Jag orkar inte räkna i detalj, men ni är på väg att köpa en bil som bara tappat hälften av värdet på restvärdesgarantin på 2/3 av garantitiden. Risken att den skulle trilla ner till restvärdesgarantin efter 1 år känns som minimal. Att den skulle falla under känns som obefintlig. Räknar man på avdrag för körda mil så faller det ännu lägre.
edit: för att förtydliga, jämför man med nypriset för en liknande bil så är restvärdesgarantin ni jagar 600k av ett nypris på närmare 1500k.
dstr skrev:Nu förstår jag inte riktigt hur ni resonerar. Vad ska ni ha restvärdesgarantin till?Male78 skrev:Tack men det kortet har jag redan spelat ut, 6-åringen är på min sida, 1-åringen kan jag nog övertala med en glass eller dylikt. För resten av familjen är det viktigt att det är rätt pris och dessutom känner hon oro eftersom restvärdesgarantin inte kan flyttas med från nuvarande ägare.
Tack, JAG, är med på hur du räknar men som bekant blir man sällan "profet i sin egen hemstad"

Nu är det klart, har precis tagit över bilen och ser med tillförsikt fram emot familjens reaktioner...
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Grattis!!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vrål, skrik, hysteriskt skratt, nervösa sammanbrott, selfies, lyckorus brukar vara dom vanligaste i den typen av bilMale78 skrev:Nu är det klart, har precis tagit över bilen och ser med tillförsikt fram emot familjens reaktioner...

(och ungefär i den ordningen)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Grymt! Göm den i en adventskalender 

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14