Göteborg? What the SUC....
Moderator: Redaktion
Re: Göteborg? What the SUC....
Ulricehamn tycker jag är bäst. SuC nere vid sjön hade blivit både vackert och användbart.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
Jag ser gärna SuC på ställen där det finns något att göra, gärna lite natur/kultur. Burgarhak blir man fort mätt på. Jung: summa 1 megamack, stänger kl 22. Arboga: utslängt på ett gärde, visserligen med en mack och tre-fyra simplare hak. Falkenberg dito, 3 km in till "stan" med kafeer och stadspark längs ån. Min favorit så långt är Karlstad - visserligen 20 min promenad men längs älven och in till en levande stad, alt kanonfin skogspark! (Mackar och hak för den så hugade.)
Behöver ofta ladda på vägen västkusten -- Sth. Lidköping är mysigt, men kan inte fullt utnyttja de (gratis) 22 kW vid Rådhuset eftersom jag bara har enkelladdare och 11 kW tar lätt för lång tid om man vill ha in några mil. Laxå vore ett bra alternativ, halvvägs, men saknar nu vettig ladd.
Lite civilisation behöver man, åtminstone WC.
Min enkla penny spent.
Behöver ofta ladda på vägen västkusten -- Sth. Lidköping är mysigt, men kan inte fullt utnyttja de (gratis) 22 kW vid Rådhuset eftersom jag bara har enkelladdare och 11 kW tar lätt för lång tid om man vill ha in några mil. Laxå vore ett bra alternativ, halvvägs, men saknar nu vettig ladd.
Lite civilisation behöver man, åtminstone WC.
Min enkla penny spent.
Ju närmare en större stad desto mer okynnesladdning för locals.
Samma sak med köpcentrum som tex Torp. Folk står i 2-3h medan dom storhandlar.
Visst, allt blir en avvägning. Men för MIG mig mig är det absolut viktigast att JAG jag jag har det bra. Och se det bestämmer frugan. Hon vill ogärna knata runt på en parkering och frysa, eller plågas av dunkadunka i en utkyld burgarbar med slaka, översalta pommes. Hellre fika på ett trevligt kafé eller en upplyftande promenad, gärna till något museum, medan vi laddar -- inte dessutom. Så är realiteten.bullen skrev:Ju närmare en större stad desto mer okynnesladdning för locals.

Och i Torp måste man gå minst en kilometer, över huvudleden och/eller motorvägen, för att storhandla, annat än på Biltema (½ km) eller Plantagen (1 km). Gör folk verkligen det? Där verkar det vara mest norskar som laddar, på väg.
De flesta eller iaf många norskar är inte på väg. Torp är målet. Dom ställer bilen på suc o handlar. Brukar själv gå över o handla på Maxi. Då är bilen färdigladdad lagom till man är tillbaka.
Jahaja, där ser man. Jag vart nummer 12 i kö till 8 platser där en gång, men då åkte jag hem för att jag kunde. Fick inget intryck av många frånvarande förare, men kollade heller inte så noga. Jag skulle nog inte släpa en fylld kundvagn hela den vägen. Möjligen lämna den med en bulvan lite närmare köpladan i så fall medan jag hämtade bilen.bullen skrev:De flesta eller iaf många norskar är inte på väg. Torp är målet. Dom ställer bilen på suc o handlar. Brukar själv gå över o handla på Maxi. Då är bilen färdigladdad lagom till man är tillbaka.
Jag ska till Torslanda den 25e och måste ladda bilen någonstans i närheten men äger ingen CHAdeMO adapter. Finns det någonstans att ladda som fungerar som inte kräver CHAdeMO?
Volvo Cars Torslanda har 5 trefasladdare med fast kabel + runt 30 st enfas med typ-2-kontakt och 4 schuko. Incharge-tag/kort behövs (appen funkar inte, då laddarna inte finns med där). Mer eller mindre tjockt på alla platser på vardagarna, men den 25:e lär det vara luftigt på parkeringarna...aikalex skrev:Jag ska till Torslanda den 25e och måste ladda bilen någonstans i närheten men äger ingen CHAdeMO adapter. Finns det någonstans att ladda som fungerar som inte kräver CHAdeMO?
ICA Maxi Amhult har en Typ2:a med kabel.
Sen har du Gbg Energiladdarna som mest ses som Chademo/CCS-laddaren, men som även har 22kW AC Typ2 fast kabel. Du har ingen riktigt i krokarna, men Eriksberg, Chapmans Torg och Frölunda Torg ligger ju skapligt i krokarna för en laddutflykt.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Dubbelpost...
Senast redigerad av MSO, redigerad totalt 1 gånger.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Trippelpost...

Senast redigerad av MSO, redigerad totalt 1 gånger.
Är det så man gör för att få många inlägg, dubbelciterar sig självMSO skrev:MSO skrev:MSO skrev:Volvo Cars Torslanda har 5 trefasladdare med fast kabel + runt 30 st 16A enfas med typ-2-kontakt och 4st 10-13A schuko. Incharge-tag/kort behövs (appen funkar inte, då laddarna inte finns med där). Mer eller mindre tjockt på alla platser på vardagarna, men den 25:e lär det vara luftigt på parkeringarna...aikalex skrev:Jag ska till Torslanda den 25e och måste ladda bilen någonstans i närheten men äger ingen CHAdeMO adapter. Finns det någonstans att ladda som fungerar som inte kräver CHAdeMO?
Sen har du Gbg Energiladdarna som mest ses som Chademo/CCS-laddaren, men som även har 22kW AC Typ2 fast kabel. Du har ingen riktigt i krokarna, men Eriksberg, Chapmans Torg och Frölunda Torg ligger ju skapligt i krokarna för en laddutflykt.

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Det är ett gammalt beprövat trick som provats av många medlemmar på TCS.chpaulin skrev:Är det så man gör för att få många inlägg, dubbelciterar sig självMSO skrev:MSO skrev:MSO skrev:Volvo Cars Torslanda har 5 trefasladdare med fast kabel + runt 30 st 16A enfas med typ-2-kontakt och 4st 10-13A schuko. Incharge-tag/kort behövs (appen funkar inte, då laddarna inte finns med där). Mer eller mindre tjockt på alla platser på vardagarna, men den 25:e lär det vara luftigt på parkeringarna...aikalex skrev:Jag ska till Torslanda den 25e och måste ladda bilen någonstans i närheten men äger ingen CHAdeMO adapter. Finns det någonstans att ladda som fungerar som inte kräver CHAdeMO?
Sen har du Gbg Energiladdarna som mest ses som Chademo/CCS-laddaren, men som även har 22kW AC Typ2 fast kabel. Du har ingen riktigt i krokarna, men Eriksberg, Chapmans Torg och Frölunda Torg ligger ju skapligt i krokarna för en laddutflykt.![]()
Ett annat sätt är att göra helt meningslösa inlägg som inte tillför diskussionen något. Men det har jag aldrig set någon göra på TCS.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Ica Maxi i Torslanda har enfasladdare. Men då får du handla väldigt längeaikalex skrev:Jag ska till Torslanda den 25e och måste ladda bilen någonstans i närheten men äger ingen CHAdeMO adapter. Finns det någonstans att ladda som fungerar som inte kräver CHAdeMO?

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Tack för tipsen! Volvo verkar ligga bra till för min del så jag ska försöka ladda där.MSO skrev:Volvo Cars Torslanda har 5 trefasladdare med fast kabel + runt 30 st enfas med typ-2-kontakt och 4 schuko. Incharge-tag/kort behövs (appen funkar inte, då laddarna inte finns med där). Mer eller mindre tjockt på alla platser på vardagarna, men den 25:e lär det vara luftigt på parkeringarna...aikalex skrev:Jag ska till Torslanda den 25e och måste ladda bilen någonstans i närheten men äger ingen CHAdeMO adapter. Finns det någonstans att ladda som fungerar som inte kräver CHAdeMO?