Tragikomiskt...
Moderator: Redaktion
Re: Tragikomiskt...
Det ser ut som även denna Tesla hade för dåligt lackskydd.
Undrar hur det har gått till. Summon kan aldrig ge den kraften. Han måste ju kört in. Gas istället för broms är väl nåt som händer förvånansvärt ofta, och sen heter det att bromsen inte fungerade.
Undrar hur det har gått till. Summon kan aldrig ge den kraften. Han måste ju kört in. Gas istället för broms är väl nåt som händer förvånansvärt ofta, och sen heter det att bromsen inte fungerade.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Det häftiga tycker jag är att huset gett vika ordentligt... Inget glassplitter på något sätt
- och det är ju luft under bilen... måste varit fullgas...
Helknasigt

- och det är ju luft under bilen... måste varit fullgas...
Helknasigt

tur att jänkarna bygger bättre bilar än hus
bilen är snart på en grusplan i klaipeda
bilen är snart på en grusplan i klaipeda
ms 76132 "Eleamore"
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Man kan minst sagt säga att Teslan vann mot huset...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Kommer väl nån snyfthistoria som i gymfallet som hennes man betecknade som "near fatal" 

Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- Gustafsson
- Teslaägare
Ser ut som att garaget är för litet 

Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Det är väl bara den där trottoarkanten som hindrade Teslan från att penetrera huset helt och hållet. Jag undrar om det där hålet inte har funnits där innan Tessan parkerade sig där. Fast lite mindre kanske. Kanten till höger om bilen ser lite för rak ut liksom.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det ser inte ut som bilen har gjort ett hål i väggen utan snarare brutit av ett utstickande väggelement, kanske nåt som hänger vid en trappa eller nåt.mati skrev:Det är väl bara den där trottoarkanten som hindrade Teslan från att penetrera huset helt och hållet. Jag undrar om det där hålet inte har funnits där innan Tessan parkerade sig där. Fast lite mindre kanske. Kanten till höger om bilen ser lite för rak ut liksom.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det är en dörr liknande de andra två till höger, därav den raka kanten.HelectriC skrev:Det ser inte ut som bilen har gjort ett hål i väggen utan snarare brutit av ett utstickande väggelement, kanske nåt som hänger vid en trappa eller nåt.mati skrev:Det är väl bara den där trottoarkanten som hindrade Teslan från att penetrera huset helt och hållet. Jag undrar om det där hålet inte har funnits där innan Tessan parkerade sig där. Fast lite mindre kanske. Kanten till höger om bilen ser lite för rak ut liksom.
Model 3-24/Polestar 3-24
Hade den varit in med baken så kunde autopark vara boven så konstiga förslag på parkering man får ibland 

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag är lite rädd att försäkringarna för dem som köper trean kommer sticka rejält i höjden.
jag skulle vilja säga att det är väldigt många som inte är vana vid den typen av prestanda som finns i dessa bilar, de som nu köper model s har nog i många fall kört bilar med hög effekt tidigare om man ser till priset på bilen. Men jag kan tänka mig att det kommer bli galet när folk som tidigare bara kört micra, v50 osv får en model 3 som faktiskt har prestanda likt en riktigt sportbil, dessutom tycker iaf jag att det är svårare att känna hur fort det går i teslan jämfört med en ice prestanda bil eftersom man inte har något motorvarv som referenspunkt.
jag skulle vilja säga att det är väldigt många som inte är vana vid den typen av prestanda som finns i dessa bilar, de som nu köper model s har nog i många fall kört bilar med hög effekt tidigare om man ser till priset på bilen. Men jag kan tänka mig att det kommer bli galet när folk som tidigare bara kört micra, v50 osv får en model 3 som faktiskt har prestanda likt en riktigt sportbil, dessutom tycker iaf jag att det är svårare att känna hur fort det går i teslan jämfört med en ice prestanda bil eftersom man inte har något motorvarv som referenspunkt.
Nja, i Norge är det väldigt många som går från passat, V70 etc. till Tesla och det är ju ingen dramatisk ökning av bilolyckor med Tesla här till lands. Så det går nog bra i Sverige också. Men försäkringsbolagen i allmänhet verkar ju vara fientligt inställda till Tesla i Sverige med tanke på de horribla premier ni måste betala. Här kostar det som en V70 att försäkra en Model S.jcra skrev:Jag är lite rädd att försäkringarna för dem som köper trean kommer sticka rejält i höjden.
Model 3-24/Polestar 3-24