Tragikomiskt...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Tragikomiskt...

Inlägg av Nicklas »

Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Tragikomiskt...

Inlägg av Bjorn »

Det ser ut som även denna Tesla hade för dåligt lackskydd.

Undrar hur det har gått till. Summon kan aldrig ge den kraften. Han måste ju kört in. Gas istället för broms är väl nåt som händer förvånansvärt ofta, och sen heter det att bromsen inte fungerade.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Det häftiga tycker jag är att huset gett vika ordentligt... Inget glassplitter på något sätt :?
- och det är ju luft under bilen... måste varit fullgas...

Helknasigt :shock:
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

tur att jänkarna bygger bättre bilar än hus
bilen är snart på en grusplan i klaipeda
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Man kan minst sagt säga att Teslan vann mot huset...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Kommer väl nån snyfthistoria som i gymfallet som hennes man betecknade som "near fatal" :D
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Ser ut som att garaget är för litet :roll:
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Det är väl bara den där trottoarkanten som hindrade Teslan från att penetrera huset helt och hållet. Jag undrar om det där hålet inte har funnits där innan Tessan parkerade sig där. Fast lite mindre kanske. Kanten till höger om bilen ser lite för rak ut liksom.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
Det är väl bara den där trottoarkanten som hindrade Teslan från att penetrera huset helt och hållet. Jag undrar om det där hålet inte har funnits där innan Tessan parkerade sig där. Fast lite mindre kanske. Kanten till höger om bilen ser lite för rak ut liksom.
Det ser inte ut som bilen har gjort ett hål i väggen utan snarare brutit av ett utstickande väggelement, kanske nåt som hänger vid en trappa eller nåt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

HelectriC skrev:
mati skrev:
Det ser inte ut som bilen har gjort ett hål i väggen utan snarare brutit av ett utstickande väggelement, kanske nåt som hänger vid en trappa eller nåt.
Det är en dörr liknande de andra två till höger, därav den raka kanten.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Hade den varit in med baken så kunde autopark vara boven så konstiga förslag på parkering man får ibland
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
jcra

Inlägg av jcra »

Jag är lite rädd att försäkringarna för dem som köper trean kommer sticka rejält i höjden.
jag skulle vilja säga att det är väldigt många som inte är vana vid den typen av prestanda som finns i dessa bilar, de som nu köper model s har nog i många fall kört bilar med hög effekt tidigare om man ser till priset på bilen. Men jag kan tänka mig att det kommer bli galet när folk som tidigare bara kört micra, v50 osv får en model 3 som faktiskt har prestanda likt en riktigt sportbil, dessutom tycker iaf jag att det är svårare att känna hur fort det går i teslan jämfört med en ice prestanda bil eftersom man inte har något motorvarv som referenspunkt.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

jcra skrev:
Jag är lite rädd att försäkringarna för dem som köper trean kommer sticka rejält i höjden.
jag skulle vilja säga att det är väldigt många som inte är vana vid den typen av prestanda som finns i dessa bilar, de som nu köper model s har nog i många fall kört bilar med hög effekt tidigare om man ser till priset på bilen. Men jag kan tänka mig att det kommer bli galet när folk som tidigare bara kört micra, v50 osv får en model 3 som faktiskt har prestanda likt en riktigt sportbil, dessutom tycker iaf jag att det är svårare att känna hur fort det går i teslan jämfört med en ice prestanda bil eftersom man inte har något motorvarv som referenspunkt.
Nja, i Norge är det väldigt många som går från passat, V70 etc. till Tesla och det är ju ingen dramatisk ökning av bilolyckor med Tesla här till lands. Så det går nog bra i Sverige också. Men försäkringsbolagen i allmänhet verkar ju vara fientligt inställda till Tesla i Sverige med tanke på de horribla premier ni måste betala. Här kostar det som en V70 att försäkra en Model S.
Model 3-24/Polestar 3-24
Skriv svar