Idag ringde DS och uppgav att bilen är på båt samt att jag kan förvänta mig att få leverans sista veckan i november. Skönt att höra att det finns något att glädjas åt denna bistra månad!
Idag ringde DS och uppgav att bilen är på båt samt att jag kan förvänta mig att få leverans sista veckan i november. Skönt att höra att det finns något att glädjas åt denna bistra månad!
Vad hade du för start/slut på produktion?
Grattis!!!
Intressant, min DS ringde för en vecka sedan och då var det första eller andra veckan i december som gällde..?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Jag vill minnas att produktionsstart var ca 19/9 och färdig 25/9. Försökte få reda på båt namnet men det hade tydligen inte varit så lyckat tidigare att ge ut det.
Då borde jag få ett samtal snart också Hoppas innerligt på att kunna hämta den 1:a dec så jag lämnar tillbaka nuvarande fossilbil. Annars blir det att ååååka pendeltåååg.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Läste att supermiljöbilspremien för i år är slut...
Vad händer då? Skrapar de fram fler pengar eller får vi kanske på nästa års budget?
Någon som vet eller vem jag kan fråga för att få bekräftat?
På leasingbilen så är det alltid skönt med dessa 40' då det är en tusenlapp i månaden mindre att betala.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
typ 1-2 veckor innan du hämtar ut underverket, dvs när tesla reggar den på sig i sverige, men biluppgifter.se ligger ofta 1-2 veckor efter, så samtidigt
Senast redigerad av 12man, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har också uppdaterats genom samtal med Tesla att min bil är på båten mellan USA och Holland.
Förhoppningsvis leverans innan årsskiftet... vilket torde vara möjligt om inte båten kör fel eller biltransporten sladdar av vägen på väg till Stockholm.
Undrar hur många dagar det kan skilja från en bil till en annan som gick in i fabrik samtidigt?
fakerlind, tbjorn81 och jag verkar ha följts åt under hela resans gång. Min och tbjorns kvar i Holland och väntar på samtal... Hoppas såklart på 1/12!
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Leverans bokad 1/12 kl 09.30
Surt att jag kunde fått bilen levererad nu på torsdag men måste snällt sitta lugnt i båten till efter månadsskiftet...
Då kanske ni sitter lugnt i båda två
Hehe. För mig berodde det främst på att jag blir av med min parkeringsplats när jag lämnar tillbaka nuvarande bil. Sitter man vid Slussen är det rätt bra att veta vart man ska parkera
Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag (Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP (Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
nicklasandersson: Har du fått ngt datum på din bil?
Nej inte än. Det står Nov/Dec på MyTesla.
Jag har en känsla av att logistikbyte och min egen pessimism ändå gör att jag planerar mentalt för Januari.
Är det någon av er som nu hämtar ut era bilar som har Nov som leveransperiod eller är de sena i leveranserna?
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket