Hur låter er antispin på D-modellerna?
Moderator: Redaktion
Hur låter er antispin på D-modellerna?
Jobbar frammmotorn med ett högt smattrande ljud, eller har jag ngn drivknut/drivaxel som håller på att ge upp? Låter enbart vid skapligt hårt gaspådrag.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Hur låter er antispin på D-modellerna?
Du har nog ett fel på bilen.
Känner igen beskrivningen på felet från en demobil jag kört. Jag trodde också att det var antispinn men Teslakillen sa att det var ett fel och att bilen skulle in för åtgärd lite senare.
Din bil har väl inte låtit så tidigare?
Känner igen beskrivningen på felet från en demobil jag kört. Jag trodde också att det var antispinn men Teslakillen sa att det var ett fel och att bilen skulle in för åtgärd lite senare.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Hej,
hade samma oljud, det var drivaxel, fick byta båda...3 månader gammal P85D...
Läckage på panoramataket, flera åtgärder...
hade samma oljud, det var drivaxel, fick byta båda...3 månader gammal P85D...
Läckage på panoramataket, flera åtgärder...
Jag har sett antispinn-symbolen på skärmen några gånger senaste dagarna, men det var inget oväsen samtidigt så det låter som du har nåt knas med vagnen...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Låter ingenting, 90D.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Kan ha hört det ngn enstaka gång på sommardäcken och nu mer på vinterdäcken. Första gissningen var slitna sommardäck i kombination med kall väg lät den spinna mer än vanligt.Nicke Nyfiken skrev:Du har nog ett fel på bilen.
Det låter dock som att det får bli en sväng förbi Väsby så någon där får lyssna.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Hur gick det?dstr skrev:Kan ha hört det ngn enstaka gång på sommardäcken och nu mer på vinterdäcken. Första gissningen var slitna sommardäck i kombination med kall väg lät den spinna mer än vanligt.Nicke Nyfiken skrev:Du har nog ett fel på bilen.
Det låter dock som att det får bli en sväng förbi Väsby så någon där får lyssna.
Var du förbi SC så de fick lyssna, eller vad hände?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Har hört det nästan dagligen på sistonde. Idag tog jag mig tid. 3 varv runt kvarteret och inte i närheten hur det brukar låta.
Tid ska bokas i januari för närmare kontroll.
Jag har dock en teori. Drivknut. På en annan bil så var drivknutarna slut och där köonkade det väldigt mellan drivning och motorbroms. Min gissning är att en drivknut glappar lite och när antispinnen justerar dragläget på/av så uppstår missljudet.
Jag har dock en teori. Drivknut. På en annan bil så var drivknutarna slut och där köonkade det väldigt mellan drivning och motorbroms. Min gissning är att en drivknut glappar lite och när antispinnen justerar dragläget på/av så uppstår missljudet.
då borde du kanske även höra det när bilen regenerar? eller snarare ligger precis mellan acc/regen, då brukar det blir lite grönt/orange omväxlande.dstr skrev:Har hört det nästan dagligen på sistonde. Idag tog jag mig tid. 3 varv runt kvarteret och inte i närheten hur det brukar låta.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det gör den väl inte på framaxeln?HelectriC skrev:då borde du kanske även höra det när bilen regenerar? eller snarare ligger precis mellan acc/regen, då brukar det blir lite grönt/orange omväxlande.
Därom tvista de lärde. Är vi säkra på att det inte är regen på frontmotorn? Känns inte som vi kom helt till botten med den diskussionen? Eller så missade jag nåt.dstr skrev:Det gör den väl inte på framaxeln?HelectriC skrev:då borde du kanske även höra det när bilen regenerar? eller snarare ligger precis mellan acc/regen, då brukar det blir lite grönt/orange omväxlande.
Model 3-24/Polestar 3-24
Fick båda mina drivaxlar fram bytta igår. 85d ej facelift. Hörde det knackande ljudet vid fullt gaspådrag ibland...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk