Inte dagsfärska nyheter men ändå..
Airbus siktar på att ha en flygande personbils prototyp klar redan 2017.
Haha. Men på riktigt hur kan ett så stort företag dom Airbus komma med såna uttalanden. Har de ingen verklighetsankytning alls. Så upp till bevis.
http://alltomelbil.se/airbus-siktar-pa- ... e-elbilar/
http://www.airbusgroup.com/int/en/news- ... yover.html
Airbus
Moderator: Redaktion
Re: Airbus
De tänker sig nog en sorts drönare. Skit samma att det inte finns någon verklighetsförankring i detta, det är klart att man ska skaffa en sådan. De säger ju att priset blir samma som för en vanlig bil. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Flum och fantasier! Finns inte i tankevärlden att nåpgon luftfartsmyndighet i något land skulle släppa lös sånt vansinne!
X100 lev.14/8-18.
Menar du själva farkosten eller det faktum att den ska vara autonom? För jag antar väl att det är i princip okej att flyga en sån leksak så länge man har cert? Du borde ju kunna få skaffa en då.far1far2 skrev:Flum och fantasier! Finns inte i tankevärlden att nåpgon luftfartsmyndighet i något land skulle släppa lös sånt vansinne!

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag har ibland tänkt att jag ngn gång skulle ta helikoptercert men kanske räcker med att köpa en sån där och så är det klart! 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det sa folk om bilen när den kom med.far1far2 skrev:Flum och fantasier! Finns inte i tankevärlden att nåpgon luftfartsmyndighet i något land skulle släppa lös sånt vansinne!

Alltså att den var vansinne, inte det om luftfartsmyndigheter

Svart X90D, bokat en M3.
Jag kanske har kopplat lite snett, men av det hela verkar det ju som att det bara är att köpa och köra för så att säja vem som helst. Har man cert är det ju självklart att man kan tjacka en sån pryl och flyga enligt gällande regler, precis som man köper och flyger vilket flygplan som helst. Vad som menas med autonom i sammanhanget kan man ju undra. Autopiloter och styrautomater har funnits i flygplan sen 30-talet. Autopiloter som gör hela jobbet från start till landning har också funnits i många herrans år.mati skrev:Menar du själva farkosten eller det faktum att den ska vara autonom? För jag antar väl att det är i princip okej att flyga en sån leksak så länge man har cert? Du borde ju kunna få skaffa en då.far1far2 skrev:Flum och fantasier! Finns inte i tankevärlden att nåpgon luftfartsmyndighet i något land skulle släppa lös sånt vansinne!
X100 lev.14/8-18.