Kommer Teslan se konstig ut med 21" hjul om jag skulle välja att vara utan luftfjädringen?
Har inte hittat några bilder på Teslor med 21" hjul och utan luftfjädring.
Model S luftfjädring
Moderator: Redaktion
Re: Model S luftfjädring
Det ser nog inte så konstigt ut, frågan är om den kombon är optimal komfortmässigt.
Jag är inte fälgfetischist, så vad jag tycker om utseendet är nog inte så intressant, men jag föreslår att du funderar på komforten också
Jag är inte fälgfetischist, så vad jag tycker om utseendet är nog inte så intressant, men jag föreslår att du funderar på komforten också

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
du kör inte längre sträckor med high och very high, bilen går ner till normal vid 35 resp 55 kmh, och very low styr du själv i meny'n, stålfjädrar= normal på luft
ms 76132 "Eleamore"
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag tror faktiskt stålfjädrarna är lite högre än normal på luft.12man skrev:du kör inte längre sträckor med high och very high, bilen går ner till normal vid 35 resp 55 kmh, och very low styr du själv i meny'n, stålfjädrar= normal på luft
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Höjden med stålfjädrar ligger ganska precis mittemellan normal och high, för bilar med luftfjädring.12man skrev:du kör inte längre sträckor med high och very high, bilen går ner till normal vid 35 resp 55 kmh, och very low styr du själv i meny'n, stålfjädrar= normal på luft
Edit: danni är snabbare än mig

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Har skrapat i fartgupp samt hos en kompis blev hängande över krönet då han har brant nedförsbacke till sitt hus.
Så funderar på luftfjädring, men det är ju bara 3 cm högre.. Gör det verkligen så stor skillnad..?
Så funderar på luftfjädring, men det är ju bara 3 cm högre.. Gör det verkligen så stor skillnad..?
- Gustafsson
- Teslaägare
Hade før mig att det bara skiljer 19 mm, men det kanske bättrat sig ...jos32 skrev:Har skrapat i fartgupp samt hos en kompis blev hängande över krönet då han har brant nedförsbacke till sitt hus.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Dessutom blir bilen lägre vid fart på landsväg. Det sänker tyngdpunkten ytterligare och borde minska luftmotstånd och förbrukning.Gustafsson skrev:Hade før mig att det bara skiljer 19 mm, men det kanske bättrat sig ...jos32 skrev:Har skrapat i fartgupp samt hos en kompis blev hängande över krönet då han har brant nedförsbacke till sitt hus.
Model S P85D,